Сенсаційний запис під час авіакатастрофи літака біля Тегерана. Іран різко відмовився від співпраці, Україна готує позови

Запис отримано від спецслужб.

3 лютого ТСН.Тиждень отримав від спецслужб сенсаційний доказ - запис перемовин диспетчерської аеропорту Тегерана та другого пілота літака іранської компанії "Асеман Ейрлайнз". Людина за штурвалом іранського лайнера бачила і пуск ракети, і вибух.

Головне, про що стає відомим із цього запису, - іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину авіакатастрофи літака "МАУ". Цей запис доводить –  іранці бачили ракету від моменту пуску, і до того, як вона влучила в український  літак.

Борт "Міжнародних Авіаліній України" злетів 8 січня о 6:20. В той самий час сідав іранський борт компанії "Асеман Ейрлайнз". Рейс Шираз-Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.

ПОВНЕ РОЗШИФРУВАННЯ РОЗМОВИ

"Air Ukraine International (Tower-Pilot3768)

Хронометраж запису 05:12.

Диспетчер: - Доброго ранку, "Українські Міжнародні Авіалінії" 752 (не чітко), визначено, ваша висота вильоту 260, рухайтесь на 6000 футів, повернути праворуч.

Диспетчер: - Після 6000 футів напрямок на Парок.

Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768.

Диспетчер: - Доброго ранку, 3768.

Диспетчер: - "Асеман" 3768 (не чітко), визначити 3343 ліворуч, рівень 110.

Пілот EP3768: - Борт 3768, на зв’язку.

Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768.

Пілот EP3768: - Ні, сер?

Пілот EP3768: - Зона 320, для прольоту активна?

Диспетчер: - GPS (нерозбірливо).

Пілот EP3768: - За маршрутом спалахи, як від ракети. Щось таке там має бути?

Диспетчер: - Зона 320? На відстані скількох миль? Де?

Пілот EP3768: - Точно не можу сказати. Але, я думаю, це біля (аеродрому) Пайам, (місто) Карадж.

Диспетчер: - Скільки миль? Де?

Пілот EP3768: - Я зараз бачу світло, як вона летить звідти.

Диспетчер: - Нічого про це нас не інформували.

Диспетчер: - Який вигляд має? На що схоже це світло?

Пілот EP3768: - Це точно світло від ракети.

Диспетчер: - Вона ж не в бік міста (Тегеран) летить, ні?

Пілот EP3768: - Можливо… А, ні, ні, з боку міста злетіла.

Диспетчер: - Нам нічого не повідомили, але продовжуйте спостерігати.

Пілот EP3768: - Добре. Стаю на курс посадки.

Диспетчер: - "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, прийом.

Диспетчер: - "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, прийом!

Диспетчер: - "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, як чутно?!

(запит повторюється кілька разів з 02:27 до 04:25, без відповіді)

Диспетчер: - "Асеман" 3768, 9000  (не чітко), курс на приземлення.

Диспетчер: - "Асеман" 3768, все, більше ви нічого там вгорі не бачите?

Пілот EP3768: - Пане інженер, ми бачили вибух, великий спалах від вибуху, не розуміємо, що це.

Диспетчер: - Ми точно не знаємо…

Пілот EP3768: - На нашому курсі все нормально?

Диспетчер: - Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми.

Пілот EP3768: - Дай Боже!"

Відео Україна отримала записи розмов свідків ракетних ударів по літаку МАУ рейсу PS-752

ТСН.Тиждень отримав від спецслужб сенсаційний доказ - запис перемовин диспетчерської аеропорту Тегерана та другого пілота літака іранської компанії "Асеман Ейрлайнз". Людина за штурвалом іранського лайнеру бачила і пуск ракети, і вибух. Цей запис доводить – іранці бачили ракету від моменту пуску, і до того, як вона влучила в український літак.  Більше читайте тут

Україна отримала записи розмов свідків ракетних ударів по літаку МАУ рейсу PS-752

РЕАКЦІЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Президент України Володимир Зеленський в ексклюзивному коментарі ТСН.Тиждень заявив, що публікація нового запису перемовин диспетчера аеропорту Тегерана і пілота іранської авіакомпанії, який бачив запуск і попадання ракети в борт "МАУ" доводить, що іранська сторона знала від самого початку, що літак збила ракета, це їм було відомо вже на момент збиття.

