Щоб дістати суховантаж із дна річки, потрібно 1,5 мільйона гривень.
Затонулий суховантаж отруює річку Інгул, - йдеться у сюжеті ТСН.
Суховантаж лежить на восьмиметровій глибині біля причальної стінки суднобудівного заводу. Саме тут ще влітку судно пішло на дно, коли його розпилювали на металобрухт. Концентрація нафти у довколишніх водах надзвичайно висока, допустимі норми перевищені у 22 рази.
У МНС кажуть, що концентрація висока, бо паливо продовжує витікати з трюмів суховантажу, і бонові загородження, які мають стримувати витік нафтопродуктів не справляються, тобто судно і далі забруднює акваторію. "Судно треба якнайшвидше піднімати з дна", - кажуть в МНС.
Але робити це має власник — миколаївська приватна фірма "Морська транспортна компанія". Проти неї прокуратура вже подала позов до суду. Вимагають, аби компанія покрила збитки, які завдало довкіллю затонуле судно. Мова йде про стягнення збитків в сумі 3 млн 800 тисяч гривень, з яких 73 тисячі — це шкода від забруднення поверхневих вод та 3 мільйони 700 тисяч – шкода від забруднення земельних ресурсів.
Власник суховантажу не має коштів. У місцевій міськраді кажуть, що він розраховував на те, що піднявши половину судна він його продасть і розрахується із боргми, але через те, що судно знаходиться фактично під арештом, продавати його на металобрухт заборонено.
За проектом на роботи з підняття суховантажу потрібно близько півмільйона гривень. Якщо необхідних грошей власник судна не знайде, то воно і далі отруюватиме річку, бо у бюджеті міста немає статті для фінансування підйому затонулого суховантажу.