Роковини Скнилівської трагедії: будинок Топонаря і нові версії падіння СУ-27

Гіпотезу про поламку в літаку висунув колишній підполковник.

Від моменту найбільшої катастрофи в історії авіаційних шоу України минуло 14 років. Напередодні у Львові вшановували роковини Скнилівської трагедії, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Під час показового виступу літак СУ-27 впав у натовп людей і забрав 77 життів. Загинули 28 дітей, які з батьками прийшли подивитись на трюки найвищого пілотажу.

У капличці поблизу аеродрому відслужили панахиду. Як і щороку, туди несли квіти, лампадки і портрети загиблих. Жертв Скнилова вшанували і біля пам'ятних знаків на місці падіння літака. Рідні загиблих кажуть, що за 14 років біль втрати не вщухає.

ВідеоВ роковини Скнилівської трагедії у капличці поблизу аеродрому відслужили панахиду

Винуватцями катастрофи визнали командира екіпажу Володимира Топонаря і другого пілота Юрія Єгорова. Організатори шоу теж сіли за ґрати. Тільки командування Міноборони уникло відповідальності. Всі засуджені вже відбули ув'язнення та вийшли на волю. Льотчик Топонар не спілкувався з пресою кілька років. Зараз він будує хату в селі Зікрачі біля колонії, де досиджував 11-річний термін. Цеглу купує з військової пенсії, тому до кінця будівництва далеко. Дружина не хоче бачити журналістів, а чоловікові допомагає. "Грошей не дуже багато. Він сам усе робить", - каже вона.

Чимало учасників шоу назажди втратили здоров'я. Загалом тоді травмувалося 500 людей. Потерпілі досі ходять по судах і не можуть допроситись у держави грошей на лікування. Сергій Хамик на летовищі втратив ногу. Йому виплатили скромну компенсацію. Зараз час міняти черговий протез – він зносився. "Компенсація була разова. І потім через суд виграв – невелика сума була. Протез на сьогодні коштує, якщо подивитися в Інтернеті, 20-28 тисяч гривень. Придбати самому нереально", - скаржиться інвалід.

Адвокат Дмитро Гудима веде 33 справи жертв трагедії у Європейському суді з прав людини. Процес триває з 2006 року. Відтоді суд підготував рішення лише для однієї позивачки, та ще не озвучив. Коли буде решта – невідомо. "Багато потерпілих, які отримали тілесні ушкодження, вони до сьогоднішнього дня потребують певного лікування. Була така ситуація, що ті потерпілі, в яких ніхто з родичів не загинув, вони отримували більше відшкодування, ніж ті, в яких фактично загинула вся сім'я", - твердить юрист.

Тим часом спливають нові версії причин трагедії. Підполковник запасу Геннадій Жуков був одним зі слідчих. Тепер він очолює електростанцію на Запоріжжі. Вважає, що у повітряну систему СУ-27 потрапила вода і зіпсувала прилади – вони брехали. Ця фігура – коса петля з поворотом – мала виконуватися на більшій швидкості. А винищувач насправді виявився повільнішим і звалився на критичні кути. "Вони бачили значення швидкості одні, і пілотували згідно цих значень. Вірили літакові, його справності. А насправді швидкість була меншою. Останню фігуру вони починали на швидкості 430 – вони бачили, це тестер зафіксував, комісія це бачила. А в дійсності в них швидкість було 360, а може, й менше", - вважає фахівець.

Тоді, каже інженер, навіть пілоти проігнорували версію, яка їх захищала. А Топонар розповідав про НЛО і підроблену карту авіашоу, коли глядачі виявилися набагато ближче, ніж очікували. Сьогодні льотчик вже не вірить ні у експертів, ні в те, що розслідування поновлять, а його виправдають. "Бажаю, щоби зла не тримали. Зла взагалі не треба тримати ні на що. Час усе рівно розсудить, хто був більше правий, хто ні", - каже пілот.

На запит про імовірність нового слідства у Міністерстві оборони не відповіли. Топонар починає життя з чистого аркуша і без даху. У нього є син – Іван, який служить в АТО. Теж пілотом, тільки гвинтокрила. А постраждалі у Скнилові досі чекають підтримки від держави.

Кореспондент ТСН Станіслав Фещенко

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: