Як коронавірус вплинув на ринок платного ТБ та які прогнози розвитку індустрії - пресбранч "1+1 media distribution"
Цього року на ринок платного телебачення суттєво вплинула пандемія коронавірусу.

Внаслідок кодування супутникових телеканалів ринок платного телебачення 2020 року збільшився на 13% (600 тис абонентів), на відкритому супутнику залишилося 2,4 млн абонентів, що на 1,2 млн більше від прогнозованого рівня.
Про це 2 вересня на пресбранчі "1+1 media distribution" розповів генеральний директор групи "1+1 media" Ярослав Пахольчук та пояснив, чому прогнози не виправдались.
"Ринок платного телебачення не стоїть на місці — він у цьому році отримав багато стресфакторів, які однозначно сильно вплинули і позначились на результатах цього року і відобразяться на динаміці і трендах наступного періоду. Люди тривалий час були ізольовані вдома. Виросло загальне теледивлення - люди почали інтенсивно дивитись телевізор. Я б сказав, це переломний рік, коли стрімко почав рости OTT- і IPTV-сервіси. Та динаміка, яку він взяв у першому півріччі, — ця динаміка в рази випереджає ті плани, які були в індустрії у самих операторів. Відбулось кодування супутникових сигналів. COVID-19 дуже сильно обмежив логістику інтрансляторів. Були різні меседжі від влади. Я б сказав, основна фаза абонентів, які відчули вплив кодування, вже позаду. Однак, ще хвіст цього заходу буде відчуватись, я думаю, наступний рік точно. Ми бачимо те, що велика кількість абонентів перейшла в платний сегмент. За нашими оцінками, кількість платних абонентів виросла на 600 тисяч домогосподарств. Однак не виправдались всі прогнози, які проводились у 2018-2019 рр. В першу чергу прогнози по міграції абонентів з безкоштовного супутника", — зазначив Ярослав Пахольчук.
Він також додав, що ОТТ-сегмент (ред. — Over the Top — метод надання відеопослуг через Інтернет) не показує якихось шалених результатів, оскільки його "з'їдає" кабель, однак динаміка приросту є.
"Усього 67% зростання рік до року. Однак це той сегмент, який з місяця в місяць показує перманентний приріст. Це не була якась ситуативна історія березня чи квітня — це той сегмент, який щомісяця збільшує динаміку приросту. І таку динаміку ми будемо спостерігати, думаю, наступні два роки як мінімум. Ледь не вперше "кабель" показав такий драматичний відтік — завжди кабель ріс. Останні п'ять років він стояв біль-менш на одному місці - і ось цього року незалежно від того, що закодувався супутник, кабель показує падіння в районі 10%. Люди, які звикли споживати кабель, переходять на більш прогресивний ОТТ чи IP TV сегмент", — говорить генеральний директор групи "1+1 media".
Натомість, за словами Пахольчука, після кодування найбільший приріст показав DTH (ред. — DTH Direct-to-Home — метод приймання супутникового телебачення за допомогою сигналів, що передаються від супутників прямого мовлення), але плани, все одно, залишилися недовиконаними, а прогнози зі зростання Т2 навпаки виправдались. "300% виглядають дуже красиво і амбіційно, однак майже вдвічі недовиконані плани. Однак це вже сформувався платний сегмент — такий, який він є, — і DTH-оператори з ним працюють. Однозначно виправдались прогнози по зростанню Т2. Цей сегмент теж буде рости — і я думаю, що в перспективі Т2-технологія буде покривати до 50% домогосподарств. І відкритий супутник - він все ще великий. На ньому лишились більше 2-х мільйонів домогосподарств. Попередні оцінки були, що лишиться після кодування в районі 1,2 мільйона абонентів", — заявив Пахольчук.
Нагадаємо, група "1+1 media" закодувала свої телеканали на супутнику від 28 січня 2020 року. Так, телевізійні сигнали каналів 1+1, 2+2, ТЕТ, ПЛЮСПЛЮС та Бігуді було закодовано системою умовного доступу "Verimatrix". Це означає, що переглядати їх на супутнику можливо винятково через офіційних супутникових операторів на платній основі, або ж обравши інший легальний спосіб трансляцїї: кабельне, цифрове (Т2) або інтернет-телебачення.