Сфера послуг українізується: як запрацювали норми закону

Дата публікації
Перегляди
1904
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Сфера послуг українізується: як запрацювали норми закону

Фото: УНІАН

Мовних норм мають дотримуватися не лише сервіси безпосереднього контакту з клієнтами.

Відсьогодні сфера послуг, у тому числі і освітніх - українізується. Норма ухваленого майже два роки тому "Закону про мову", яка набула чинності сьогодні, гарантує кожному обслуговування державною мовою. Учасники спілкування можуть перейти на іншу мову за обопільної згоди, втім перше звертання до клієнта має бути українською.

Чи готові продавці, офіціанти, співробітники АЗС опанувати 30 слів для обслуговування клієнта - 16 січня йдеться у сюжеті ТСН.19:30.

На міні-ринку біля популярної станції київського  метро більшість вивісок на маленьких ятках - державною мовою. Лише поодинокі - винятки.

У м'ясній крамниці продавчиня Олена пояснює - не встигли змінити оголошення  російською, бо крамниця переїжджає. А от у доцільності закону жінка переконана.

"Українська мова має бути кругом. Вивіски переробим обов'язково", - запевняє вона.

Написи у великих супермаркетах уже давно лише державною мовою. Тільки подекуди можна помітити суржик.

А яка ситуація в регіонах? Ще вчора у переважно російськомовному Дніпрі клієнтів обслуговували саме мовою східного сусіда. Нині ж стараються українською. Відповідають українською і на автозаправці, і у магазині. Хоча й видно: практики замало.

Працюють норми закону і в суворому місті металургів Запоріжжі. Державною мовою відповідають у кол-центрі мерії. Так само державною намагаються спілкуватися на АЗС та в продовольчих магазинах Запоріжжя. А от на вивісках російська, українська та англійська представлені приблизно рівномірно.

Державною мовою в ресторані або на АЗС: чи готові у сфері послуг до українізації

Державною мовою в ресторані або на АЗС: чи готові у сфері послуг до українізації

А ось у Києві усе ж зустрівся невдоволений мовним законом. Водій маршрутки Сергій. Що дивовижно, своє обурення він висловлює державною мовою.

Мовних норм мають дотримуватися не лише сервіси безпосереднього контакту з клієнтами. За законом усі сайти повинні передусім також  відкриватися українською мовою.

Якщо інцидент не вдасться вирішити на місці і порушення буде доведено, на заклад або онлайн-сервіс чекає штраф - до 6-ти тисяч восьмисот гривень.

Детальніше про нововведення - у нашому матеріалі.

Наступна публікація