Пішли проти радянської освіти: три вчителя-реформатора вдало впроваджують передовий досвід

Часто їх не розуміють колеги, тому таким педагогам повинні сприяти батьки і діти. 

Жорстокість, крики, образи за останні роки українська школа дедалі частіше нагадує катівню. Саме це спровокувало початок серйозної шкільної реформи в державі, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

У столичній школі №75 вчителем географії працює Сергій Самоліченко. На його уроках повно дітей, а на перервах завжди оточує юрма, вчитися до нього навіть переходять з інших шкіл. Педагог взяв на озброєння фінську систему освіти. Хоча він викладає у середній, а не молодшій школі, на урок усе одно приходять діти. Тому про географічні терміни він складає казки. З його легкої руки атмосфера, гідросфера та літосфера стали сестрами-дівчатами. А уроки географії часто проходять у парках або просто на вулиці. Вчитель зовсім не підвищує голосу. Все просто – коли дітям цікаво, вони ловлять кожне слово.

Іншим прикладом небайдужості до українського виховання є вчителька початкових класів Любов Гайова, яка ініціювала спрощення правил для перших класів. Зокрема, йдеться про школу без червоної пасти, відступів за клітинки та суворих балів. Кожен її урок – наче гра, а діти – казкові герої.

Лише за місяць без муштри, криків та замірювання швидкості – кожна дитина в класі вже добре читає.
Навчання колом, групою – сучасний навчальний прийом, де всі наче одна команда. Так другокласники вивчають римські цифри в школі "Афіни". Після десяти хвилин теорії діти перейшли до практики на вулицю.

Страшний сон вчителя радянського гарту – діти, які розбігаються на вулиці в різні боки. Вчителька Віка Кутєпова знає лише один спосіб. На її переконання, втримати і навчити можна граючись. Діти записують звичайні математичні приклади римськими цифрами на асфальті, викладають їх із каштанів та олівців. Дитячим радощам немає меж. Вікторії з її експериментами легше, ніж географу Сергію, тому що навчати - "граючись" - ключовий принцип цієї приватної школи. Досвід колег європейськихї приживається легко. "Дітям усе дається набагато легше і краще, ніж коли це просто йде якась теорія, якісь приклади незрозумілі. У нас тут вчителі можуть творити", - розповіла Вікторія Кутєпова.

Уже наприкінці уроку діти увійдуть в азарт і рахуватимуть усе, що впаде в око.

І Сергію Самоліченку, і іншим нашим вчителям експериментаторам – непросто не тільки через малу зарплату та надмірне навантаження. Їм важко, бо вони змушні йти проти системи. Часто їх не розуміють колеги, тому таким педагогам повинні сприяти батьки і діти.

Наталія Ярмола

ВідеоНавчити та зацікавити: учителі-новатори поділились секретами успішних уроків

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: