У наймасштабнішій аварії на переїзді загинули одразу 45 пасажирів маршрутки.
Протягом 2017-го року на залізничних переїздах сталося понад 60 аварій, унаслідок яких - 19 загиблих і 20 травмованих. Будувати надземні пішохідні переходи або тунелі, кажуть в "Укрзалізниці", надто дорого.
Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.19:30.
Із п'яти тисяч переїздів лише близько 400 (8%) мають шлагбауми, що цілком блокують проїжджу частину. А понад тисяча переїздів (це щоп'ятий) узагалі не обладнані сучасною автоматикою. Низький рівень безпеки на залізниці укупі з порушеннями правил дорожнього руху водіями призводив до катастроф на переїздах.
У наймасштабнішій загинули одразу 45 пасажирів маршрутки під час зіткнення з потягом в жовтні 2010-го року на Дніпропетровщині. Тоді в Марганці маршрутний автобус виїхав на переїзд, не зважаючи на сигналізацію, але проскочити не вдалося. Електровоз протаранив переповнену людьми маршрутку. Загинули 45, вижили вісім.
Сигналізація працювала з перервами, казали місцеві. Слідча комісія несправностей не знайшла. Винними визнали загиблого водія і власника транспорту. Аварійний переїзд закрили і побудували міст. Після аварії на міст знайшлося 48 млн грн. В "Укрзалізниці" зізнавалися, що це єдина збудована розв’язка за останні роки. А модернізація полягає у зведенні автоматичних шлагбаумів.
У Тарасівці на Київщині на переїзді - по одному шлагбауму на кожну смугу. Карета "швидкої", намагаючись проскочити переїзд, зіштовхується з пасажирським потягом. Вагітна жінка, чоловік і лікар загинули на місці. Вижив водій. Серед причин трагедії тоді називали несправний шлагбаум, що опускався із запізненням. Після аварії в Тарасівці весь час перевіряють автоматику. Поставили додаткові шлагбауми – по два з кожного боку, щоби неможливо було об’їхати.
2014 рік. Через три роки після Марганця майже один в один повторюється трагедія на Сумщині. Потяг розриває маршрутку навпіл: 12 загиблих, шість поранених. Водій вижив - його викинуло з кабіни. Він чув сигнал сирени, хотів проскочити, але на слизькій дорозі не встиг. На цьому переїзді не було шлагбаума – його зняли ще в 1990-х. Після трагедії родичі вимагали встановлення шлагбаумів. Упродовж року залізниця відмовлялась обладнати переїзд, посилаючись на брак грошей. Згодом знайшли 6 млн грн і встановили шлагбауми та автоматику.
Зараз у всій країні залишається більше тисячі необладнаних залізничних переїздів.
Тим часом у Глевасі на Київщині ремонтний локомотив зіткнувся з машиною, яка переїжджала колії. Від удару пасажира легковика викинуло на рейки, він загинув одразу. Водій вижив, його з переламаними ребрами доправили до лікарні. І свідки, і потерпілий кермувальник запевняють, що переїзд був відкритий, семафор не працював, усі шлагбауми були підняті. Залізничники переконують - система була справною, а водій знехтував правилами безпеки і намагався проскочити перед потягом.