За словами глави держави, Іран має виплатити компенсацію, але це буде зроблено через міжнародні суди. 

- Привід для нашої зустрічі дуже важливий в контексті наших стосунків з Іраном. Йдеться про збитий літак. До нас, завдяки спецслужбам, потрапив запис розмови іранського диспетчера і пілота також іранського літака, з якого випливає, що іранська сторона не просто знала від самого початку про збиття українського літака, а знала вже в той момент, коли була пущена ракета. Ви чули цей запис. На ваш погляд, чи стане цей запис додатковим аргументом для того, щоб Іран виконав всі умови з визнання провини за збитий літак?

- Ми з вами розуміємо, що від самого початку версія, яку розповсюджували іранські медіа, спецслужби, іранське міністерство оборони, від початку вони тиснули на те, що це може бути технічна помилка нашого літака, що вони змінили курс тощо. Це всі чули. Ми знали, що цього не може бути. Я про це говорив, може, не так відкрито. Але, коли ми приїхали до батьків та рідних всіх загиблих, я говорив, що не було жодної помилки екіпажу. Ми це точно знаємо. Ми тоді знали, що літак новий, один із найкращих екіпажів. Ми розуміли, що іранці, невідомо хто саме, але хотіли таким способом неправомірно захищатись – тиснути в інформаційному полі, що це така технічна помилка. Але ми вже мали докази, що цього не може бути. Ми відправили в ніч одразу після того, як сталася трагедія, групу з 45 людей. Вони на військовому літаку туди полетіли. Нас вразило, що у перший день – в них нікуди не було доступу. Вони не могли знайти багато частин літака – не було кабіни, не було сидінь. А за сидіннями в таких випадках часто можна встановити, чи це був вибух, оскільки частинки, деталі від пристрою застрягають у м’якій обшивці. Це могла бути ракета або щось могло бути занесене в літак. Комісія нам сказала, що є проблема з частинами літаку. Як я вже говорив, не було кабіни, сидінь, а також одного крила. І в тій частині літака, де не було крила, було зрозуміло, що був якийсь вибух – за кольором того боку літака, де не було крила. Всю цю інформацію ми одразу отримали від наших експертів.

Потім ми тиснули на президента Ірану. Я особисто здійснив два дзвінки. Дзвінки були з прем’єр-міністром Канади, зі Сполученими Штатами – вони всі телефонували в Іран і тиснули. І передавали нам інформацію, яка підтверджувала нашу: вибух був через збиття літака іранською ракетою.

Також у нас не було доступ до диспетчерської, що дуже важливо. Потім нам надали цей доступ. Наші фахівці потім мені повідомили – нічого немає, жодних записів, геть нічого. Вони виходили на зв’язок з літаком, але нічого немає. Ми їм казали, що так не може бути, адже паралельно мають вестись якісь записи. Ми поставили задачу нашим фахівцям знайти хоч якісь записи і паралельно почали тиснути на Іран, щоб вони віддали нам чорні скриньки. Коли ми зрозуміли, що вони не хочуть передавати нам чорні скриньки, стало зрозуміло, що треба дотиснути, щоб вони визнали збиття ракетою. І паралельно, коли наша група вже мала певні докази, потім знайшлись сидіння, знайшлась кабіна, потім знайшлось крило – все знайшли. І стало очевидно - був вибух.

