Скандальний телеміст Україна-РФ: як телепрограма знову привернула увагу до проблем інформаційної безпеки та монополізації ЗМІ

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Під впливом громадськості телеміст довелось скасувати.

Цього тижня на українському телеканалі NewsOne анонсували проведення телемосту між Україною та Росією, що викликало серйозне обурення у громадськості. Згодом від цієї ідеї відмовились, однак на російському телеканалі "Росія 1" його таки спробували провести.

Про це йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

Відео "Гуманітарний" телеміст і обстріл "112 Україна": де шукати інформаційного захисту під час війни

Цього тижня телеканал NewsOne, який входить в групу медіа Медведчука, планував провести телеміст із пропагандистським каналом "Росія-1". Не зовсім вдалася ця спецоперація тільки тому, що більшість українців обурились. Інтерес до теми підігрів учорашній постріл із гранатомета по стіні ще одного начебто українського телеканалу, що фактично належить куму Путіна.  

"Гуманітарний" телеміст і обстріл "112 Україна": де шукати інформаційного захисту під час війни

Приязнь від тих, хто ненавидить. Люди, які щодня вигадували про українців екзотичні міфи, раптом різко обривають звичну риторику. Вони захотіли поговорити.

Цю телеміну готували хитро. Пропагандистський канал "Росія 1" і де-юре український NewsOne видали її анонс за два тижні до виборів. Заклали пастку там, де Україна найбільш уразлива. Воювати на реальному фронті ми навчилися, але відбивати атаки інформаційні – ні.

Телебомба з назвою "Треба поговорити" не вийшла в ефір, але все одно вибухнула. Хоч значно тихіше, ніж сподівались у Росії. Фаєри та петарди, які  спалахували під стінами телеканалу NewsOne у понеділок, стали новою поживою для охочих "поговорити".

"Анонсований телеміст – це просто дешевий, але небезпечний піар-хід перед виборами, мета якого – знову поділити нас, українців, на два табори… Хочу обратиться к президенту РФ Владимиру Путину. Надо поговорить? Надо. Давайте. Обсудим, чей Крым, и кого там нет на Донбассе", - виступив із заявою президент України Володимир Зеленський.

"Я закликаю Службу безпеки України відреагувати на брутальне порушення законів України. Закликаю Нацраду ТБ негайно провести засідання і позбавити антиукраїнські ЗМІ ліцензій на мовлення", - заявляв голова парламенту Андрій Парубій.

У тому то й уся біда, що Нацраду з питань телебачення і радіомовлення довелося закликати зібратися. Більш ніж за добу таки зібралися. NewsOne уже навіть устиг скасувати показ своєї телеміни. Так чи інакше, Нацрада виявилася, м’яко кажучи, не готовою діяти.  Лише штрафи, які були й раніше, і  позапланова перевірка – усе, що змогли запропонувати в Нацраді. 

"Я впевнений, ми доведемо факти розпалювання ворожнечі щодо окремих груп українського суспільства. Це вже буде друга санкція до телеканалу, яка дозволить нам звернутися до суду щодо анулювання ліцензії", - заявив член Нацради з питань телебачення та радіомовлення Сергій Костинський.

Але це все наслідки їхньої минулої діяльності. Вони  вперто не бачили як Медведчук отримує контроль над NewsOne, а ще 112-тим  і нарешті  - ЗІК. Де-юре, ці канали звісно не кума Путіна, а такого собі народного депутата Тараса Козака. Торік за санкції, зокрема, позбавлення ліцензії телеканалів NewsOne і 112-того – проголосувала Верховна Рада. Однак тоді президент Порошенко указ не підписав.

Але Порошенка вже немає на Банковій. А політичному Медведчуку стало тісно в рамках президентського мандата в Мінській групі. Відтоді він цілком вільно їздить до Кремля на переговори. І навіть після того, як його відсторонили від ролі перемовника – він уже разом із Бойком, Рабиновичем та однопартійцями "Опозиційної платформи - За життя" їздить на переговори з Медведєвим. Щоправда, цього тижня до них чомусь приєднався той самий власник медведчуківських каналів - Козак. І звідти під написами "Єдина Росія" українською мовою обурювався зривом телемосту.

Генпрокурор Юрій Луценко заявив, що фінансові ниточки власників вільних телеканалів ведуть у Росію. Бо керівник кіпрських юридичних компаній, який є кінцевим бенефіціаром NewsOne одночасно є співвласником російського "Промсвязьбанку", через який РФ фінансує оборонні замовлення. Організаторів та учасників телемосту навіть запрошували до ГПУ. Чи відбувся допит – невідомо.

"Цей телеканал сьогодні внесений до списку заборонених. Його не можна не просто транслювати, але і ретранслювати. Що підпадає під даний телеміст", - пояснила нардепка, очільниця комітету ВРУ з питань свободи слова Вікторія Сюмар.

Тобто, де-юре, це заборонено. Де-факто – винних немає. Тим часом Медведчук готує нову міну. Фільм одіозного режисера Олівера Стоуна з назвою "Нерозказана історія України". Стрічку планують показати наступного тижня на іншому каналі Медведчука. А цю нашу історію розказуватиме той самий Медведчук із дружиною і його кум -  Путін.

Монополізація медіа – не менша загроза для України, ніж танки на фронті. Десятки людей, не знаючи куди й навіщо, прийшли під стіни каналу NewsOne. Людям роздають стяги "Опозиційної платформи - За життя" Віктора Медведчука і кепки. Доки бабусі зайняті, молодь розказує журналістам, скільки їм пообіцяли за захист свободи слова – 150 гривень.

А російський ведучий телемосту – Андрій Малахов – тим часом ламає язика в своїх роз'ясненнях.

"Треба поговорити. Показати людям, що ми читали, що ми слухали, що ми дивилися, що ми носили, їли ... ці 5 років коли ми не спілкуємося між собою", -каже він.

От тільки чомусь про останні 5 років російсько-української війни в студії не мовили ні слова. Про вбитих солдатів - теж. Лиш про далекі радянські часи, фільми, спільне минуле і натяки на таке саме майбутнє. Ведучим навіть доводилося змушувати героїв у студії полюбити хоч щось українське.

Так званий телеміст називають гуманітарним, навіть це слово в Росії означає прямо протилежне. Принаймні, черговий гуманітарний конвой на Донбас - означає нові смерті на україно-російському фронті.

Наталія Ярмола

Залиште свій коментар

Вибір редакції