Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Небезпека у повітрі: як мінімізували дозу вихлопних газів у місті та де знайти "зони безпеки"

Те, чим ми дихаємо, на 80% залежить від автомобілів.

Чим ми дихаємо, залежить на 80% від автомобілів. Сховатися від вихлопних газів у місті майже нереально. Утім, можна мінімізувати дозу. Де в сучасних містах "зони безпеки", в спецпроекті "Штучне дихання" кореспондентів ТСН.19:30.

Тамара виходить з дому тільки після ранкової години пік, бо панічно боїться заторів.  Хоча пересувається пішки. Жінка петляє дворами – подалі від доріг. На роботу, в магазин – усі маршрути прокладає тільки так. "У мене пече в горлі, мені важко дихати. Я маю алергію на цвітіння. Але навіть в не сезон цвітіння, коли я йду уздовж жвавої дороги, я відчуваю ті ж самі симптоми", - каже вона. 

Медична маска – це умовний захист. Тамара уже збирається купувати зі спецфільтрами. "Це трохи схоже на те, якби ви ходили у протигазі", - додає жінка. Тамарі 36 років, 20 з яких вона задихається. Жінка гостріше за інших відчуває отруту, яку ми часто не помічаємо. 

Ось фільтр з вихлопної труби легкового авто. Сотні тисяч машин узагалі їздять без нього. Нерідко цим грішать так звані "євробляхи". "Є й ті, що коштують три тисячі доларів. Звичайно, що він не захоче за тисячу доларів нового фільтра ставити", - пояснив майстер-механік Віктор Бондарчук.

Відео Штучне дихання: чи впливає поверх квартири на чистоту повітря

Кашляєте зранку при тому, що ніколи не курили й не застудилися? Тоді, найпевніше, ви - житель міста зі жвавим рухом автотранспорту. Саме від машин на 80% залежить те, чим ми дихаємо. Сховатися від вихлипних газів - майже нереально. Утім, можна мінімізувати дозу. Де в сучасних містах "зони безпеки" – дивіться в спецпроєкті "Штучне дихання".  

Штучне дихання: чи впливає поверх квартири на чистоту повітря

У Європі таке б авто і на кордон не пустили, бо там постійно підвищують екологічні вимоги. ТСН провела експеримент у лісі, маємо з собою шість газоаналізаторів.

Перша піддослідна – сім років: дизель, фільтри на місці, стандарт Евро-5. За дві хвилини показники лишилися стабільними. Згодом показники зросли: оксид азоту 2 млг на метр кубічний при нормі 0,2.

Другому експонату 11 років: дизель, в оригіналі Євро-4, але після ліквідації фільтра машина  перетворилася на Євро- 2. Перевищення чадного газу і оксидів азоту у десятки разів. 

Слід зауважити, що з десяти машин, які проїжджають за нашими вікнами, три точно подібні до цієї. У повітрі на узбіччі щонайменше 200 хімічних елементів та сполук: формальдегід, бензол, діоксид азоту. 

Найстрашніше, кажуть учені, не їхати, а стояти в заторах. Професійні болячки тих, хто цілий день за кермом, тому підтвердження. "Справжін симптоми отруєння чадним газом. Кашель з мокротинням зранку - це останным часом норма для нашого регіону", - каже терапевт-пульмунолог Інна Бондаренко. 

Фахівці кажуть, що найнебезпечніші - перші три поверхи. Саме на цьому рівні збираються шкідливі викиди. Радіус ураження – 300 метрів від доріг, а тому вікно у двір не врятує. 

Вимі повітря на великому шосе: формальдегід - менше 12 мігрограмів, озон – 100 мікрограмів. На маленькій вуличці у середмісті: трохи менший вміст озону 80 мікрограмів і трохи вищий вміст формальдегіду – 13 мікрограм.

Не дивуйтеся, що різниці між ними немає. Магістраль навіть трішки краща за показниками, бо рухається швидко. Викиди не встигають концентруватися на одному місці. 

Кореспондентка ТСН Людмила Бадалян.

Залиште свій коментар

Вибір редакції