У МВС роз’яснили, як відбуватиметься розслідування авіакатастрофи з українським літаком в Ірані

У МВС роз’яснили, як відбуватиметься розслідування авіакатастрофи з українським літаком в Ірані

Фото: Associated Press

Причину аварії має встановити іранська сторона.

Відповідно до міжнародних авіаційних правил, розслідування причин авіакатастрофи з українським літаком біля Тегерана, де 8 січня загинули 176 людей, здійснюватиме іранська сторона. Можуть бути залучені, у разі погодження, правоохоронні підрозділи та компетентні органи країн реєстрації повітряного судна та розробника повітряного судна.

Про це зазначив директор Департаменту комунікації МВС України Артем Шевченко.

"Відповідно до компетенції, здійснення та участь у проведенні технічного розслідування на території інших держав, в яких сталися авіаційні події з цивільними повітряними силами України, покладено на Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами. Бюро може залучати до роботи, у разі необхідності, інші державні та правоохоронні органи. У зв’язку із тим, що борт належить Україні, а серед пасажирів були громадяни України, відповідно до рішення Офісу генерального прокурора України за фактом трагедії розпочато кримінальне провадження за ч. 3 ст. 276 Кримінального кодексу України. Розслідування доручено слідчим Національної поліції України", - сказав Шевченко.

Здійснення розслідування можливе у нормах ч.2 ст. 4 Кримінального процесуального кодексу України, а саме: "Кримінальне процесуальне законодавство України застосовується також при здійсненні провадження щодо кримінальних правопорушень, вчинених на території дипломатичного представництва чи консульської установи України за кордоном, на повітряному, морському чи річковому судні, що перебуває за межами України під прапором або з розпізнавальним знаком України, якщо це судно приписано до порту, розташованого в Україні".

Такі ж кримінальні провадження можуть розпочати і в інших країнах, чиї громадяни загинули.

У МВС пояснили, що це робиться для того, аби, окрім проведення слідчих дій, на законних підставах зібрати у родичів загиблих ДНК-матеріали для ідентифікації загиблих. А потім легально долучити їх до міжнародного слідства.

Водночас українська сторона перевірятиме, чи не були порушені норми безпеки на борту літака. У разі, якщо іранська сторона допустить українських слідчих та експертів до уламків літака.

До урядової групи увійшли слідчі Нацполіції та експерти-криміналісти МВС України (проектування, виробництва та випробування літальних апаратів).

Робота українських слідчих Нацполіції та експертів може полягати у наступному:

На території Ірану:

  • Безпосереднє залучення українських спеціалістів (криміналістів, біологів-генетиків, судово-медичних експертів) до проведення процесуальних дій з метою отримання речових доказів з можливим (за необхідності) подальшим їхнім дослідженням на території України.
  • Консультативна місія щодо проведення огляду місця трагедії, організації проведення лабораторних досліджень, обмін генетичною інформацією (щодо близьких родичів загиблих) з метою проведення подальшої ідентифікації.

На території України:

  • Проведення слідчих дій щодо перевірки технічних характеристик борта, процедури закупівлі та сервісного обслуговування, стану екіпажу, кількості годин льоту, проведення інструктажів, а також інші слідчі дії, призначені процесуальним керівником.
  • Організація відбору біологічних зразків у близьких родичів (батько, мати, діти, рідні брати та сестри) та встановлення їхніх генетичних ознак для подальшого порівняльного дослідження з метою ідентифікації. Порівняльне дослідження може бути проведено як у лабораторіях України, так і Ірану. Інформація щодо генетичних ознак близьких родичів може бути передана у електронному вигляді та міжнародному форматі компетентним органам, які будуть розслідувати трагедію.

Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ".

На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив.  Усі 9 членів екіпажу, а також 2 пасажири були громадянами України. РНБО опублікував список загиблих. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім двоє людей так і не сіли на борт літака.

МЗС України спочатку повідомило, що до падіння літака призвели технічні проблеми з двигуном, а версія теракту наразі не розглядається. Потім там змінили інформацію і заявили, що версії наразі все ще встановлюються. Літак впав майже одразу після зльоту з аеропорту імені Імама Хомейні. 

Офіс генпрокурора вже розпочав розслідування катастрофи - справа розглядається за ч. 3 статті 276 Кримінального кодексу (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану.

ТСН.ua зібрав головне про аварію та стежить за подіями в текстовій онлайн-трансляції.

 

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Авіакатастрофа рейсу PS752 під Тегераном
Наступна публікація