ТСН побувала на будівництві дороги, яку було розбито військовою та вантажною технікою.
"Дорогу життя" Запоріжжя-Маріуполь обіцяють здати до середини жовтня. Для металургійних підприємств, портів та української армії це чи не найважливіша транспортна артерія. Востаннє трасу ремонтували аж на початку 90-х. Останні 5 років дороги не стало взагалі – зерновози та військова техніка повністю знищили асфальт.
Масштабна реконструкція почалась ще минулого року. 200 кілометрів траси будують фактично з нуля. Якою вона буде – дізналася ТСН.
500 одиниць техніки та понад тисячу ремонтників, які працюють цілодобово. Останнім часом вихідних в людей немає.
Товстезний шар асфальту та ідеально рівне покриття. Контролюють якість щохвилини. Якщо шар покриття затонкий – виправляє техніка.
"Зараз на щупі виставлено 6,5 сантиметри. Ми перевіряєм, де шар менший - чи де бугор, чи ямка. 3D-мультиплекс його вирівнює, щоб дорога була рівна", - коментують ремонтники.
Ще два роки тому траса була вщент розбита військовою технікою та зерновозами, що курсували до Маріупольського порту. Двісті кілометрів суцільних вибоїн.
На реконструкцію траси Запоріжжя-Маріуполь уже витратили понад півтора мільярда гривень. Протягом місяця чекають ще мільярд. Трасу розбили на ділянки одразу три підрядники - з України та Туреччини. Останні свою частину робіт завершили достроково.
Товщина нового асфальту, на перший погляд, сантиметрів 30 – не менше. Їздити цією смугою поки що не можна. Там, де триває ремонт, ввели реверсний рух. Але водії не скаржаться.
"Дочекалися, слава Богу, дороги. Будемо стояти (на реверсі), почекаємо - нічого страшного", - кажуть водії.
Відкрити трасу мають до 15 жовтня. Саме тоді в Маріуполі запланований великий інвестиційний форум. Приїхати туди збирається і президент. Володимир Зеленський уже повідомив – якість робіт перевірить особисто.