Корабель, який бачили в анексованому Криму, мав плисти до Румунії, але різко змінив маршрут.
Нафтовий танкер "Волгонефть-268" пришвартувався у Запоріжжі, хоча до цього неодноразово відвідував закриті порти анексованого Криму та через це не мав права потрапити в українські порти. Маршрут судна з припискою в Азові Російської Федерації пролягав до румунської Констанци, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Останні кілька років танкер возить туркменське дизпаливо, котре використовують для української армії. Розвантажується судно в Запоріжжі, котре ніколи не зазначається, як кінцевий пункт маршруту "Волгонефть-268". Фахівці кажуть, що російські кораблі в українських територіальних водах починають використовувати маскування. "Постачальники, наприклад, паливно-мастильних матеріалів, приховують прапор танкерів, приховують справжні маршрути. Якщо вони завантажуються в Росії або в Туркменістані, то вони вказують попередньо кінцевий маршрут, наприклад, порти Румунії або Туреччини", - каже колишній прокурор Сергій Жолонко.
Наразі відомо, що після проходження митного контролю моряки "Волгонефть-268" зняли російський прапор. Це зумовлене тим, що у 2018 році в звіті представника президента України в Криму зазначалося, що цей корабель помічали в закритих портах Керчі. Питання виносили навіть на РНБО, але безрезультатно – корабель і далі безперешкодно возить нафту. Така сама ситуація з алжирським Seabreeze, який бачили в Криму – одного разу його не пустили, але нині корабель стоїть у порту "Південний" поблизу Одеси.
В державній службі морського і річкового транспорту кажуть, що порушники ховають докази перебування у Криму: "Російська Федерація застосовує на окупованому півострові спеціальні засоби, які повністю глушать і не дають нам змогу отримувати інформацію, чи заходило судно до порту. Вони як такі "Летючі голландці". Аналогічної версії дотримуються і прикордонники – у момент входу "Волгонефть-268" в Україну вони не мали жодних документів ні від СБУ, ні від служби морського чи річкового транспорту, тож підстав затримувати судно у них не було.
В прокуратурі Криму повідомили, що жодних кримінальних справ щодо цих кораблів у них немає. В СБУ коментувати ситуацію взагалі відмовились. Колишній прокурор Сергій Жолонко вважає, що санкції до нафтовозів усі п’ять років не застосовували, адже це не вигідно – передовсім тим, хто був при владі. Єдине порушення, за яке наразі можна притягти до відповідальності капітана і екіпаж російського танкера ""Волгонефть-268" – це відсутність прапора держави, до якої приписаний корабель. Але і це порушення адміністративне і притягнути до нього екіпаж можуть лише самі росіяни.
Кореспондент ТСН Дмитро Святненко