Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Однакові технології будівництва доріг дають різні результати в Україні та Туреччині

Якщо в Туреччині траси стоять без ремонтів по 20 років, в Україні асфальт розповзається за лічені місяці.

На будівництво українських доріг уряд цьогоріч виділив 44 мільярди гривень, громадяни досі масово нарікають на незадовільний стан шляхів. В Україні навантажень не витримують навіть траси, побудовані іноземними підрядниками, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Дощ, сніг чи люті морози нашим автодорівцям не перепона – вони не дуже вміють, але вперто й наполегливо кладуть асфальт за будь-яких екстремальних умов. "Уся проблема – в недотриманні технології в першу чергу. Просто у воду вкладають асфальт, просто у воду! Звісно, через три місяці вже асфальт буде в такому стані", - обурюється громадський активіст Аяз Зейналов. Шлях, який ремонтували буквально місяць тому, схожий на пральну дошку, щоправда, діряву – десь автодорівці залатали ями, а десь банально забули або й покинули.

ВідеоТСН порівняла технології будівництва доріг в Україні та за кордоном

Українці кожного дня нарікають на відсутність нормальних автошляхів. Урядовці - своєю чергою - скаржаться на тотальний брак коштів. Водночас, пальне, у вартість якого закладений збір саме на ремонт та будівництво доріг, продовжує дорожчати. Запроваджена міністерська програма ніби й почала працювати, однак дороги чомусь відновлюють одні й ті самі по декілька разів на рік. 

ТСН порівняла технології будівництва доріг в Україні та за кордоном

Таких проблем немає не тільки в західних країнах, але й серед найближчих сусідів, наприклад, у Туреччині. Там жодна з доріг не оновлювалася протягом десяти років – будівельники дають гарантію на 10 років. Працюють вони якісно і швидко, до штрафних санкцій справу ніколи не доводять. Шляхи турки нині будують від Молдови до Об’єднаних Арабських Еміратів, лише в Туреччині на дорогах працює майже 2 тисячі робітників. Ще 6 тисяч за межами країни-осідку. Та найголовніше – це 4 тисячі одиниці найсучаснішої техніки.

Проект реконструкції дороги національного масштабу, її будували 20 років тому і це – перша реконструкція за цей час. "Перш за все, ми знімаємо усі шари старого асфальту. І лише тоді ми відновлюємо три шари асфальту. Складові для різних шарів різні", - пояснюють представники фірми. Перший шар асфальту має бути найтовщим – для нього використовують найбільші камінці, другий трохи менший. "Останній шар, який ми зараз кладемо, він найбільше зношується. Тому відрізняється від попередніх – цей шар містить базальт", - кажуть турки.

Фотогалерея Кабмін прийняв програму розвитку автодоріг вартістю майже 300 мільярдів гривень (6 фото)

Саме цей підрядник будував автошляхи Київ-Чоп та Київ-Одеса. Ці траси трохи трималися, але тепер їх латають ледь не щороку – виявляється, що ні новітні технології, ані надсучасне обладнання для українських реалій не гарантія. "Це перевантажені фури, котрі їдуть де хочуть і як хочуть. Це взагалі не контролюється ніким, ніде і ніяк", - обурений Зейналов.

В Україні оголосили масштабну програму ремонту доріг. На реконструкцію цьогоріч виділили рекордні 44 мільярди гривень. Майже півтора мільярда закатані ось тут: ця новенька дорога, якою так пишається уряд і врочисто відкривав особисто президент – 100 кілометрів траси Харків-Охтирка.  Зараз вона справді схожа на зразкову. Але чи навчилися в нас будувати якісно, і як довго протримається цей автошлях під натиском фур – зможемо оцінити за кілька років. А можливо, вже найближчої весни.

Кореспондент ТСН Вікторія Ніконенко

Залиште свій коментар

Вибір редакції