Після моєї розмови з президентом Ірану вони надали повний доступ, але диспетчерського запису не було і не хотіли віддавати чорні скриньки, і, на жаль, до цього часу вони їх не віддали. Наша задача була довести, що технічно іранська сторона не має можливості розшифрувати скриньки в Ірані, на місці трагедії, на базі їхніх лабораторій. Ще доказами могли бути тіла. Але теж, на жаль, вони надали нам доступ до тіл лише тоді, коли визнали збиття ракетою через тиск.

Я вважаю, що тут найбільша перемога саме наших спеціалістів. Вони на місці вже знали, що це ракета, вони вже мали ці докази, на місці показали все іранській стороні і ті визнали – так, але це була помилка, вони не думали, що це український або будь-який інший цивільний літак. Що ми отримали наразі – ми повернули тіла, повернули наших фахівців. Ми їх не просто так вивозили, це теж була складна операція – ми їх везли автобусами до Азербайджану, а звідти літаком. Ми дуже боялися, щоб не було будь-якої іншої провокації, щоб відвести увагу від цієї жахливої трагедії.

Зараз ми маємо ще один запис. Чому я кажу "ще один", тому що у Мережі з’явилось відео з невідомих акаунтів, на якому видно збиття чогось чимось. Спочатку було так. А зараз наші фахівці мають запис, який ми ще тоді без доступу до диспетчерської і без чорних скриньок отримали, який повністю співпадає з відео, яке було у Мережі. Це запис диспетчерської Тегерана з літаком Ірану, який йшов тоді на посадку. Наш літак злетів, а о 6:30 повинен на посадку був іти іранський літак. Він все це бачив і екіпаж почав розмовляти з диспетчером. Там все чути – він каже, що "мені здається, що летить ракета", він це говорить і перською, і англійською мовами, там все зафіксовано. Дійсно це доводить, що іранська сторона знала від самого початку, що наш літак збила ракета, це їм було відомо вже на момент збиття. Після цього пострілу іранський диспетчер виходить на зв’язок з нашим літаком дуже багато разів, але там тиша.

Відео Іран запросив українських фахівців долучитися до розслідування збиття літака МАУ

Іран запросив фахівців із України допомогти із розшифруванням "чорних скриньок" збитого літака МАУ. Про це Володимир Зеленський розповів в інтерв’ю "ТСН.Тижню". Каже, нині українська влада домагається повернення в країну бортових самописців. Переговори про це тривають у напруженому режимі. Більше читайте тут 

Іран запросив українських фахівців долучитися до розслідування збиття літака МАУ

- Дуже цікавий момент в цьому записі є, коли диспетчер розмовляє з пілотом іранського літаку, пілот запитує його – "З нами все гаразд?" І диспетчер відповідає – "З вами все гаразд". Тобто, ймовірно, він на той момент вже зв’язався з керівництвом і повідомив, що була ракета, і його заспокоїли, що все в порядку.

- Може бути і така версія, що – "Ти не переймайся, у вас буде все гаразд". Може бути і інша версія, тому що диспетчер дуже багато разів виходить на зв’язок з нашим літаком. Я думаю, що він розумів, що був вибух, але через що, думаю, в той час, він міг не розуміти. Може він говорив – "Ми можемо сідати", може йшлось і про це. Спеціалісти будуть розслідувати цей запис крок за кроком.

- Окрім того, що Іран визнав свою провину вербально, тепер треба цю провину довести в суді. Але основним аргументом української сторони мають бути чорні скриньки, які Іран не віддає. Чи є шанс, що після цих записів Іран погодиться віддати Україні чорні скриньки?

