Порятунок "євроблях". Як зміниться розмитнення авто та чому протестували автовласники

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Активісти вимагали від парламентарів розглянути "народні правки" до законопроектів, погрожуючи протестами у всій Україні.

Від самого ранку середи, 7 листопада, в урядовому кварталі Києва, поблизу Верховної Ради, почали збиратися автівки з іноземними номерами, так звані "євробляхи".

ГО "Авто Євро Сила" зібрала активістів тому, що 8 листопада депутати мали голосувати два законопроекти, які вносять зміни до Податкового і Митного кодексів - відповідно №8487 і №8488.

Ці зміни покликані не тільки вирішити ситуацію із засиллям нерозмитнених автомобілів на дорогах України, але й загалом удосконалити систему розмитнення транспортних засобів.

ВідеоВласники "євроблях" блокували урядовий квартал з вимогою зробити розмитнення авто доступнішим

Євробляхери блокували сьогодні урядовий квартал. Сотні власників машин із європейською реєстрацією приїхали під стіни Верховної Ради. Як і кілька місяців тому, вимагають від законодавців доступніше розмитнення так званих "євроблях". Надалі власники авто обіцяють діяти радикальніше, а поки що заночують до завтра в своїх машинах. 

Власники "євроблях" блокували урядовий квартал з вимогою зробити розмитнення авто доступнішим

Взагалі проблема з "євробляхами" виникла через те, що в Україні не можна розмитнювати автомобілі, старші 8 років, а більшість куплених в Європі автомобілів були у користуванні вже більше 10 років. Крім того, розмитнення молодших автівок настільки вартісне, що ціна європейського авто може зрости у кілька разів.

"Новий законопроект дає можливість розмитнити будь-яку "євробляху" будь-якого року випуску, щоб вирішити цю проблему", - пояснив старший юрист фірми "Можаєв і партнери" Сергій Косаренко.

Загалом сума розмитнення автомобіля має три складники: акцизний податок, ввізне мито і податок на додану вартість (ПДВ).

Ввізне мито на автівки з ЄС станом на 2018 рік складає 7,3%, наступного року має бути ще нижчим. ПДВ складає 20% від загальної суми вартості авто, акцизу і мита.

Основним наріжним каменем у цьому ланцюжку став саме акциз. Зараз ставка акцизу розраховується відповідно до об'єму двигуна. Так, наприклад, для нового BMW з об'ємом двигуна 2,5 л ставка акцизу складає 255 євро, для п'ятирічного авто - вже 2735 євро, а ще старшого - 3595 євро.

У проекті нового закону комітет з питань податкової та митної політики пропонує ввести нову формулу розрахунку акцизного податку, не прив'язаного до кожного сантиметру об'єму двигуна. Вона виглядає так:

Ставка = Ставка (базова) * К (двигун) * К (вік)

Базова ставка складає 50 євро для бензинового двигуна до 3 л і 75 євро для дизеля. Коефіцієнт двигуна розраховується шляхом ділення об'єму двигуна у кубічних сантиметрах на 1000. Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних років авто від року, наступного за роком виробництва, але не може бути більше 15.

ВідеоСотні власників машин з іноземною реєстрацією продовжують протест під ВР

Протест "євробляхерів" - друга доба. Кілька сотень власників машин з іноземною реєстрацією сьогодні далі вимагатимуть під Верховною Радою ухвалення остаточної редакції закону про розмитнення автомобілів на єврономерах. Сьогодні автовласники ночували в урядовому кварталі . 

Сотні власників машин з іноземною реєстрацією продовжують протест під ВР

Як зазначає юрист Сергій Косаренко, ця формула дуже добре працює для малолітражних автомобілів.

"Для автомобілів з невеликим об'ємом бензинового двигуна створені доволі гарні умови. Для прикладу, Volkswagen Golf 4 2003 року з бензиновим двигуном 1,4 л. Середня ціна на нього в Європі 1500-1700 євро. Зі всіма митними платежами він вийде орієнтовно 2,5-2,8 тисячі євро. Це авто, якому 15 років. А у нас в Україні такі ж старі авто коштують близько 6 тисяч доларів (більше 5 тисяч євро)", - розповів Косаренко.

Проте для автомобілів з великим дизельними двигуном це працює вже не так добре. До речі, часто українці в Європі купують саме дизельні автівки, які дешевше заправляти.

"Візьміть автомобіль, який коштує 2 тисячі євро з об’ємом двигуна 2 л. Ми беремо від 2 тисяч євро ПДВ та мито – це, грубо кажучи, 30%. Далі рахуємо акциз. Базову ставку за дизель 75 євро множимо на 2 (коефіцієнт двигуна) – це 150 євро. І якщо автомобіль 2000 року, то множник 15 (коефіцієнт віку). Акциз виходить 2250 євро, а загальна вартість автомобіля зі всіма зборами – більше 5 тисяч євро", - наголосив активіст ГО "Авто Євро Сила" Олександр, додавши, що ця схема є вигідною для "молодих" автівок, але точно не для старих.

Зважаючи на ці розрахунки, власники "євроблях" вимагали прибрати з формули розрахунку акцизу коефіцієнт віку автомобіля.

Фотогалерея Під Верховною Радою протестують власники "євроблях" (13 фото)

Також активісти наголошують, що тимчасова знижка на акциз, яку запропонував внести до законопроекту профільний комітет, не врятує ситуацію. Профільний комітет ухвалив серед правок до законопроекту знижку 50% на акциз протягом перших двох місяців від початку дії закону і 25% - на третій місяць дії закону.

"Вони хочуть залишити надвисоке навантаження. Зберегти законопроект у первісному вигляді (який зараз на сайті Ради, - ред.), але дати таку подачку у вигляді 50% знижки на розмитнення. Тобто розмитнити автомобіль 2000 року вартістю 3 тисячі буде коштувати 3-4 тисячі євро. Це 100-150% його вартості. Це нікого не влаштовує. А замість вирішення цієї проблеми вони запропонували знижку на кілька місяців, коли ніхто не встигне цього зробити", - зауважив активіст ГО "Авто Євро Сила" Олександр.

Крім того, серед правок, які 6 листопада ухвалив комітет, є також вимога сплатити штраф за порушення термінів тимчасового ввезення (1 рік) чи транзиту (5 або 10 днів) автомобіля. Таким власникам євроблях дадуть розмитнитися тільки після того, як вони заплатять штраф у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів (8,5 тисячі грн), пояснив юрист. 

На противагу депутатським правкам активісти пропонують свої. Вони вже передали їх депутатам.

"Вимагаємо щоб Верховна Рада поставила на голосування та скасувала правки комітету податкової та митної політики від 6 листопаду 2018, як дискримінаційні, корупційні та не народні, прийняття яких призведе до народного гніву, та масштабних протестів по всій Україні в кожній області", - йдеться у повідомленні активістів на сторінці у Facebook.

Незважаючи на погрози активістів, нардепи не пристали на виправлення, запропоновані активістами. В ухвалених 8 листопада змінах залишили формулу обрахунку ставки акцизу з коефіцієнтом віку. Єдине, чим поступилася голова профільного комітету Ніна Южаніна, це знижкою на акциз. Знижувальний коефіцієнт 0,5 (знижка 50%) діятиме впродовж перших трьох місяців дії нових змін.

Крім того, були ухвалені зміни до Митного кодексу, які передбачають значно вищі штрафи за невчасне розмитнення і незаконне користування "євробляхами".

Ольга Скичко

Залиште свій коментар

Вибір редакції