Ліфти не їдуть, пандусів немає: чи виходить в українських міст стати доступними й зручними для всіх

Ліфти не їдуть, пандусів немає: чи виходить в українських міст стати доступними й зручними для всіх

Фото: УНІАН

Ліфти на станція громадського транспорту та переходах - не завжди хороша ідея.

Ліфти не їдуть, пандусів немає, хоч українські міста прагнуть до інклюзивності, хочуть стати доступними й зручними для всіх. На станціях електричок, трамваїв, у наземних переходах з'являються ліфти. Утім, часто вони не вирішення, а проблема.

Чому ліфти - не завжди хороша ідея і чим їх замінити - розповіли у сюжеті Сніданку з 1+1.

Киянин Олег живе поруч зі станцією міської електрички. Цим транспортом користується регулярно. Раніше з міськими потягами не мав жодних проблем, але поітм у нього не з'явилась дитина. "З дитячим візочком неможливо було піднятись на ту станцію, бо там сходинки, а ліфтів там не було", - розповів він. 

Олег почав закидати міську владу скаргами й проханнями зробити станцію доступною. Зрештою знадобилось аж два роки вмовлянь, щоб на ній нарешті з'явився ліфт. Утім, проблеми з ним почались одразу після пафосного відкриття: спочатку ліфт вмикали лише на прохання людей і на розсуд чергового по станції, а потім почались технічні негаразди. Чоловік промоніторив тендери "Київпастрансу" і побачив, що вже через рік підприємство замовило ремонт цього ліфта за понад мільйон гривень.  

Подібних випадків лише в столиці чимало. Наприклад, в одному із, здавалося б, сучасному переході ліфт є. Утім, найнижча температура, за якої він їде, - це +6. Але нащо такий, якщо щонаменше три місяці на рік температураповітря в Україні нижча нуля.

Ліфти не їдуть, пандусів немає: українські міста прагнуть до інклюзивності

Ліфти не їдуть, пандусів немає: українські міста прагнуть до інклюзивності

Масштаб проблеми - вся країна. Адже, до прикладу, наземні переходи є вздовж всіх основних автомобільних доріг, поруч із селами. Живуть там переважно люди поважного віку, які й користуються переходом, а ліфти звісно ж не працюють. Урбаністи кажуть, що найпростіше замінити надземні переходи світлофорами. Вони щонайменше в рази дешевші. "Якщо порівнювати світлофорний об'єкт і саме пішохідний міст, то, по-перше, в десять раз дорожче будувати, а, по-друге, в десять раз дорожче утримувати і в цьому головна проблема", - пояснив урбаніст Олександр Рак.

Якщо додати засоби заспокоєння руху, то світлофор стане ще й безпечним. Автомобілісти в таких випадках одразу починають скаржитись, мовляв, світлофори - це затори. Але, насправді, все з точністю до навпаки. "Потік потрібно дозувати і можна дозувати. Це єдиний спосіб робити світлофорними об'єктами. Як показує досвід Індустріального шляхопроводу, то там постійно затор. Хоча немає жодного світлофора на самому шляхопроводі", розповів фахівець.

Крім того, ліфти часто псують вандали. Саме тому вони місяцями, а то й роками чекають на ремонт. Хоча урбаністи кажуть: деколи обійтись без підіймачів не можна. Наприклад, у випадку зі станцією міської електрички, про яку нам розповів киянин Олег. Через перепад висот пандус там буде довжелезний. Але таких об'єктів у масштабах країни одиниці.

Повʼязані теми:

Наступна публікація