- Іран вже розуміє, що в нас є більше доказів, ніж було від самого початку, і цей запис – це один з таких важливих кроків. Іран вже запропонував нам, щоб до розшифровки чорних скриньок ми долучили своїх спеціалістів. Вони запрошують вже у понеділок (3 лютого) летіти до них в Іран. Відверто кажучи, ми цього дуже боїмося, тому що можуть запросити наших фахівців до їхньої лабораторії, але вже тоді нам наші спеціалісти сказали, що технічно вони не готові до правильного, правдивого розшифрування. Я боюсь, що іранці можуть залучити наших фахівців, мовляв, давайте тут на місці розшифруємо, а потім скажуть – навіщо вам тепер чорні скриньки. Ні, ми хочемо взяти ці скриньки, і про це ми говорили з представником іранської сторони, і він сказав – якщо ми не зможемо їх розшифрувати, ми їх вам віддамо. Я сказав – мені ваш президент теж давав слово, що ми будемо допущені до будь-яких предметів, до будь-яких доказів і зможемо взяти чорні скриньки. Тому я думаю, якщо наші фахівці летітимуть туди, вони повинні мати мандат, що у разі неповного розшифрування там на місці, вони можуть забрати чорні скриньки. Для нас це дуже важливо.

- Яка зараз позиція президента Ірану стосовно відповідальності своєї країни і чи він має намір підтримати процес компенсацій?

Обов’язково. Ми з ним мали дві довгі розмови. Скажу відверто, якщо це було щиро, він дійсно визнав свою провину, він дійсно сказав, що це велика трагедія, велика помилка, і він сказав, що тільки їхня сторона винна. Він співчував і багато разів говорив, що співчуває, і що вони молитимуться. Я говорив, що повернути наших людей вже неможливо. Він сказав – це тільки наша вина, ми зробимо все, щоб всі винні були покарані і буде компенсація. У будь-якому разі буде міжнародний суд, у будь-якому разі буде компенсація, частина компенсації. Від нашої держави ми, що могли одразу дати кожній родині, видали по 200 тисяч гривень. Друга частина компенсації – від "МАУ" через страхові компанії. Там складна ситуація, страховим компаніям нелегко зараз з іранською стороною працювати, оскільки Іран під санкціями. Вихід вже знайшли, вже для однієї родини підготовлені документи. Всі ці документи збираються вручну, за деякий час все буде виплачено. Щодо іранської сторони - вони запропонували одразу 80 тисяч доларів кожній сім’ї кожного загиблого, але ми на це не погодились. Мені здається, що це замало. Коли дружина загиблого каже, що чоловік був єдиний годувальник, а в неї роботи немає і дитині треба до інституту поступати – 80 тисяч доларів це зовсім замало. Хоча, звичайно, не вимірюється людське життя жодними грошима, але ми будемо тиснути, щоб виплати були більшими.

- У цій історії Україна в судах виграє?

- Україна точно виграє, ми все виграємо.

Відео Іран знав, що в літак МАУ поцілила ракета ще в момент збиття, - Зеленський

Президент України прокоментував запис перемовин диспетчерів аеропорту Тегерана та другого пілота літака однієї з іранських компаній. Розмову напередодні оприлюднили у ефірі ТСН. На записі людина за штурвалом іранського лайнеру бачила ракету від моменту пуску і аж того, як вона влучила в український літак. Більше читайте тут    

Іран знав, що в літак МАУ поцілила ракета ще в момент збиття, - Зеленський

РЕАКЦІЯ РНБО УКРАЇНИ

В Раді національної безпеки та оборони заявили, що "Україна очікує від іранської сторони неухильного дотримання всіх міжнародних вимог статті 26 Чиказької конвенції і Додатка 13 до неї у розслідуванні авіакатастрофи літака Boeing-737-800 української компанії "Міжнародні авіалінії України", який розбився 8 січня 2020 року в Ісламській Республіці Іран".

Секретар РНБО Олексій Данілов зазначив, що Україна вкотре наголошує на своїй готовності до максимально тісної співпраці з іранською стороною у питанні розслідування причин трагедії та має для цього всі технічні і наукові можливості, зокрема в питанні дослідження "чорних скриньок".

