Кримінал на залізниці. Чому з поїздів зняли охорону і як злодії орудують у вагонах

Кримінал на залізниці. Чому з поїздів зняли охорону і як злодії орудують у вагонах

Фото: УНІАН

У МВС радять найняти приватну охорону.

"Укрзалізниця" схожа на кровоносну систему, якою щодня курсує 250 поїздів, в яких їде 500-700 пасажирів. Разом це приблизно 175 тисяч людей. Проте всі вони беззахисні перед нападниками, ґвалтівниками і злодіями.

Якось у Василя Круша викрали в поїзді телефон і портфель, у якому були паспорти і ноутбук. Провідник порадив звернутися до поліції на одній із станцій.

Щодня у відділення поліції на всьому шляху залізничних колій звертаються десятки таких, як Василь. За словами начальника національної поліції на вокзалах Києва Андрія Степанова, слідчі беруться за розслідування справ, але вони нічим не закінчуються, бо неможливо встановити обставини і осіб.

Раніше в кожному потязі їздили патрульні, а злочинами займалася лінійна міліція. 2015 року підрозділ ліквідували. У МВС тоді пояснили – у слідчих зовсім мало роботи, лише по три справи на місяць. У результаті почався хаос. Якось п’яний чоловік тримав в страху поїзд Київ-Харків. Провідниці сховалися в кабіні машиніста. Хулігана витягнули з потяга лише у Полтаві.

Та найгірше – крадіжки. Кожен відділ поліції має свою територію. Але, якщо пасажир заснув в поїзді і не знає, в якому районі його обікрали, починається те, що на професійному сленгу називається пінг-понг – заявника футболять між райвідділами. Із Чопа на Костянтинівку курсує поїзд, який є рекордсменом за кількістю звернень до поліції.

Здебільшого крадіжки стаються ближче до 3:00-5:00, коли сон найкращий.

Володимир Шиповалов – рецидивіст із 15-річним тюремним стажем. 11 років тому він кинув кримінальні звички. У поїздах, каже він – злочинці працюють групами. У них є ключі від купе, а фіксатори дверей зняти дуже просто. Майстерні крадії працюють навіть тоді, коли люди не сплять. "Тут висять гачки, куди ви вішаєте свій костюм. Зайшов і тримаєш руки на верхніх полках – люди сидять внизу. Ти починаєш розповідати, жестикулювати рукою. Більше уваги куди йде? На мене і на руку. А тим часом, я просовую руку. Я пройшов, в мене повністю доступ до ваших речей", - розповів він.

За його словами, дуже часто крадії діють у змові з персоналом потяга: "Якщо я взяв гаманець, мені в будь-якому випадку потрібно зійти з цього поїзда. Це міра безпеки. Вночі є такі маленькі зупинки, де не відчиняють. І тим самим я залишаюся в пастці. Але, якщо у мене є домовленість з провідником або начальником поїзда, у мене природно є шляхи відходу, які мені нададуть працівники цього поїзда".

В "Укрзалізниці" розводять руками – персонал у чверть мільйона людей проконтролювати неможливо. Керівництво запевняє – давно просять МВС повернути лінійну поліцію, у відповідь чують пропозицію – наймайте комерційну охорону. "Поліція нам пропонує придбати послуги поліції охорони. Але проблема полягає в тому, що залізниця зараз не потребує послуг охорони. Ми потребуємо забезпечення громадського порядку в поїздах", - заявив начальник департаменту залізничних перевезень Олександр Красноштан.

Камер відеоспостереження злодії не бояться і вони не здатні захистити пасажира в цю мить. Це той самий пінг-понг, перекладання відповідальності - тільки на високому рівні. Але в цій грі між відомствами програє завжди пасажир.

Станіслав Ясинський

Повʼязані теми:

Наступна публікація