Перший день штрафів за швидкість: юристи пророкують поразку поверненню TruCam на дороги

Перший день штрафів за швидкість: юристи пророкують поразку поверненню TruCam на дороги

Фото: Фото Антон Страшко/ТСН

Прилад не має належних паперів і місця в реєстрі, а також використовується з порушенням закону.

Патрульні з радарами почали штрафувати любителів швидкої їзди на трасах державного значення та в Києві. Вже у перший день було виписано кілька десятків протоколів, однак юристи попереджають, що із паперами не все так просто, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Столичний проспект Бажана – дорога на аеропорт "Бориспіль". Чи не на кожному стовпі висять попереджувальні знаки про фото-відеофіксацію. Пообіді з'являються патрульні та дістають радар TruCam. Це прилад, який дістався новій поліції від ДАІ. Із минулого тижня патрульні вже стояли на дорогах, але водіїв не штрафували. Відсьогодні – карають гривнею.

TruCam на дорогах: чи праві ті водії, які стверджують, що радари незаконні

TruCam на дорогах: чи праві ті водії, які стверджують, що радари незаконні

Інспектори з радарами чатують на аварійних ділянках трас державного значення, а також на двох київських проспектах Перемоги та Бажана. На першого порушника чекати доводиться із півгодини – праві ряди помічають патрульних і їдуть неквапно, а висмикнути авто на чималій швидкості з лівого ряду нереально, бо це створення аварійної ситуації. Першого порушника зі швидкістю 112 кілометрів за годину зупинили та виписали штраф 255 гривень. "Можна було першому помилування зробити", - вважає водій.

У містах нині можна їхати 50 км/год, але місцева влада має право на свій розсуд збільшити цю норму. У Києві дозволену швидкість з 50 до 80 вже збільшили на кількох вулицях, але необхідні для цього знаки "80" повісили тільки на проспекті Бажана.

Фото: Facebook/Патрульна поліція України

На полювання з радарами патрульні вийшли не лише в столиці: Буковина, траса Стрий-Чернівці, через швидкість тут постійно стаються аварії. Порушників копи спиняють щодесять хвилин. "Знаки є, але немає ще звички", - пояснюють автомобілісти. Одещина отримала три радари, у селі Іванове, через яке проходить траса, водії хоч і бачать патрульних, навіть не гальмують. Постановами від патрульних любителі поганяти – обурюються. "Я постійно нормально їжджу", - кажуть зупинені автовласники.

Із початку тестування TruCam у водіїв виникло чимало запитань, найголовніше: чи мають право поліцейські використовувати цей прилад у ручному режимі, як зараз, адже в законі написано, що фото і відео техніка має бути автоматичною. "Вручну, але ж сертифікацію пройшла", - пояснює командир роти патрульної поліції Дмитро Бондар. При цьому копи показують не сертифікат, а свідоцтво, видане Укрметртестстандартом. І розводять руками – самі чекають реакції суддів на  TruCam. "Подивимося, як це буде із судовою практикою", - кажуть поліцейські.

Буде недобре – переконаний юрист Іван Невинний. "TruCam немає в жодному реєстрі. Навіть "Драгер" є, а TruCam немає. А чи допустимі докази, котрі збирають за допомогою такого приладу", - розмірковує правник. Він вважає, що навіть якби TruCam значився в реєстрі та мав відповідний сертифікат, прилад усе одно мав би працювати винятково в автоматичному режимі. "Він набиває порушників за день, а потім співробітники адмінпрактики розбираються", - описує процедуру юрист.

Крім того, виявилося, що штрафувати кермувальників почали не сьогодні – до нашої редакції звернулася Наталя, напередодні її зупинили в Києві і виписали штраф. Жінка їхала столичним проспектом Перемоги зі швидкістю 77 км/год, а поліція обіцяла, що до 16 жовтня лише попереджатиме, а не штрафуватиме порушників. Крім того, в офіційному документі всупереч закону зазначено, що в містах дозволена швидкість становить 60 км/год. ТСН звернулася до патрульної поліції з проханням усе роз'яснити, але відомстві відповіли, що до інформації, озвученої тиждень тому, додати нічого.

Кореспондент ТСН Антон Страшко

Повʼязані теми:

Наступна публікація