Сотні вантажівок кілька днів стоять у черзі на кордоні України та Словаччини

Прикордонники кажуть про системну проблему, а митники називають її причини.

Кілометрові черги із вантажівок утворилися на українсько-словацькому кордоні на Закарпатті. Виснажені та невиспані водії бідкаються, що витрачають по кілька діб на те, щоб перетнути міждержавну межу, йдеться в сюжеті ТСН.

На вихідних рух фур у Словаччині заборонений, тому черги в такі дні зростають ще більше. "Як запускають машини – так всю ніч смикаємося. Кожні 30 хвилин, кожну годину, як запускають", - кажуть вони. Від доби до трьох далекобійники живуть у кабінах, а їдять, що перепаде, адже залишити машину хоча б на півгодини не можуть – бояться втратити своє місце у черзі. На сотні водіїв є лише один туалет, який вони воліють оминати. "Туалет є, але зайдіть в нього, подивіться, туди навіть нереально зайти", - кажуть вони. І пояснюють: "Ліс – це туалет. Ви таке, як з місяця звалилися. Який туалет?"

ВідеоНа кордоні з Словаччиною утворились кілометрові черги з вантажівок

Через такий побут узбіччя схожі на сміттєзвалище, переповнені урни прибирати не встигають. Місцями фури стоять у дві смуги, майже не лишаючи місця для проїзду легковикам – ті змушені порушувати правила, і це вже призводило до аварій. Прикордонники виправдовуються, що працюють швидше за своїх іноземних колег, а ще без черги пускають перевізників пошти, небезпечних вантажів та товару, що швидко псується. Однак із такою кількістю фур впоратися просто не можуть. "Пункт пропуску "Ужгород" є єдиним пунктом пропуску на території України зі Словаччиною, через який можуть проїздити вантажні транспортні засоби. На добу може проїхати 140 вантажівок на виїзд з України. Проблематика з виїздом з України існувала і існує на сьогоднішній день, вона посилюється на вихідні", - пояснив представник прикордонної служби Вадим Стецюк.

Ажіотаж на цьому пункті пропуску митники пояснюють кількома причинами. По-перше, у Словаччину вантажівки пропускають з повним баком – це 1000 літрів дешевшого українського пального. Натомість інші країни дозволяють провозити в п’ять разів менше. Дешевше і плата за транзитний проїзд. "За проїзд територією Польщі беруть 300 євро, територією Угорщини – 200 євро, а словаки мають вартість 56 євро", - каже керівник закарпатської митниці Станіслав Балуєв. Через це далекобійники проводять на кордоні більше часу, ніж витрачають на дорогу, тож просять хоча б зробити для них нормальні умови. В тому, що це можливо – легко переконатися на протилежному боці кордону. "Там не смикаєшся в сплячому режимі, там є душ, туалет. Душ безкоштовно, туалет безкоштовно, кафе за гроші", - пояснює далекобійник Микола.

Кореспондент ТСН Віталій Глагола

Залиште свій коментар

Наступна публікація