Перевантажені фури в Україні почнуть штрафувати: коли і на які суми каратимуть порушників

Перевантажені фури в Україні почнуть штрафувати: коли і на які суми каратимуть порушників

Фото: Західне регіональне управління Держприкордонслужби України

Автоматична система зважування на дорогах запрацює від липня.

На українських дорогах 40% фур їздять перевантажені, чим руйнують автошляхи. Боротися з ними вже від липня почне нова автоматична система зважування. Цими днями три таких комплекси отримали сертифікати на роботу. Ще два на черзі, про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Така система автоматичного зважування фур десятки років працює у США та країнах ЄС. В Україні до кінця 2020 року планують запустити 50 таких систем. У Київській області, зокрема, перші шість комплексів автоматичного зважування повноцінно запрацюють вже в липні.

На Житомирській трасі поблизу Києва вже декілька місяців працює вмонтована в асфальт автоматична система зважування автомобілів у русі. Поки це лише у тестовому режимі. Якби, система діяла повноцінно, штрафи б уже отримали 40% водіїв вантажівок, бо везли понад норму. Покарання за це від 8 до 34 тисяч гривень

З липня в Україні запрацює автоматична система зважування на дорогах

З липня в Україні запрацює автоматична система зважування на дорогах

А от у Миколаєві нині вже штрафують порушників фур. Так, водій, який мав перевантаження 9 тонн 525 кг, повинен сплатити 34 тисячі штрафу.

"Везу щебінь до Миколаєва. Заїхав до кар'єру, замовив 41 тонну, як можна за технічними даними", - каже водій.

В області працівники "Укртрансбезпеки" працюють з переносними вагами, яких у регіонах усього двоє. Щодня фіксують до десятка порушників. Але в місцевій службі автодоріг стверджують, що перевантажених фур значно більше.

"Вибірково пропускають авто. Люди нарікають на "трансбезпеку". Мені вже розповіли, що навіть гроші в руки не беруть, надсилають на картку", - каже начальник Служби автомобільних доріг Миколаївщини Вадим Невеселий.

Водночас, в управлінні "Укртрансбезпеки" в Миколаївській області звинувачення щодо цього повністю заперечують.

В "Укравтодорі"переконані, що майбутнє лише за автоматичним зважуванням, яке гарантує тотальну перевірку і виключає хабарництво. Така система також сканує габарити й фіксує номери авто. І навіть, якщо вантажівка буде їхати 130 км/год можна визначити навантаження на конкретну ось. І з похибкою до 2%. Дані приходять на сервер уже за 5-10 секунд.

"Дані верифіковані, їх не можна змінити, повністю захищені, є спеціальний сертифікат", - пояснюють в "Укравтодорі".

Президент України 16 червня під час наради із керівниками "Укравтодору" та Національної поліції доручив пришвидшити запуск нової системи зважування. І посилити контроль над перевантаженістю автомобілів, які курсують автошляхами країни.

Зеленський наголосив, що проблема перевантажених фур "фіксується вже навіть на нових дорогах, які почали споруджувати".

"Я хотів би, щоб ви організували спільну роботу зі Службою безпеки України: здійснити всі заходи щодо запобігання порушенню норм габаритно-вагового контролю, перш за все на дорогах загального користування", - звернувся глава держави до очільника МВС.

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Зеленський Володимир Олександрович
Наступна публікація