Карантин у аеропорту "Бориспіль": чому літакам шкідливо стояти без польотів тривалий час

Карантин у аеропорту "Бориспіль": чому літакам шкідливо стояти без польотів тривалий час

Авіакомпанії частково переобладнують пасажирські літаки під вантажні перевезення.

Десятки пасажирських літаків нині стоять не на злітній смузі, а у відстійниках. Їхні двигуни час до часу запускають, але літаки навіть не викочуються на смугу. Небо через карантин у світі закрите. За найбільш обнадійливими прогнозами, полишать вони летовище не раніше серпня, а то і вересня. Що відбувається з ними нині, дізнався "Спецкор" на каналі 2+2.

Такої суцільної тиші аеропорт "Бориспіль" не чув, мабуть, ніколи. Чутно лише, як дме вітер та поодиноких пташок. А залізні птахи не здіймалися в небо вже понад місяць і наразі невідомо, коли полетять знову. Літаки на карантині теж сидять удома і носять "маски". Стрічками техніки заклеїли Боїнгам всі сенсори, а сумними смайликами затулили двигуни.

"Бо пташки дуже полюбляють вити гнізда, мушки полюбляють залазити в отвори. Отже це все необхідно ізолювати, закрити", - пояснює необхідність "маскового режиму" для літаків технічний директор авіакомпанії Олександр Шафієв.

Нині авіакомпанії оголосили простій, персонал пішов у вимушену відпустку. Ризикують усі - і пасажири, які вже мають якісь квитки у майбутні подорожі, і авіакомпанії, яким наразі доводиться балансувати на межі. Адже за таку ізоляцію літаків на летовищі теж доводиться платити.

"Місяць простою коштував би компанії 14,5 млн дол. Сьогодні ми витрачаємо значно менше за рахунок тих домовленостей, які у нас є", - каже президент авіакомпанії МАУ Євгеній Дихне.

"Для літака не літати набагато гірше, ніж літати" – актуальне про авіацію

"Для літака не літати набагато гірше, ніж літати" – актуальне про авіацію

Картинка у найбільших світових аеропортах не надто відрізняється від української. Навіть паркувальних місць вистачає далеко не всім, у деяких аеропортах літаки розміщають просто на злітних смугах. Раз на тиждень залізних птахів пробуджують лише інженери. Вони мають робити все, щоб літаки остаточно не прикипіли до бетонки рідного аеропорту - періодично провертати колеса, щоб вони "не стали квадратні", запускати двигуни.

Проте усі ці заходи поки що для  короткотермінового зберігання - а це до 90 діб. Що буде далі - невідомо, однак про це і думати не хочеться.

"Для літака не літати набагато гірше, ніж літати, дуже багато відмов може з'явитися", - зазначають у аеропорту.

Єдині, хто досі регулярно здіймається в небо, - вантажні літаки. Для них роботи побільшало. Тож під такі перевезення компанії віддають навіть пасажирські борти. В одній з українських авіакомпаній у летючі вантажівки перепрофілювали два велетні – Боїнги-767, які можуть долати відстань  11 тисяч кілометрів. В іншій - Боїнг-737.

Щоб законсервовані літаки знову розправили у небі свої крила після зняття карантину, знадобиться щонайменше кілька днів. Техніки перевірятимуть всі системи. Однак, коли це станеться, точної відповіді не готовий дати ніхто.

"Я думаю, реалістичний сценарій - це серпень-вересень місяць. Для авіакомпаній втрата літнього періоду, коли заробляються гроші, дуже болюча, тобто ми будемо тепер сподіватися на літо 2021 року", - зазначає Євгеній Дихне.

Пережити карантин з меншими втратами українському авіабізнесу могли б допомогти кредити від держави. Проте на таку допомогу лише очікують. 

Кореспондент "Спецкор" Вікторія Ніконенко

Нагадаємо, попередні прогнози передбачали, що 2020 року економіка України зросте на 3,5-5%, інфляція становитиме 5% (плюс/мінус 1%), а долар коштуватиме 27-28 грн. 29 березня Кабмін затвердив нові макроекономічні прогнози на 2020 рік: ВВП - мінус 4,8%, середньорічний курс долара США - 29,5 грн (плюс 1,5-2 грн), інфляція – 8,7% (плюс 3,1%), безробіття – 9,4% (плюс 1,3%), середня зарплата – 11 тис. грн (без змін). Водночас в Офісі президента спрогнозували, що 2020 року економіка України впаде мінімум на 5%.

Через світову фінансову кризу, спричинену наслідками активного поширення нового коронавірусу COVID-19, експерти прогнозують падіння економік, зокрема й української. Оновлений базовий прогноз компанії Dragon Capital на 2020 рік передбачає падіння ВВП України на 4% та девальвацію гривні до 30 грн за долар на кінець року - за умови, що карантинні заходи триватимуть до травня (середній курс очікується на рівні 29 грн/долар, тобто девальвація складатиме близько 11% до минулорічного курсу). За менш оптимістичним прогнозом, якщо карантин буде продовжено на довший термін, ВВП може впасти на 9%, а гривня здешевшає до 35 грн/долар. За таких умов варто очікувати й зростання безробіття. Світовий банк прогнозує падіння ВВП України на 3,5% у 2020 році. Також через пандемію коронавірусу 65% українських компаній не зможуть виконати свої річні бізнес-плани

Повʼязані теми:

Наступна публікація