"Небезпечно перевозити людей". Українські залізничники знову оголосили "італійський страйк"

"Небезпечно перевозити людей". Українські залізничники знову оголосили "італійський страйк"

Фото: Укрзалізниця

Тим часом в "Укрзалізниці" заявляють, що займаються оновленням рухомого складу.

Від 14 травня у Кременчуці на Полтавщині залізничники почали так званий "італійський страйк". Працівники вимагають від парламенту та керівництва "Укрзалізниці" підвищення зарплат, збільшення розміру пенсій, відставки очільників компанії, а також повернення скасованих пасажирських поїздів, зокрема, за напрямком до Москви.

Це вже не перша подібна акція, з такими вимогами робітники зверталися до керівництва держави і ПАТ минулого року. Цьогоріч вони надсилали листа до вказаних інстанцій у лютому, і ось навесні знову почали “Місячник роботи за інструкціями”.

Як пояснив ТСН.ua голова Вільної профспілки машиністів депо “Кременчук” Сергій Москалець, такий вид страйку полягає в тому, що робота не припиняється, однак “локомотиви приймають чітко за тими інструкціями, згідно з якими ми маємо працювати”.

За словами керівника профспілки, наразі “стоять Кременчук, Кривий ріг, Запоріжжя, Тернопіль, Дарниця, Коростень, Миронівка, і Полтава 50/50”.

Які вимоги висувають страйкарі

Найперше серед вимог працівників залізниці Москалець називає підвищення зарплат та пенсій: “У більшості залізничників заробітна плата - нижча за “мінімалку”. Тобто “брудними” виходить “мінімалка”. Звичайно, ми для всіх залізничників вимагаємо підняття заробітної плати”.

Від Верховної Ради учасники акції вимагають внести зміни до законодавства про пенсійне забезпечення.

“Вони позбавили права локомотивні бригади виходити на пенсію за вислугою років - у 55-річному віці. У нас в локомотивних бригадах не дуже багато доживає до 60 років”, - наголошує Москалець.

У нас в локомотивних бригадах не дуже багато доживає до 60 років

Сергій Москалець

Також протестувальники прагнуть повернути попередній коефіцієнт вирахування пенсій.

“Минулого року отримали сім тисяч пенсії, а в цьому - ледве чотири”, - нарікає голова профспілки.

Працівники депо висловлюють незадоволення і “реструктуризацією ПАТ “Укрзалізниця”, яку вони називають “провалом”.

Акції мають роздати робітникам

Сергій Москалець

“Вона нібито публічне акціонерне товариство, але якось формально. У такому товаристві акції мають роздати робітникам, але чомусь вони опинилися в Кабінеті міністрів”, - заявляє Москалець.

Також серед вимог - припинення скасування пасажирських поїздів.

“Був трьохгрупний поїзд Кременчук-Москва. У Кременчуці його скасували, а ввели з Полтави. Там ходила група Кременчук-Новоолексіївка і ще Харків. В основному люди їхали до Харкова - не тільки до Москви та Новоолексіївки. Він був вигідний для студентів”, - розповідає Москалець, наголошуючи, що потяг до російської столиці не скасували зовсім - натомість перекинули маршрут до обласного центру.

Підтримати кременчуцьке депо у цьому питанні вирішила і глава “Батьківщини” Юлія Тимошенко. Вона звернулася до міністра інфраструктури Володимира Омеляна з проханням розглянути звернення залізничників.

Ще один пункт, важливий для робітників,  - приведення рухомого складу до належного стану.

“Транспорт у такому стані перебуває, що ним практично небезпечно перевозити людей. Проти керівнитва “Укрзалізниці” потрібно порушити кримінальну справу і притягнути до відповідальності”, - каже Москалець. Наразі у Кременчуці відмовляються приймати невідремонтовані локомотиви.

Реакція “Укрзалізниці”

У компанії на запит ТСН.ua відповіли, що не отримували жодних офіційних вимог від учасників акцій.

“В окремих депо мають місце поодинокі випадки так званого "італійського страйку", які не вплинули на рух поїздів. Після з’ясування усіх обставин, у компанії буде дана оцінка названим діям з правової точки зору. Наразі "Укрзалізниця" працює в штатному режимі, пасажирські та вантажні перевезення здійснюються”, - зазначили у компанії.

Також в “Укрзалізниці” оприлюднили і середньомісячну заробітну плату локомотивних бригад:

- машиніст ТЧ Кременчук у квітні 2018 року заробив 19375 грн, помічник машиніста – 12279 грн.
- машиніст ТЧ Кривий Ріг – 20380 грн, помічник машиніста – 14010 грн.
- машиніст ТЧ Мелітополь – 20136 грн, помічник машиніста – 13727 грн.

У компанії запевнили, що постійно працюють над поліпшенням умов праці локомотивних бригад і оновлюють тяговий рухомий склад.

“Зокрема, внаслідок укладених угод, до кінця поточного року очікується поставка 30 нових локомотивів General Electric”, - йдеться у відповіді на запит.

Тим часом залізничники планують місяць страйкувати по-італійськи, вкотре чекаючи на виконання вимог.

Аліна Денисенко

Повʼязані теми:

Наступна публікація