Технічна несправність, теракт, влучання ракети: що кажуть експерти про ймовірні причини авіакатастрофи літака МАУ

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

В аварії загинуло 176 осіб.

У літаку компанії МАУ, який вранці 8 січня розбився поблизу Тегерана, загинуло 176 осіб. Офіційних версій трагедії наразі не називають. Серед ймовірних — технічна несправність, теракт та випадкове влучання ракети. Незалежні експерти обережні в оцінках того, що сталось. Вони визнають, що пошкодження на деяких фрагментах літака дивні. Як і те, що екіпаж не сповіщав про проблеми на борту, йдеться у сюжеті ТСН.19:30. 

Перша причина - технічні несправності. Цю версію влада Тегерана оприлюднила майже одразу. Мова — про відмову двигуна. “Звичайно, для остаточних висновків потрібні дослідження чорних ящиків. Але наразі, за версією посадовців та відповідальних осіб, ця катастрофа трапилася винятково з технічних причин”, - каже перший секретар посольства Ісламської республіки в Україні Хаді Заргарі.

Авіаексперт Валерій Романенко переконаний, що на такій висоті навіть з одним справним двигуном пілоти могли посадити літак. Як діяти під час такого приземлення, їх годинами вчать на симуляторах. За інструкцією, пілоти мали б виконати екстрене приземлення або ж продовжувати горизонтальний політ, аби використати зайве паливо, а потім сісти. 

В історії Боїнга 737 не було жодного випадку, коли повітряне судно розбилося через відмову одного з двигунів. Нині авіаперевезення здійснює понад 5 тисяч таких літаків. В авіакомпанії додають, що літак 2016 року випуску і буквально кілька днів тому проходив перевірку - технічних несправностей не було. 

Відео Теракт, потрапляння ракети чи несправність: експерти виокремили основні версії падіння літака

Незважаючи на складну безпекову ситуацію на Близькому Сході й нічні ракетні атаки КСІР по американських військових базах в Іраку, офіційний Тегеран уже невдовзі після катастрофи українського літака поспішив заявити: "Боїнг" розбився через технічну несправність. Хоча ще вдосвіта близькосхідні неофіційні джерела говорили про можливе випадкове влучання ракети.  

Теракт, потрапляння ракети чи несправність: експерти виокремили основні версії падіння літака

Друга версія - теракт.  Валерій аналізував відео падіння борту: літак надто круто падає та весь час палає. Ці кадри наштовхують його на цю версію. 

“Він увесь час під час падіння палає. Дуже яскраве полумя. Тобто паливо горіло в польоті. Це міг бути вибух після пожежі. Але малоймовірно, бо на Боїнгах високоякісна система гасіння. Або теракт, коли бомбочка досить маленька, але була покладена десь в критичне місце — в крило біля двигуна”, - каже він. 

Третя версія - літак збили, бо катастрофа відбувається на тлі ракетних обстрілів сусіднього Іраку. За кілька годин до трагедії Іран випустив по військових базах США понад два десятки балістичних ракет. Авіатор Геннадій Хазан наполягає: літак збили. 

Четверта версія - зіткнення з безпілотником. Дослідник конфліктів на Близькому Сході Ілля Куса вивчав джерела в Тегерані, звідки впродовж минулої ночі і всього ранку надходили різноманітні версії авіатрощі. Експерт переконаний, що наразі говорити про те, що в борт влучила ракета, підстав немає. У районі Тегерана обстрілів не було. Від запуску ракет до катастрофи Боїнга минуло кілька годин. 

"Або це дійсно технічна несправність, або зіткнення з якимось літальним апаратом. Тому що вночі, коли оце все коїлося, в небі над Іраном і над Тегераном літало дуже багато всього, зокрема, і безпілотники різні. Я би не здивувався, якби з’явилася інформація про дійсно зіткнення літака з якимось безпілотником. Безпілотник не обов’язково маленький, цивільний, а саме військово-розвідувальний”, - каже експерт з міжнародної політики Ілля Куса.

Найчастіше авіакатастрофи трапляються при злеті та посадці літаків. Так трапилось з аербасом в аепороту “Жуляни”: через несприятливі погодні умови літак занесло і вирвало шасі. Борт, що летів з Анталії до Києва, викотився за межі злітної смуги і ліг на черево. Задня частина шасі не спрацювала. 169 пасажирів залишилися цілими. 

Найбезпечніші місця на борту - біля аварійних виходів. Раніше вважалося, що в хвостовій частині, але посадка суперджета в Москві засвідчила, що загинули всі, хто сидів позаду. Полум'я з паливних баків охопило саме задню частину салону. 

Несприятливі погодні умови  - обледеніння. Зграї птахів, які потрапляють у двигун, теж можуть стати причиною повітряних аварій, але у 80% вони трапляються через помилки пілотів. Відмова техніки становить 15% від усіх випадків. 

На місці падіння літака вже знайшли чорні скриньки, які дадуть відповідь, чому загинули 176 людей. 

Кореспондентка ТСН Алла Хоцянівська.

Залиште свій коментар

Вибір редакції