Українці годинами очікують в аеропортах на рейси до курортів. Пояснюємо - чому

Усе більше відпочивальників скаржаться на зіпсований відпочинок.

Перенесення рейсів до популярних курортів є доволі поширеним явищем: цього літа соцмережі знову рясніють негативними відгуками пасажирів, яким довелося очікувати в аеропортах на свій літак більше трьох годин, в деяких випадках польоти переносилися взагалі на інші дні.

“Хочу вам повідомити про недбалість авіалінії Azur Air. Вони постійно переносять свої рейси без чіткої на те причини. Ніхто не може пояснити це. Люди з дітьми чекають злі та втомлені від третьої години ранку. Виліт переносять по кілька разів на день”, - повідомив ТСН.ua 17 червня  користувач послуг авіакомпанії Денис Фіщук.

чартер
Онлайн-табл "Борисполя". 17 червня

Анна Дуброва, яка замовила тур у компанії ANEX Tour і мала вилетіти рейсом Azur Air із “Борисполя” до Анталії 17 червня. За її словами, від  5 ранку він переносився чотири рази, очікуваний час вильоту призначили на 19:00

“У період затримки рейсу я намагалася додзвонитися до Azur Air на міський номер-автовідповідач. Мобільний номер дали в аеропорту, на який я додзвонилася з 23 разу. Пояснили причину: в оренду взято усього 4 літаки, а рейсів нахапалися і не справляються”, - розповіла вона.

Телефоном у Azur Air попросили редакцію надіслати запит щодо проблем з рейсами. Станом на 20 червня відповідь від компанії досі очікується.

Анна була змушена за свій рахунок купити для відпочинку сім’єю ще добу в готелі. Назад відпочивальники вирішили полетіти іншим авіаперевізником.

“Наші 250 доларів за номер нам ніхто не поверне. І ще близько 500 доларів ми витрачаємо зі своєї кишені, щоб трохи довше залишитися на відпочинку”, - зазначила вона.

Жінка пояснила, що не хоче користуватися послугами попереднього перевізника - Azur Air: “Одна справа прочекати в Києві 14 годин, де ти можеш поїхати додому і дитина може поспати нормально, поки ми моніторимо онлайн-табло “Борисполя”, інша справа сидіти і чекати в аеропорту іншої країни”.

До редакції звернулася листом Вікторія Терещенко, яка стверджувала, що останнім часом рейси, замовлені туроператором Join up! “переносяться на добу, а той на дві”. На туристичних форумах у відгуках про цю компанію численні користувачі Мережі також скаржилися на затримки у відправленні.

чартер1
Скріншот з сайта toneto.net

У Join Up! на запит ТСН.ua відповіли, що через заміну борту змушені були перенести час вильоту.

“16 червня рейс SSV2261, SSV2361 за напрямком Київ – Анталія не зміг вилетіти в заявлений час. Причина такої затримки в такому: напередодні здійснив аварійну посадку рейс Bravo, MD83. Це змусило компанію партнера - Anda - віддати літак, який мав виконувати рейси на замовлення туроператора Join UP! для виконання рейсів авіакоманії Bravo. Керівництво туроператора було змушене оперативно шукати альтернативний борт, який би виконав заявлені рейси. Звісно, цей процес потребує часу, тому рейси були відкладені на такий значний проміжок часу”, - йдеться у відповіді.

ВідеоЕксклюзив ТСН: жорстка посадка літака в аеропорту "Київ"

Напередодні судно української компанії Bravo Airways йшло на приземлення, якраз під час зливи та буревію, і викотилося за злітно-посадкову смугу. Літак виконував рейс з турецького міста Анталія. На облавку було 169 пасажирів, жоден серйозно не постраждав.

Ексклюзив ТСН: жорстка посадка літака в аеропорту "Київ"

Також у компанії додали, що заявлені рейси вилетіли наступного дня - 17 червня о 4 ранку.

“Всім іногороднім туристам було надано житло в готелі Турист 4*. Тим, хто селився самостійно, будуть компенсовані витрати. Також туристам було надано харчування та напої згідно з правилами повітряних перевезень”, - розповіли в Join UP!

У компанії стверджують, що також вирішили питання із втратою часу відпочинку через затримку рейсу: “Туроператор компенсував кожному туристу вартість втраченої доби відпочинку. Загальна сума компенсації за двома рейсами склала близько 8000 у.о. Тим людям, у яких в туристичному пакеті було страхування від невиїзду та від затримки рейсів, буде додатково компенсовано 100 у.о”.

Хто винен і що робити

У мережевих порадниках для туристів часто можна натрапити на пояснення, що зміни в розкладі чартерних рейсів (які виконують сезонні польоти) залежать від аеропортів, які нібито надають перевагу регулярним рейсам, а тому пересувають у часі інші.

Однак у “Борисполі” запевнили, що зміни в розкладі відправлення чартерних та регулярних рейсів, як правило, пов'язані або з технічними, або комерційними причинами авіакомпанії чи туроператора. Головні повітряні ворота країни є слот-регульованим аеропортом, який з метою забезпечення впорядкованого потоку повітряного руху, як і всі інші аеропорти в світі, в процесі виділення слотів керується вимогами положення про слот-координацію ІАТА (Міжнародна Асоціація Повітряного Транспорту)

“Слот-регулювання - це процес видачі слотів для авіаперевізників в аеропортах, що здійснюється за сезонним принципом двічі на рік. Ця процедура необхідна для розподілу та погодження часових інтервалів на приліт, виліт, обслуговування рейсів авіаперевізників. Відповідно до вимог положення про слот-координацію ІАТА, в процесі видачі слотів аеропорти мають керуватися принципом черговості, відповідно до якого, до початку наступного сезону ІАТА (восени або весною) авіакомпанії подовжують свої слоти на наступний сезон або отримують нові. Перевізники, що виявили бажання отримати нові слоти або замінити ті, що існують, на загальних засадах розпочинають перемовини щодо їх виділення чи заміни”, - йдеться у відповіді прес-служби аеропорту на запит ТСН.ua.

Зазначається, що у разі, якщо відбувається зміна розкладу на конкретні рейси, за запитом авіакомпанії узгоджується новий слот у вільний час.

Якщо відбувається затримка рейсу, то однакові компенсації передбачені “Правилами повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу” як у випадку регулярних, так і чартерних перевезень. Так, залежно від часу затримки і дальності польоту авіаперевізник повинен надати пасажирам харчування та прохолодні напої.  Якщо виконання затриманого рейсу відкладається на наступний день, авіаперевізник повинен надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом  аеропорт – готель – аеропорт.

Коли оформлюватимете договір із туроператором, звертайте увагу на розділ, де йдеться про відшкодування. Адже згідно з “Правилами повітряних перевезень”, питання компенсування авіаперевізнику витрат, пов’язаних з затримкою або відмовою у перевезенні, мають бути відображені у договорі між авіаперевізником та замовником (туроператором, - ред.) чартерного рейсу.

Зрештою, питання комфортного відпочинку передусім залежить від людини, яка вирішила придбати тур. Перед його купівлею не полінуйтеся почитати відгуки про компанії, в яких збираєтеся замовляти послуги. А як організувати подорож самостійно - читайте в матеріалі ТСН.ua "Мексика, Шрі-Ланка чи Мальорка. Як спланувати самостійно бюджетну відпустку",

Аліна Денисенко

Залиште свій коментар

Вибір редакції