Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Мільярди гривень за гороскоп та погоду. Як не платити за непотрібні послуги мобільних операторів

Українці витрачають великі кошти на послуги, які замовили випадково.

З телефонних рахунків українців за 2017 рік списали один мільярд гривень за необов'язкові розсилання погоди, гороскопів, анекдотів та інші контент-послуги. Такі дані оприлюднила аналітична компанія "Офіс ефективного регулювання".

Про це йдеться у "Сніданку з 1+1"

Гороскоп за 80 копійок, погода за 90, а мелодії за гривню на телефон виявилися не такими дешевими, якщо скласти все докупи. Спеціалісти порахували – 2017 року українці витратили мільярд гривень на додаткові послуги мобільних операторів і частина абонентів ними навіть не користуються – бо замовили випадково.

"Коли ви не туди кудись натискаєте, з вас цілком можуть зняти якісь гроші, якщо йдеться про мільйони абонентів або про десятки або сотні тисяч. Оці там копійки, вони все одно складаються в якісь більш-менш відчутні кошти", - розповідає керівник офісу ефективного регулювання Олексій Гончарук

Експерти кажуть, за останні два роки кількість скарг на такі помилково або несвідомо замовлені послуги – зросла у 5 разів. В разі помилкового замовлення - втратити гроші легко, а от повернути – майже неможливо, тому що 90% українських абонентів не підписували контрактів з оператором, а просто придбали стартовий пакет.

"Сніданок" попросив найбільших мобільних операторів України прокоментувати ситуацію. Відповіли тільки представники одного – письмово.

"Телеком-оператор не є постачальником контент-послуг. Але ми слідкуємо за тим, щоб усі партнерські компанії в яких абоненти замовляють такі послуги, працювали прозоро. Якщо виникають суперечливі ситуації між абонентом і постачальником контенту, телеком оператор сприяє вирішенню питання у спосіб, який задовольняє клієнта", – йдеться у повідомленні

Якщо оператор не погоджується повертати гроші за послуги, які ви не замовляли - вихід є. Можна звернутися зі скаргою до трьох інстанцій: Держпродспоживслужба, Антимонопольний комітет і Національна комісія зв’язку.

Якщо і це не допоможе - доведеться  вирішувати суперечку через суд. Але не всі готові заради декількох гривень починати судову тяганину.  Все ж найпростіший варіант  – бути уважним та контролювати підключені послуги до свого номеру. Зробити це можна через додаток вашого оператора на смартфон, в особистому кабінеті на сайті, або зателефонувати чи прийти у  центр обслуговування абонентів.

Для того, щоб назавжди вирішити проблему випадкового замовленя послуг на мобільні, спеціалісти рекомендують скористатися європейським досвідом. І зобов'язати операторів запитувати клієнтів двічі - чи дійсно вони хочуть отримувати такі розсилання або мелодії на свій телефон. Проект змін вже подали до профільної комісії. Якщо його затвердять, а потім погодять в уряді, то нові правила для операторів мобільного зв’язку можуть запровадити вже цього року.

Нагадаємо, три найбільші українські мобільні оператори оголосили, що від 1 травня 2019 року в Україні запрацює послуга, яка дозволить переносити абонентський номер від одного оператора до іншого з повним збереженням (включно з кодом). 

Залиште свій коментар

Вибір редакції