Гнів і заперечення. Як "євробляхери" блокували півкраїни і чому з цього нічого не вийшло

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

"Безстрокова акція непокори" не протрималася і двох днів.

Останні роки українські дороги заполонили автомобілі з іноземною реєстрацією. За даними Державної фіскальної служби, тільки від початку 2018 року було завезено більше 200 тис. автівок. За минулий рік цифри ще більш вражають: понад 209,6 тис. авто ввезено у режимі "транзиту" та майже 748,9 тис. автомобілів - у режимі "тимчасового ввезення".

Транзит передбачає перебування авто в країні протягом 5-10 днів, після чого знову має перетнути кордон або бути розмитненим. До речі, саме через дію цієї схеми на пропускних пунктах з країнами ЄС постійно утворюються великі черги.

Можливість тимчасового ввезення авто на термін до одного року мають іноземці. Це регламентується Стамбульською конвенцією, до якої Україна приєдналася 2004 року. Саме цією схемою і користуються більшість українських громадян, які проживають далеко від кордону та не мають можливості перетинати його кожні 10 днів.

Працює це так: українець купує за кордоном авто, оформлене на місцеве підприємство, отримує довіреність на керування ним та повертається в Україну вже на чотирьох колесах.

Така кількість машин (у більшості на польских та литовських номерах) викликала необхідність порушення питання їхньої легалізації та розмитнення. Проте вирішення ситуації доволі тривалий час відкладали у довгий ящик.

8 листопада Верховна Рада України ухвалила законопроекти №8487 та №8488 про "доступне розмитнення авто з єврономерами".

ВідеоНатиск спрацював. Що Верховна Рада пропонує робити з "євробляхами"

Три дні водії "євроблях" фактично паралізували урядовий квартал. За різними підрахунками від 2-х до 4-х тисяч власників авто на іноземній реєстрації з усієї країни влаштували облогу і сказали: нікуди не вступляться. Доки Кабмін і парламент не дозволять розмитнювати їхні авто дешевше. І навіть подали в суд позов проти уряду, який дав поліцейським можливість перевіряти законність перебування "євроблях" в Україні. Натиск, схоже, спрацював. Бо просто в останній день перед канікулами нардепи в першому читанні проголосували за два компромісні законопроекти.

Натиск спрацював. Що Верховна Рада пропонує робити з "євробляхами"

Першим проектом закону внесено зміни до Податкового кодексу, які відкривають шлях до легалізації більшості ввезених "євроблях", оскільки наразі чинне законодавство просто не дозволяє розмитнювати автомобілі, старші за 8 років. Нова формула акцизу дозволяє розмитнювати автомобілі будь-якого віку.

Крім того, відтепер закон передбачає пільговий період для розмитнення євроавто. У перші три місяці після набрання чинності закону водії "євроблях" зможуть зробити це із знижкою 50%. У підсумку у тексті законопроекту залишився коефіцієнт віку, проте з поправкою, що він не може перевищувати 15. Тобто акциз навіть на 20-річну автівку рахуватиметься із коефіцієнтом віку 15.

Формула розмитнення лишається такою ж, як у першій версії закону. Також залишаються високі штрафи за нерозмитнення авто. Закон передбачає, що патрульна поліція матиме право зупиняти "євробляхерів" для перевірки та зможе передавати їхні дані до державної фіскальної служби для встановлення наявності порушень, що прогнозували раніше у Нацполіції. 

За перевищення строку користування авто у режимі транзиту більш ніж на 10 діб штраф складає 8500 гривень. Згідно зі змінами (стаття 470), штрафні санкції за перевищення строку від 10 до 20 діб становлять 8 500 гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тисяч гривень або їх конфіскацію за рішенням суду.

Крім того, у статті 481 йдеться про штраф за порушення терміну перебування автомобіля в режимі тимчасового ввезення (1 рік) на рівні 17 тис. грн в разі перевищення терміну на 10-20 діб, 85 тис. грн - 30 діб, понад місяць - 170 тис. грн або конфіскація.

У разі порушення термінів тимчасового ввезення (1 рік) чи транзиту (5 або 10 днів) автомобіля, власникам "євроблях" дадуть розмитнитися тільки після того, як вони заплатять штраф у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів (8,5 тис. грн).

Такі умови не влаштували водіїв "іноземних авто". Вони пікетували урядовий квартал ще під час обговорення законопроектів профільним комітетом, а також під час його ухвалення українським парламентом. 

Фотогалерея Під Верховною Радою протестують власники "євроблях" (13 фото)

Голова громадської організації "Авто Євро Сила" Олег Ярошевич взагалі пішов далі - спалив свою машину "Range Rover" на знак протесту. 

"Авто Євро Сила" від 20 листопада розпочала безстрокову всеукраїнську "акцію громадської непокори". Прихильники іноземної реєстрації на знак протесту перекрили дороги державного значення майже у кожній області України. Проте тривала ця безстрокова акція недовго - під кінець другої доби протестувальники завершили блокування автошляхів, скільки це "вичерпало свою доцільність". "Сьогодні акцію громадянської непокори під стінами ВР та на автошляхах України ми призупиняємо. Нам треба переформатовуватись", - оголосив голова організації "Авто Євро Сила" Олег Ярошевич.

Втім цьому передувала заява міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, який повідомив про рішення розблокувати всі дороги і траси, які блокують водії так званих євроблях. "Ліберальна лояльність до "євробляхерів" закінчилася там, де вони перетворили своє право на протест - в обмеження прав інших людей. Було ухвалено рішення розблокувати всі траси, які перекрили учасники акції. Звісно, поліція буде працювати в рамках закону, але у випадку порушень законодавства буде змушена застосувати заходи поліцейського примусу", - наголосив Арсен Аваков.

Крім того, незадоволення "євробляхерів" не вплинуло на остаточний вигляд ухвалених законів - Рада їх не скасувала, а документи у середу, 21 листопада, мають бути передані на підпис президенту Петру Порошенку.

Тим часом правоохоронці відкрили щонайменше п’ять кримінальних проваджень за фактом блокування транспортних комунікацій в рамках статті 279 Кримінального кодексу України, яка передбачає покарання у вигляді штрафу, виправних робіт, арешту і позбавлення волі.

Такі провадження відкриті за фактом блокування доріг у Рівненській, Черкаській, Чернігівській та Житомирській областях.

ВідеоДепутати проголосували за закон про "євробляхи" : чого чекати власникам авто на єврономерах

Перший крок до українізації авто на єврономерах зроблено. Парламентарі до власних канікул встигли ухвалити два важливі законопроекти про так звані "євробляхи". Проте обидва лише в першому читанні. До осені ситуація з "євробляхами" не зміниться. Далі все буде залежати від того, чи домовляться активісти з парламентарями про  остаточний  текст законопроекту.

Депутати проголосували за закон про "євробляхи" : чого чекати власникам авто на єврономерах

Залиште свій коментар

Вибір редакції