Росія заборонила експорт нафти до України: як рішення вплине на вартість пального і що буде далі

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Рішення має набути чиності від 1 червня.

У четвер, 18 квітня, прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв, оголосив, що Росія встановлює заборону на експорт нафти і нафтопродуктів до України. За його словами, деякі російські товари можна буде вивозити до України лише після спеціального дозволу. До цієї категорії входить продукція ПЕК, зокрема вугілля і нафта, і нафтопродукт. Заборона почне діяти від 1 червня 2019-го.

Як це рішення росіян вплине на нафтовий ринок України, чи підвищаться ціни на паливо і чи очікувати на його дефіцит у коментарі ТСН.ua розповів аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сиренко.

За словами Сиренка, ринок нафтопродуктів України залежить від імпорту, в середньому 80% - це імпортні поставки. Минулого року було куплено моторних палив - бензину, скрапленого газу, дизпалива - на 5 млрд доларів. Від загального обсягу (10 млн тонн) на Росію припала третина - 32-33%, стільки ж і на Білорусь. Основні ринки, яким доведеться складно - ринок дизельного палива і скрапленого газу, припускає експерт. Дизельного палива з РФ Україна отримує майже 43%, скрапленого газу - 29,1% від загального обсягу. Бензин з Росії Україна практично не возить.

"Від дати залежатиме подальший розвиток ситуації в Україні - якщо дата буде віддалена на період більше місяця, я думаю ми безболісно переживемо цей сумний момент. Якщо постанова дійсно набуде чинності від 1 червня - це чудова новина, тому що від того часу можна буде диверсифікувати поставки. Яким чином їх можна диверсифікувати: Україна межує з низкою європейських країн, і у нас є вихід в море. Щодо дизельного палива ми вже чудово працюємо морем - імпортуємо його і з Греції, Болгарії, Італії і навіть з індійських НПЗ. Напевно, більше буде відвантажувати литовський завод, буде більше поставок з Польщі, збільшить поставки сама Білорусь. Те, що Мозирський завод хоч всю продукцію мріє відвантажувати в Україну - не секрет. Це експортний завод, Україна готова платити за якісний продукт, а він найближче розташований до нас і виробляє євро-5 бензин і дизпаливо. Якщо Білорусь відпаде, ресурс ми знайдемо, але він буде дорожче". - розповів експерт.

Щодо скрапленого газу ситуація схожа, каже Сиренко. Різниця полягає у тому, що морські поставки не завжди залежать від ситуації в Україні. Є зовнішній ринок і не так багато танкерів, які можуть його перевозити.

"Але коли була криза в 2017 році, коли Росія виділяла одного гравця з п'яти, який може працювати з Україною, у нас поставки через високу ціну на внутрішньому ринку морем були, гадаю, ми побачимо їх ще. Ніщо не заважає нам посилити поставки з Європи. Думаю, забороні зрадіють казахи, вони у 1 кварталі цього року вже збільшили обсяг поставок на 60%", - додав він.

За словами Сиренка, заборона дійсно може торкнутися цін - вони здорожчають. "Але нашого автолюбителя ціною не злякати. Ми бачили рекордні ціни, коли підняли податки, курс валют піднявся і бензин коштував 35 грн/л. Але на цьому ринку багато гравців, зараз активний сезон споживання, попит є скрізь", - каже експерт.

На його думку, держава у цій ситуації навряд чи вплине. "Що було б непогано - це перегляд податкової політики, щоб кінцевий споживач не так відчув зростання ціни через логістику. Взяти і повернути на колишнє значення податки було б вірним рішенням, щоб не було кризових явищ, наприклад, інфляції", - сказав Сиренко.

А наскільки ціни зростуть, зараз спрогнозувати складно, оскільки це залежить від того, як поведуться трейдери. "За логістику доведеться заплатити, але торговельний ринок, особливо в Середземномор'ї - там маса пропозицій на нафту і нафтопродукти. Танкери возять ресурс, зокрема, входять до України, зараз, я вважаю, його буде просто більше", - резюмував він.

ВідеоРФ незаконно експропріювала нафтобази й автозаправки в Криму - Міжнародний арбітражний трибунал

Йдеться про два арбітражі: у першому виграли компанії що належать бізнесмену Ігорю Коломойському. У другому перемогла "УкрНафта". Чотири роки адвокати доводили, що під час анексії Криму, крім усього іншого, Росія порушила угоду про взаємний захист інвестицій. Увесь цей час росіяни намагались переконати суддів, що ці справи не належать до їх юрисдикції.     

РФ незаконно експропріювала нафтобази й автозаправки в Криму - Міжнародний арбітражний трибунал

Нагадаємо, 26 грудня РНБО України ухвалила рішення про запровадження нових санкцій проти РФ через агресію у Керченській протоці. Насамперед обмежувальні заходи ввели щодо юридичних та фізичних осіб - російських компаній, бізнесменів, політиків та депутатів, працівників силових структур. У відповідь РФ заборонила імпорт низки українських товарів.

29 грудня російський уряд оприлюднив перелік товарів з України, які заборонили ввозити на російську територію. До переліку заборонених товарів з України потрапили пшениця, соняшникова олія, готова або консервована риба, ікра осетрових, кондитерка, шоколад, хліб, консервовані овочі та фрукти, соки, пиво і вино.

10 квітня Кабмін розширив перелік товарів з Росії, на поставку яких введено заборону. До нього включили банки для консервування, пляшки і скляні ємності для харчових продуктів і напоїв. 

Залиште свій коментар

Вибір редакції