Повернення, а не депортація: застряглі у Греції українці сьогодні ввечері можуть повернутись додому

Українці розповіли, через що опинились в такій ситуації.

Українцям, які три ночі провели в поліцейському ізоляторі у Греції, позначок про депортацію не ставитимуть - в цьому в ефірі "Сніданку з 1+1" запевнив директор департаменту консульської служби МЗС.

Частина з них ймовірно повернеться додому вже сьогодні ввечері. Це подорожнім повідомляють тамтешні правоохоронці.

Дипломатичних наслідків для наших громадян теж не буде, кажуть у вітчизняному МЗС.

Відео Представник МЗС коментує ситуацію із затриманням українських туристів в аеропорту Афін

Яка ситуація зараз з туристами, яких не впустили до Греції та коли вони повернуться в  Україну, спитаємо зараз в директора Департаменту консульської служби МЗС України Сергія Погорельцева.

Одна з тих, хто зараз в аеропортному полоні - Лариса. Коли планувала відпочинок, навіть і не здогадувалася, що вона та її 8 та 9-річні онуки опиняться у прямому сенсі за ґратами. «У нас було лише два матраци на 14 людей у першу ніч. І консул поліцейський участок попросив, щоб нам їх видали. Я попросила консула, дала гроші, щоб нам купили хоч якісь простирадло. Тому, що тут матраци з клопами», - переконує жінка.

Про нормальну їжу і воду Лариса каже вже і не мріяли. «Нас закрили. І першу воду наступного дня консул привіз. О 12 годині дня. Воду, мило, туалетний папір, антисептик. Нам поліцейські тут дозволили набрати води з крану. Але за три години після того як нас затримали», - розповідає жінка.

Вона додає, що їх лише сьогодні вперше погодували гарячими стравами.   «Вчора вони передавали сухпай двічі. Другий близько 11 годин ночі. Нас раз в день випускають, тут працює такий собі кафетерій. Тут є булки типу сандвічі, йогурти чай. Ми купували», - каже Лариса.

А от вийти на вулицю вдалося один раз і лише на 10 хвилин.

Лариса до Греції летіла у восьме і подорож планувала ще взимку. «Я бронювала ще у січні місці. Лише переліт мені коштував 600 євро. Ми хотіли відмінити, але авіакомпанія нам не відповіла, ні на сповіщення, ні на телефони. Наш рейс не скасували. І саме через це ми поїхали у аеропорт. Вирішили, що нас можуть пустити і ми полетіли. Але ми навіть уявити не могли, що опинимося у «каталажці» і ми будемо тут сидіти наче ми у горах контрабанду провозили», - бідкається жінка.

Відео Частина застряглих у Греції українців вже очікують на повернення додому

Частина застряглих у Греції українців ймовірно повернеться додому вже ввечері 7 липня. Про це подорожнім повідомляють тамтешні правоохоронці. Цими вихідними 17 пасажирів двох авіарейсів з України затримали в Афінах, бо кордони ЄС для українських громадян через карантин усе ще закриті. Людей доправили до поліцейського відділка. У приміщеннях, де вони жили дві доби брудні стіни, таргани і спершу навіть не було матраців.  За словами заступника міністра закордонних справ Євгена Єніна, інцидент стався через помилку у роботі авіакомпаній, які не упевнилися, що пасажирам дозволений в'їзд до Греції, тож повернення українців додому і супутні витрати здійснюватиметься за рахунок авіаліній.

Частина застряглих у Греції українців вже очікують на повернення додому

По приїзду, як писало більшість ЗМІ, українців хотіли депортувати, але це виявилось неправдою. От тільки поки у аеропорту з документами розбиралися, літак полетів. Українцям сказали чекати авіакомпанію, якою прилетіли сюди.

Нагадаємо, що цими вихідними 17 пасажирів двох авіарейсів з України затримали в Афінах, бо кордони ЄС для українських громадян через карантин усе ще закриті. Людей доправили до відділку поліції. У приміщеннях, де вони жили три доби - брудні стіни, таргани і спершу навіть не було матраців.