Кому і що писати: у МОЗ пояснили, як українці можуть поскаржитись на лікарів та отримати відшкодування

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Звернення можуть розглядати до 45 днів, залежно від обставин.

Кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення і отримати компенсацію, якщо його здоров'ю заподіяно шкоди. Відповідачем завжди є роботодавець – заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.

Про це йдеться у поясненні на сайті Міністерства охорони здоров'я про те, як оскаржити неправомірне рішення і отримати відшкодування.

Як написати заяву

Поскаржитись можна усно або письмово, але у МОЗ зазначають, що оптимальний варіант – письмове звернення. "Тож якщо особисто приносите заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо надсилаєте поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення", - йдеться у повідомленні.

Також зазначається, що у разі, коли звернення надсилається електронною поштою, то треба обов'язково вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь - це вимога українського закону.

У заяві важливо зазначити: прізвище, ім’я, по батькові повністю; місце проживання; суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги; якщо ви хочете бути присутнім під час розгляду звернення, потрібно це вказати; підпис і дату.

Окрім цього, будь-який громадянин має право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії в міських, районних, обласних департаментах охорони здоров’я, а також КЕК МОЗ України. Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту.

Звернення можуть розглядати до 15 днів, якщо воно не потребує додаткового вивчення; до 30 днів – якщо потребує, до 45 днів - звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін; про це мають повідомити людині, яка подала звернення.

Куди звертатися, якщо ваші права порушують

Відстоювати свої права може кожен українець. Повнолітні – особисто, через представника чи колективно (коли скаргу подає група людей). Неповнолітні чи недієздатні – через законних представників.

  • зверніться до головного лікаря із письмовою заявою/скаргою і попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов'язані надати відповідь);
  • якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я вашого міста чи області: із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер (це допоможе дізнаватися перебіг розгляду вашого питання);
  • якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади;
  • якщо і це не допомогло, зверніться на гарячу лінію уряду за телефоном 1545.

Ще один спосіб захисту – звернення до Інспекції з питань захисту прав споживачів. Незалежно від рівня розгляду звернень це завжди безоплатно.

Як отримати компенсацію

Якщо йдеться про компенсацію матеріальної шкоди, то підставою можуть бути як протиправні дії медперсоналу, так і їхня бездіяльність, внаслідок чого здоров’ю пацієнту завдано шкоди.

Майнова шкода тут – це або реальні збитки (наприклад, витрати на препарати, протезування, сторонній догляд тощо) або втрачені можливості доходу (наприклад, коли людина через лікарську помилку втратила працездатність).

Ступінь втрати працездатності визначає судово-медична експертиза, вона ж має підтвердити необхідність подальшої реабілітації, лікування тощо. Важливо, що витрати на майбутнє лікування потерпілий не отримує "на руки" – кошти заклад охорони здоров’я перераховує організації, яка має надати відповідні послуги потерпілому.

У випадку смерті людини через неправомірні дії медиків відшкодовуються витрати на поховання і усі пов’язані з цим витрати.

Крім того, кожен українець має право на компенсацію моральної шкоди. Цей вид відшкодування призначається незалежно від призначення чи розміру компенсації майнової шкоди.

Як наголошують у МОЗ, моральну шкоду також треба довести – стани "я розізлився", "мені стало неприємно" – це не привід для призначення компенсації. Часто використовують судово-психологічну експертизу, коли психолог-судовий експерт встановлює наявність або відсутність ознак заподіяння особі моральної шкоди, а також визначає матеріальний еквівалент моральної шкоди.

Досить поширеним доказом у справах про компенсацію моральної шкоди є висновки медиків (наприклад, записи лікаря-психіатра про стан пацієнта в первинній медичній  документації) щодо стану здоров’я позивача й обумовленості негативних емоційно-вольових переживань погіршенням стану здоров’я.

Нагадаємо, Національна служба здоров'я України оприлюднила електронну мапу сімейних лікарів та педіатрів, які укладають декларації з пацієнтами. Дані на мапі оновлюватимуться декілька разів на місяць.

Відео У Києві компенсуватимуть вартість навчання для приватних дитсадків

Уже цього місяця перші півсотні киян отримають майже 2,5 тисячі гривень доплати за місяць. Водночас новації програми уже викликали чимало обурень серед батьків. І набір у столичні дитячі садки 2019 року обіцяє бути непростим і сповненим скандалів.

У Києві компенсуватимуть вартість навчання для приватних дитсадків

Залиште свій коментар

Вибір редакції