По слідах трагічних ДТП п’ятниці: ТСН з’ясувала дві головні причини високої смертності при аваріях маршруток

Більшість бусів банально не призначені для перевезення пасажирів – це перероблені вантажівки.

Останні масштабні ДТП із маршрутками на українських дорогах нагадали про питання про появу пасажирських бусів, їхній  технічний стан, кваліфікацію та здоров’я водіїв, захищеність прав пасажирів, дотримання правил безпеки і контроль за цими перевезеннями. Фахівці радять починати відповідати з розробки транспортних засобів, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.

Тобто на папері безпека пасажирів може виглядати як завгодно привабливо, але внаслідок краш-тестів результати стають більш наближеними до реальності. Більше травм традиційно отримує той, хто не був пристебнутий ременем безпеки. Навіть якщо автобус перекидається, а пасажири виконали цю просту вимогу, то вони мають дуже високі шанси вижити. Але чи є в салоні бодай в однієї маршрутки ремені безпеки? Щойно журналісти починають прискіпливіше оглядати машини, водії миттю зачиняють двері. Натомість крізь вікна можна побачити конструктивні дива, вочевидь не передбачені розробниками, як-то додаткові дерев’яні лавки на зварених рамах.

ВідеоВідповідальні за сотні життів. ТСН перевірила безпеку маршруток на автовокзалі в Києві

За добу в Україні стались дві смертельні ДТП за участю мікроавтобусів та фур на Житомирщині і Миколаївщині. ТСН вирішила перевірити, чи дотримуються водії маршруток правил безпеки, та в якому стані їхні авто.

Відповідальні за сотні життів. ТСН перевірила безпеку маршруток на автовокзалі в Києві

На автостанції ні для кого не секрет, що більшість бусів колись були вантажними, котрі потім переробили під пасажирські та невідомо як отримали дозволи на перевезення людей. Про краш-тести і ремені безпеки, відтак, годі й говорити – фактично, пасажирів везуть так само, як перевозять вантаж. Експерти зазначають, що це є однією з головних причин високої смертності при ДТП – такі маршрутки нездатні забезпечити елементарну безпеку людей всередині.

Другою є втома чи здоров’я кермувальників. Фельдшер київської автостанції запевняє, що о 8:00 ранку перевіряла водія, що загинув у Житомирській області разом із 9 пасажирами свого бусу. "Мельничук. У нього тиск в межах норми, пульс у межах норми. Він був тверезий. Дуже адекватна спокійна людина. Я його пам’ятаю, як виглядає, я його знаю, бо він дуже високого зросту – під два метри. Ми його постійно просили тут шторки оце", - розповіла жінка.

Перевірити маршрутки і документи складно, бо в Україні діє мораторій, і братися за перевізників чиновники мають право  лише після надзвичайних випадків. Після сьогоднішніх трагедій цим і скористаються: поліція обіцяє перевіряти кожну маршрутку, а з наступного року нарешті заборонити використання перероблених вантажівок для перевезення пасажирів

Кореспондент ТСН Ганна Бока

Фотогалерея Кривава ДТП на Житомирщині. У ДСНС розкрили подробиці аварії (8 фото)