"Сьогодні комісія з розслідування причин катастрофи продовжує роботу та працює в штатному режимі, ми на постійному зв'язку з нашими колегами, які перебувають в Ірані. Позиція України залишається незмінною: ми наполягаємо на всебічному та повному розслідуванні всіх обставин катастрофи й виплаті відповідних компенсацій сім'ям загиблих згідно з нормами міжнародного права", - заявив Данілов.

РІЗКА РЕАКЦІЯ ІРАНУ

В Ірані заявили, що витік аудіозапису переговорів диспетчера з пілотом іранського літака під час збиття українського "Боїнга" вплине на стосунки Тегерана та Києва.

Про це 3 лютого повідомив директор з розслідувань катастроф в Іранській організації цивільної авіації Хасан Резаіфар, передає агентство Mehr.

За словами Резаіфара, Іран більше не ділитиметься з Україною матеріалами у справі авіакатастрофи.

"Цей файл був серед матеріалів, наданих групі експертів, які розслідують катастрофу, - наводить його слова агентство Мехр. - [Публікація звукового файлу] українською стороною говорить про те, що більше ми їм жодних матеріалів передавати не будемо".

Відео Іран не ділитиметься з Україною доказами через публікацію матеріалів у справі авіатрощі літака МАУ

Іран більше не ділитиметься з Україною доказами з розслідування катастрофи українського лайнера. Про це заявив тамтешній директор з розслідування авіаційних аварій. Пояснили це рішення тим, що в українські ЗМІ потрапили аудіофайли, які Іран надав українським експертам в рамках розслідування. Більше читайте тут

Іран не ділитиметься з Україною доказами через публікацію матеріалів у справі авіатрощі літака МАУ

ІСТОРІЯ КАТАСТРОФИ

Уранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ". На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Увесь екіпаж, а також два пасажири були громадянами України. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака. Наступного дня до Ірану вирушив борт авіації ЗСУ із 45 фахівцями різних галузей, які були залучені до з’ясування обставин катастрофи літака авіакомпанії МАУ. На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану та Іраку.

авіакатастрофа МАУ під Тегераном_3
Associated Press

Від самого початку іранці заявили про те, що причиною авіакатастрофи стала технічна несправність літака. Однак вже увечері 9 січня одразу кілька провідних американських видань і телеканалів повідомили про те, що Boeing 737-800 "Міжнародних авіаліній України" був помилково збитий Іраном одразу після зльоту з аеропорту Тегерана. З'явилися фото уламків ракет, якими могли збити літак, а також відео моменту трагедії. Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон із посиланням на дані  розвідок та союзників країн повідомили, що літак був збитий іранською ракетою земля-повітря. Президент США Дональд Трамп назвав катастофу літака "підозрілою". Глава Білого дому, вважає, що літак міг розбитися не через технічну несправність, а через те, що "хтось на тому боці міг припуститися помилки". На наступний день докази збиття ракетою знайшли і українські експерти, які працювали на місці події та врешті отримали доступ до передньої частини літака.

Уранці 11 січня Іран офіційно заявив, що ракета "земля-повітря" збила літак МАУ . В офіційній заяві йдеться про те, що трагедія сталася через "людський фактор". Літак помилково сприйняли за ворожий об'єкт після того, як він повернув у бік військового центру Корпусу вартових Ісламської революції. За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку.

Президент Ірану Хасан Роухані назвав трагедію "непрощенною помилкою" і заявив, що країна продовжить розслідування катастрофи українського літака. Своєю чергою лідер України Володимир Зеленський сказав, що Україна чекає від Ірану повного визнання провини у збитті літака МАУ, проведенні розслідування та поверненні тіл загиблих.

Усі головні тексти про те, що передувало авіакатастрофі, як усе сталося, що про це говорили в Ірані, Україна та західних країнах та чому сталася трагедія можна прочитати за посиланням

Плейлист 46 відео Падіння літака МАУ під Тегераном. Головне

Вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ".

Падіння літака МАУ під Тегераном. Головне

 

Залиште свій коментар

Вибір редакції