"Ми спали на вулиці": застряглі на Занзібарі українці розповіли, як три дні чекали на рейс додому
Літак 16 лютого прилетів до "Борисполя"

Протягом трьох днів 180 українських пасажирів чекали на рейс із Занзібару. Їм довелося ночувати на вулиці, а тих, кому дах над головою таки дістався, поселили в небезпечному районі,поряд з борделем. Крім того, українці скражились на перебої з найнеобхіднішим - водою і їжею. Сьогодні, 16 лютого, їхній літак таки приземлився у столичному "Борисполі"
Чому виліт так довго відкладали та як туристи чекали на політ додому, розповіли у сюжеті Сніданку з 1+1.
Олена - одна зі 180 пасажирів, хто із Занзібару привезе не сувеніри та гарні фото, а спогади про нерви та розчарування. Її літак до Києва мав вилетіти ще 13 лютого, проте рейс кілька разів переносили. Спершу спати доводилося просто неба, а потім людям один за одним міняли готелі. "Ми боялися. Ми були в такому районі, в якому було просто страшно перебувати", - згадує жінка.
Українців розселяли групами по 30-60 осіб. У куротному Занзібарі зараз сезон, а тому місць майже не було. "З нами дуже багато діток, які втомилися. Також люди прйимають ліки на постійній основі, але вони закінчуються", - розповіла українка.
Серед пасажирів, які застрягли в аеропорту, була й Анастасія Зінченко. Дівчина прославилася минулого року, коли початку пандемії не хотіла летіти з китайського Уханя без свого песика. Йому не дозволяли летіти.через карантинні обмеження. Після двотижневого відпочинку разом зі своїм чоловіком Анастасія знову в очікуванні літака. "У нас є люди, які хворі, а в них закінчуються медикаменти. Минулої ночі ми спали на вулиці. Гроші звичайно ж теж у багатьох закінчуються. Ніхто не розраховував, що ми будемо тут ще кілька днів", - каже вона.
Відео Як пандемія та бюрократія можуть зіпсувати омріяний відпочинок
Замість безтурботного райського куточку потрапили в пастку. 180 пасажирів чекали на рейс із Занзібару протягом трьох діб. Туристи таки вилетіли. Прямують до турецької Анталії на дозаправку. Сьогодні мають прибути до аеропорту "Бориспіль". Чому виліт так довго відкладали та як діяти, якщо потрапили у подібну ситуацію - дивіться.

Перевізники заявили, що лайнер має технічні несправності. На політ це б не вплинуло, але час дозаправки збільшився у декілька разів. Утім, головна проблема бюрократична. "Робочий час екіпажу закінчується до часу приземлення в Україні. Це порушення", - каже операційни директор компанії SkyUp Олександр Шафієв.
Один із виходів був - це заміна екіпажу під час дозаправки в іншій країні. Проте на заваді стала пандемія: кордони закриті, а деякі країни вимагають паспорти вакцинації. У МЗС пояснили, що від самого початку знали про ситуацію, намагались нашим громадянам допомогти. Своєю чергою, експерти з авіації кажуть: у ситуації з туристами винна не тільки пандемія та бюрократія.
До Занзібару пасажири прилетіли чартером, а тому менш захищені авіаперевізником, ніж користувачі регулярних рейсів. Звертатись насамперед треба до своїх туроператорів: у таких випадках вимагати житло, воду та їжу. Крім того, варто одразу зв'язуватися з консулом у тій чи тій країні. Номери телефонів краще знайти ще до поїздки.