Треба перебудовувати всю систему, каже очільник Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді.
Журналісти ТСН зустрілися з Ігорем Різником, якого нещодавно призначили керувати Департаментом протидії митним правопорушенням та контрабанді Державної митної служби України і з’ясували, як в Україні ухиляються від податків і чому великий бізнес часто називають контрабандистами.
Про це йдеться у сюжеті ТСН.19:30.
Так, нещодавно на київській митниці перевіряли колону вантажівок із Європи. У середині виявили картонні коробки без розпізнавальних знаків та маркувань. У них - італійська сантехніка та шкіряні меблі . Власник вантажу – відомий салон-магазин елітних інтер’єрів, який працює з дуже заможними клієнтами.
Наразі митники готуються до додаткових перевірок. Поверхневий огляд засвідчив: товар везуть за вдесятеро заниженою митною вартістю. Приміром, у першій фурі знайшли розібране ліжко "Беладжо". У салонах елітних меблів воно вартує 200 тисяч гривень, тобто, 6,5 тисячі євро. У митній декларації його оцінили в 500 євро. Аналогічна історія і з іншими предметами розкоші та сантехнікою.
Очільник Департаменту протидії митним правопорушенням Ігор Різник каже, що схожі історії на українському кордоні - звична річ. За роки незалежності поряд із пунктами пропуску побудована ціла корупційна інфраструктура. Є навіть спеціальні фірми, які зареєстровані офіційно.
"Це так звані оператори – мінімізатори митних платежів до державного бюджету. Їх дуже багато. У кожному регіоні є свої, які займаються цією незаконною діяльністю", - говорить Різник.
Суть схеми проста, розказує Різник на прикладі затриманого на митниці вантажу.
"Давайте порахуємо: 200 доларів, якщо це з Європейського Союзу, ПДВ – 20%, це 40 доларів з дивану, але якщо цей диван коштує 10 000 доларів, то повинні заплатити 2000 євро замість 40. От вам різниця. Це мільярди гривень щомісяця", - додає очільник Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді.
Та це не єдина схема, за якою працюють контрабандисти. Різник виділяє три: це передовсім заниження вартості та ваги товару та, власне чорна контрабанда – перехід кордону без будь-яких оформлень. Не рятує навіть новітнє обладнання.
"Якщо треба, то сканер в будь-яку мить може зупинитися - "зламатися". Не всі вантажі проходять через сканер. Людський фактор. Думаю треба перебудовувати всю систему", - говорить він.
Наразі фури з італійськими предметами розкоші відправлені у відстійник. Власнику товару відмовлено в оформленні митних декларацій. За нашими законами він має три шляхи: повернути товар назад до Італії, оскаржити це рішення митниці в суді або ж сплатити символічний штраф, забрати крам і переїхати на іншу митницю, де спробувати знову розмитнити його за заниженою ціною.