Ринок майже вільний: до приходу Маска інфраструктури для електромобілів не побудовано

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Ринок майже вільний: до приходу Маска інфраструктури для електромобілів не побудовано

Вона в стані зародку, особливо це помітно за межами великих міст.

Україна опинилися серед п’ятірки світових лідерів за темпами елетромобілізації, однак вітчизняні автошляхи мало підготовлені до експансії електрокарів. Дороги потребують сучасної інфраструктури, зокрема зарядних станцій належної потужності, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Швидко, без диму і майже безкоштовно – усі ці "плюси" підкуповують тих, хто мріє зіскочити із "бензинової голки". Але є одне "але": наскільки далеко сьогодні може від’їхати власник електромобіля від цивілізації? Приміром, на популярному серед українців Nissan Leaf доїхати з Києва до Житомира на одній зарядці складно. "Доводиться чекати близько години-півтори, поки заправиться на звичайній заправці", - каже власниця електромобіля Ірина Овдієнко. Звичайною жінка називає заправку, яка дає таку саму потужність струму, як і  домашня розетка. Вона безкоштовна, але в Україні вже є мережа і швидших зарядок, щоправда, на відміну від великих міст, основні магістралі поки що покриті "слабенько". Такі заправки майже вдвічі економлять час автовласникам.

Україна увійшла до п'ятірки лідерів за темпами електромобілізації

Україна увійшла до п'ятірки лідерів за темпами електромобілізації

Олена Колос купувала електромобіль для міста, але без власної розетки у паркінгу почувалася б не дуже комфортно, бо авто з невеликим запасом ходу бажано щодня підзаряджати. "У зимову частину року я заряджаюся щодня. Тобто я приходжу вранці – мені пише 120 кілометрів. Я вмикаю пічку, воно падає до 80-70", - каже власниця електромобіля. За великої потреби, маючи запас вільного часу, можна їхати і за місто, але потрібно завчасно вирахувати маршрут, щоби дорогою не пропустити "зарядку". 

Киянин Богдан Головатюк пити годинами каву на заправках особливого бажання не має. На своїй Tesla він проїхав Європою понад 5 тисяч кілометрів, підзаряджався на швидкісних зарядках і зовсім не витрачав грошей. "Користуватися на той момент 700-сильною машиною – це окреме задоволення за кермом", - каже він. А от в Україні без таких зарядок, як у Європі, Tesla перетворюється на "друге авто у родині". Бо навіть відносно швидкісні вітчизняні зарядки – дуже повільні для досить далекобійних батарей. "Принцип швидкісної зарядки – це постійний струм, може видавати 20, видавати 40. Теслівські суперчарджери, наприклад, видають 120 кіловат", - порівнює він.

Деякі найпросунутіші електромобілі вже можуть проїжджати на одному заряді відстань із Києва до Львова чи Одеси, але все ж інфрастуктура для усіх поки що у стані зародку. І поки українські бізнесмени чухають потилицю, зайняти вільну нішу вирішує Ілон Маск, пообіцявши найближчим часом з’єднати Європу із Києвом своїми надшвидкими заправними станціями.

Кореспондент ТСН Віталій Афанасієнко

Наступна публікація