Міносвіти готує нову концепцію подачі історії України

Згідно з проектом концепції Табачника, школярі повинні навчитися сприймати Україну як територію, де проживають представники різних етнічних груп і релігій.

Міністр освіти і науки Дмитро Табачник повідомив, що його відомство розгляне нову концепцію викладання історії України в школах. Вона базується на антропоцентричному підході - вивченні історії з позиції особистості, а не певної етнічної групи.

"Така подача матеріалу зробить підручник неконфліктним і гуманним. Брехні в історії більше не буде!" - заявив Табачник. При цьому міністр вважає, що в підручниках з історії не можна заміняти термін Велика Вітчизняна війна на Друга світова війна, а визначення День Перемоги - на закінчення війни.

Це не перша спроба змінити концепцію викладання історії в школах. Минулого року Міносвіти схвалило шкільну програму з історії, де головними акцентами були Голодомор 1932-1933 років, масові репресії комуністичної влади у 1920-1950-х роках, діяльність Організації українських націоналістів і Української повстанської армії (ОУН-УПА) і протистояння дисидентського руху комуністичному режиму.

Згідно з проектом концепції, школярі повинні навчитися сприймати Україну як територію, де проживають представники різних етнічних груп і релігій. Автори проекту, серед яких - завідувач кафедри історії Національного університету Києво-Могилянська академія Наталя Яковенко, вважають, що при висвітленні війн, міжетнічних конфліктів і політичних подій у підручнику повинен зберігатися коректний і нейтральний стиль викладу.

На думку Яковенко, антропоцентричний підхід охоплює конфліктні питання, пов'язані з етнічними територіями і формуванням держави. "Зараз підручники з історії України є гримучою сумішшю з національної та радянської історії, де факти розглядаються через призму конфлікту, головна дійова особа - держава, а головний принцип - хто не з нами, той проти нас", - зауважила історик. При цьому Наталія Яковенко зазначила, що представники Міносвіти поки не зверталися до неї щодо використання цих напрацювань у шкільних програмах.

У свою чергу експерти по-різному коментують нову концепцію викладання історії. Так, академік Національної академії наук Петро Толочко підтримує її. За його словами, викладаючи історію, необхідно формувати позитивний імідж українців. "Зараз українці представлені в підручниках як народ, який постійно принижували і гнобили. Але були ж не тільки трагедії, а й досягнення. Всі явища, які розколюють суспільство, - голодомор, діяльність ОУН-УПА - треба висвітлювати адекватно і не політизувати!" - сказав Толочко.

З ним не згоден проректор, завідувач кафедри новітньої історії Запорізького національного університету професор Федір Турченко, який є автором підручника Новітня історія України для 10-го класу. Він упевнений, що історичні події необхідно підносити школярам "з точки зору жорсткої державної ідеології і патріотизму". "Нейтральна точка зору - це підігравання нової влади. Нам не можна подавати історію з нейтральної точки зору. На першому плані повинні бути акценти української національної історії!" - заявив Турченко.

Як повідомлялося, раніше Дмитро Табачник пообіцяв повернути в українські підручники термін Велика Вітчизняна війна. Він також заявив: "Переконаний, що під час Великої Вітчизняної війни не було ніякої третьої сили. Була антигітлерівська коаліція, і був гітлерівський Рейх, і його союзники-сателіти, і озброєні формування, які створювалися з місцевих громадян на окупованій території - це колабораціоністи" .

Читайте також:

Табачника назвали папуасом номер один в Україні

Табачник пообіцяв масове закриття вишів

Табачник назвав Україну "папуаською країною"

ВідеоМіносвіти готує нову концепцію подачі історії України

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: