Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Нові правила щодо відсутності автокрісла: як правильно перевозити малечу в авто

Закон про штрафи поширюється і на таксі, але не стосується громадського транспорту.

Напередодні, 29 жовтня, нардепи ухвалили закон, за яким перевезення малюків без автокрісел карається штрафом у 510 грн. За повторне порушення доведеться викласти 850 гривень. Правоохоронці сподіваються, що завдяки новаціям дитячий травматизм та смертність на дорогах зменшиться. Нині ж, за статистикою, кожен десятий потерпілий в ДТП українець - дитина. Трагедії стаються, зокрема, і через відсутність автокрісел.

Про те, як Україна готується до новвоведення та чому небезпечно їздити без автокрісел, дивіться у сюжеті ТСН.19:30.

Згідно з документом, дітей до 12 років або тих, чий зріст менше ніж 145 см, перевозити можна лише у автокріслах. Фахівці таких автомобільних атрибутів підкреслюють їхню ефективність й наголошують на небезпеці перевезення малечі на руках.

"Під час зіткнення на швидкості автомобіля  50 км /год, малюк масою 30 кг набуває ваги в одну тонну, тому жодні руки мами чи тата не в силах його утримати. Манекен, який замінює дитину при краш-тестах, під час зіткнення вилітає в лобове скло так, що скалки проникають в голову на глибину 1 см", - пояснюють спеціалісти.

Відео Водіїв, які возять дітей без автокрісел, невдовзі почнуть штрафувати

510 гривень - як зловлять уперше, 850 гривень заплатите при повторному правопорушенні. Нині копи обмежувались лише попередженнями. Правоохоронці сподіваються: завдяки новаціям дитячий травматизм та смертність на дорогах зменшиться. Кожен 10-й постраждалий  в аваріях українець - дитина.  

Водіїв, які возять дітей без автокрісел, невдовзі почнуть штрафувати

Правоохоронці переконують, що саме автокрісло зменшує ризики під час ДТП. За їхніми словами, у разі серйозних дорожньо-транспортних пригод, воно запобігає фатальним наслідкам в 55%. Наразі ж копи обмежуються лише попередженням за такі порушення. Але вже найближчим часом законопроєкт почне діяти і на порушників чекають штрафи.

Юрист Богдан Глядик закон підтримує, але каже, що він досить цікаво виглядає. У законопроєкті про автокрісло, за його словами, мовляв, ані слова. Тож радить нардепам удосконалити документ.

"Потрібно обов'язково застосовувати ремені безпеки і пристрої, які дозволяють користуватися цими ременями безпеки. Водієві достатньо якусь подушку підставити, щоб дитину посадити. Можна буде зафіксувати, і з точки зору правил руху, це вже буде виконання вимог", - пояснює юрист.

Найменше нововведення засмучує таксистів. Вони бідкаються, що автокрісло буде займати багато місця в салоні та у багажнику. 
Тим часом, у громадському транспорті залишиться все без змін. Обладнувати тролейбуси, трамваї та маршрутки спецкріслами закон не вимагає.

Продавці розповідають, що ціна на нове універсальне автокрісло стартує від чотирьох тисяч гривень. Є й дешевші, ті що були у користуванні. Але фахівці переконують, що такі крісла краще оминати. 

"Конструкція автокрісла під час найменших зіткнень буде порушена і вже не гарантуватиме безпеку", - пояснюють продавці.

Кореспондентка ТСН Олена Лоскун.

Залиште свій коментар

Вибір редакції