МВС змінює правила для водіїв. Які основні новації чекають у 2018 році

В Україні на дорогах гине більше, ніж під час військового конфлікту на Донбасі.

В Україні за 9 місяців сталося майже 117 тисяч аварій. 10 тисяч аварій закінчилися травмами та смертями. Статистика поліції – травмовано понад 25 тисяч людей, загинули майже дві з половиною. За кожною сухою цифрою стоять людські трагедії. На війні за минулий рік загинули 763 бійці, а в аваріях на мирній території – втричі більше. Серед причин на першому місці – перевищення водіями безпечної швидкості, в п’ятірці лідерів – п’яні за кермом.

Для виправлення ситуації Міністерство внутрішніх справ вирішило діяти жорсткіше. У відомстві хочуть, щоб водії боялися сідати за кермо п’яними.

Насамперед, за ініціативи поліції, уряд обмежує швидкість руху автомобілів в населених пунктах до 50 кілометрів на годину. Це правило діятиме вже з нового року, для нього не потрібне затвердження парламентом.

"Ми хочемо знизити допустимий рівень перевищення з 20 чинних км на годину до 10, але це потребуватиме голосування в парламенті, бо це норма Кодексу України про адміністративні правопорушення. Тобто, якщо все це запрацює, то в населених пунктах – 50 кілометрів на годину, будь ласка, перевищувати не більше ніж на 10 км. На 61 кілометрі на годину при русі поліцейський отримує право накладати адміністративне стягнення", - повідомив ТСН.Тиждень речник МВС Артем Шевченко.

Про штрафи

На відміну від норми про 50 кілометрів за годину, до якої треба звикати з початком 2018 року, збільшення штрафів мусить погодити парламент. Покарання плануються серйозні.  За перевищення швидкості – всемеро або до 3500 грн, за водіння без права кермування  – вдвадцятеро або до 10 тисяч грн. Особливе покарання за п’яне водіння та вживання наркотичних речовин. ДТП в такому стані може означати 12 років тюрми. До речі, парламент з легкістю піде на жорсткі кроки, з огляду на кількість загиблих в аваріях. Після деяких уточнень, Верховна Рада ухвалить встановлення системи відео- та фотофіксації порушень і порушників. Поліція вивчила польський досвід і хоче розташувати на дорогах у перспективі до 4 тисяч відеокамер.

"Ухвалена в цьому пакеті рішень постанова Кабінету міністрів відкриває нам широку дорогу до якнайшвидшого впровадження цього механізму. Він запрацює, за нашими оцінками, у перший квартал, за найбільш песимістичними прогнозами, у першому півріччі 2018 року. Але вже в першому кварталі всім водіям нашої країни слід приготуватися психологічно і бути готовими до того, що так звані листи щастя, які були в 2007-2008 роках, повернуться. Це безальтернативний шлях", - додав Шевченко.

Щоправда, не зовсім зрозуміло, на яку адресу будуть надходити листи щастя для власників авто на так званих євробляхах. Слід сказати, що запровадити штрафи – це половина справи. Виявляється, в наших умовах велика проблема - їх реально стягнути живими грішми. В Міністерстві юстиції кажуть, що змогли виконати лише 16% таких рішень. Прямі втрати – 212 мільйонів гривень. Одна з причин – фізична нестача державних виконавців, але головна - недбале ставлення самих поліцейських до оформлення протоколів про порушення.

"Значний обсяг документів, десь 40% ми повертаємо, тому що виконавчий документ не містить всіх необхідних реквізитів, зокрема, коду боржника для того, щоб знайти і звернути стягнення на його заробітну плату", - зазначив заступник міністра юстиції Сергій Шкляр.

Йдеться в основному про випадки, коли невірно оформлені адміністративні правопорушення.

З одного боку, Мінюст переконує поліцію дбайливіше ставитися до документів, з іншого готується запустити систему оплати стягнень на місці.

"Можливо, ще давати можливість сплачувати штраф на місці, в терміналі якомусь. Ми до речі, працюємо над тим, щоб можна було сплатити штраф в режимі онлайн, Мінюст цим займається… Я думаю, що десь з нового року ми її запропонуємо і це в принципі полегшить ситуацію для всіх", - заявив Шкляр.

Ще одне нововведення, на яке не потрібне рішення Верховної Ради і яке почало діяти - перше посвідчення водія стає тимчасовим. Діятиме документ лише два роки. Якщо новачок скоїть не більше двох порушень, посвідчення автоматично подовжать до 30 років. В іншому разі доведеться перескладати іспити. Звичайно, найбільша увага поліції буде на водіях, бо пішоходи в рази рідше стають причиною аварії. Однак, якщо вже порушували – то найчастіше й гинули. В Україні легковажно ставляться до ризиків на дорозі і забувають про елементарні правила поведінки: тільки зелене світло, тільки пішохідна зебра і виняткова увага при перетині вулиць. Один із засобів порятунку – світловідбивні елементи або жилети, зараз їх можна купити чи не на кожному кроці.

Сергій Швець

ВідеоУ МВС розповіли про жорсткі зміни до ПДР, які запрацюють уже за місяць

Залиште свій коментар

Наступна публікація