"Летючий голландець" із РФ: у Запоріжжі пришвартувався танкер-привид із паливом для української армії

"Летючий голландець" із РФ: у Запоріжжі пришвартувався танкер-привид із паливом для української армії

Фото: Водний транспорт

Корабель, який бачили в анексованому Криму, мав плисти до Румунії, але різко змінив маршрут.

Нафтовий танкер "Волгонефть-268" пришвартувався у Запоріжжі, хоча до цього неодноразово відвідував закриті порти анексованого Криму та через це не мав права потрапити в українські порти. Маршрут судна з припискою в Азові Російської Федерації пролягав до румунської Констанци, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Останні кілька років танкер возить туркменське дизпаливо, котре використовують для української армії. Розвантажується судно в Запоріжжі, котре ніколи не зазначається, як кінцевий пункт маршруту "Волгонефть-268". Фахівці кажуть, що російські кораблі в українських територіальних водах починають використовувати маскування. "Постачальники, наприклад, паливно-мастильних матеріалів, приховують прапор танкерів, приховують справжні маршрути. Якщо вони завантажуються в Росії або в Туркменістані, то вони вказують попередньо кінцевий маршрут, наприклад, порти Румунії або Туреччини", - каже колишній прокурор Сергій Жолонко.

Після відвідин анексованого Криму до України без перешкод входять кораблі

Після відвідин анексованого Криму до України без перешкод входять кораблі

Наразі відомо, що після проходження митного контролю моряки "Волгонефть-268" зняли російський прапор. Це зумовлене тим, що у 2018 році в звіті представника президента України в Криму зазначалося, що цей корабель помічали в закритих портах Керчі. Питання виносили навіть на РНБО, але безрезультатно – корабель і далі безперешкодно возить нафту. Така сама ситуація з алжирським Seabreeze, який бачили в Криму – одного разу його не пустили, але нині корабель стоїть у порту "Південний" поблизу Одеси.

В державній службі морського і річкового транспорту кажуть, що порушники ховають докази перебування у Криму: "Російська Федерація застосовує на окупованому півострові спеціальні засоби, які повністю глушать і не дають нам змогу отримувати інформацію, чи заходило судно до порту. Вони як такі "Летючі голландці". Аналогічної версії дотримуються і прикордонники – у момент входу "Волгонефть-268" в Україну вони не мали жодних документів ні від СБУ, ні від служби морського чи річкового транспорту, тож підстав затримувати судно у них не було.

В прокуратурі Криму повідомили, що жодних кримінальних справ щодо цих кораблів у них немає. В СБУ коментувати ситуацію взагалі відмовились. Колишній прокурор Сергій Жолонко вважає, що санкції до нафтовозів усі п’ять років не застосовували, адже це не вигідно – передовсім тим, хто був при владі. Єдине порушення, за яке наразі можна притягти до відповідальності капітана і екіпаж російського танкера ""Волгонефть-268" – це відсутність прапора держави, до якої приписаний корабель. Але і це порушення адміністративне і притягнути до нього екіпаж можуть лише самі росіяни.

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Повʼязані теми:

Наступна публікація