Рада ухвалила новий закон про маркування продуктів: які нові етикетки з’являться на товарах

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Документ зобов’яже виробників писати все, з чого зроблено продукт.

Один зі столичних супермаркетів. Я не просто читаю етикетки товарів, а намагаюся проаналізувати новий закон про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів.

Це в нас продукт молоковмісний сирний. Його склад – молоко коров’яче, замінник молочного жиру. Рослинні жири дезодоровані у стверділому вигляді. Теж не вказано, що саме за жири, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

Фактично найбільш важливу інформацію - виробник приховав. Ухвалений закон про маркування продуктів, який набуде чинності за півроку після його опублікування, змусить власника цього бізнесу розкрити правду та показати, які небезпечні речовини містяться в цьому продукті. А якщо він цього не зробить - збанкрутує. На штрафах.

ВідеоНовий закон про маркування змусить виробників виділяти на етикетках небезпечні компоненти

Парламент ухвалив закон про маркування продуктів, згідно з яким виробника зобов'яжуть вказувати на етикетці детальний склад товару. Інакше - великий штраф. На етикетках мають писати все, з чого зроблений продукт. Буквально всі добавки. А найбільш небезпечні компоненти - виділяти. Окрім того, новий закон змусить магазини вказувати продукт, який був розморожений. А якщо заморожений - то зазначати масу льоду.

Новий закон про маркування змусить виробників виділяти на етикетках небезпечні компоненти

"Вимоги були прописані, але їх не дотримувалися фактично в 9 випадках з 10. Простіше кажучи – маркування не відповідало тому складу реальному, або не інформувало в повній мірі споживача. Наприклад, пишучи рослинний жир або суміш рослинних жирів мене дуже цікавило, які рослинні жири", - розповідає професорка Київського національного торговельно-економічного університету експерт з якості продуктів Олена Сидоренко.

І це найбільший злочин. Бо не вказують це навіть на дитячому харчуванні. І порушення стає ще й цинічним. В дитячому печиві є замінник молочних жирів. І вказано, що це жир рослинний, рафінований, дезодорований. Але знову ж таки не вказано, який саме це є рослинний жир.

"Якщо гідрогенізований соняшниковий – це небезпечно. Його вміст має бути менше 1 відсотка. Якщо це просто пальмова олія, кокосова, - це інша ситуація. Я маю вибирати", - пояснює Сидоренко.

На печиві вказано спосiб обробки, але не вказано вид жиру. Новий закон змінить ці непрозорі правила гри, в якій завжди програють споживачі. А ще трагічніше - діти. Ба більше, нові правила змусять виділити виробників саме небезпечні компоненти - або жирним або ж просто більшим шрифтом.

Це дитяче шампанське, власне, його в основному вживають діти. І в його складі величезний набір ароматизаторів. Ароматизатор яблуко, ароматизатор виноград, ароматизатор абрикос. Але не вказано, який саме це ароматизатор.

"Якщо це ароматизатор , як у нас пишуть – ідентичний натуральному, такого не може бути. Відповідно до нового законодавства – натуральний – це саме натуральний , а ідентичний ні про що не каже", - розповідає експерт.

Якщо підсумувати - на етикетках мають писати все, з чого зроблений продукт. Буквально всі добавки. А найбільш небезпечні компоненти виділяти.

Окрім того, новий закон змусить магазини вказувати продукт, який був розморожений. А якщо заморожений - то зазначати масу льоду. Часто ми платимо саме за нього. Також інформувати, що важливо, саме про дату кінцевого споживання. А на нефасованому товарі, наприклад, борошні чи цукрі, поряд з ціною має бути маркування про точний склад продукту.

Новий закон про маркування змусить виробників збільшити шрифти на етикетках. Також він забороняє гратися з назвами. Масло має бути маслом. А все інше.

"Або спред, або маргарин, або жир рослинний. Але не маселко, не маслецо. В країнах Європейського союзу це не дозволяється і там дуже жорсткі штрафи", - підкреслює Сидоренко.

Цей закон виписаний під європейські норми, а там за невідповідність карають жорстко. Олена каже, що і зараз законодавство досить чітко регламентує маркування. Проте штраф в тисячу гривень просто не може зупинити підприємство, де є мільйонні обороти.

Найбільша перемога цього закону саме в збільшенні грошової відповідальності виробника за брехню, приховування правди чи ж просто ігнорування прийнятих правил - від 37 тисяч гривень до 56. В деяких випадках ці санкції сягатимуть і сотні тисяч. Але найголовніше - увесь товар знімається з продажу на період виправлення. Тобто, втрати значні. Або грай за правилами - або займайся чимось іншим.

Сергій Гальченко

Залиште свій коментар

Вибір редакції