У школі "Ранок" запровадили фінську систему освіти Новини компаній
У харківській загальноосвітній школі "Ранок" учні 7-х та 8-х класів самостійно обиратимуть останній урок за день.
Йдеться про апробовування двох інтегрованих предметів. Перший - STEM-освіта, який складається з вивчення науки, технологій, інженерії. Другий - це вивчення української мови та літератури.
Дисципліна за вибором - це комплексний підхід до однієї теми. Література викладатиметься у форматі театральної гри та дебатів. На STEM-предметах наочно вивчатимуть наукові явища й закони. Разом із вчителем школярі проводитимуть експерименти з молекулярної фізики або вивчатимуть потоки Бернуллі у лабораторії. Саме практичні заняття допоможуть зробити крок до свідомого вибору професії та розвитку компетенцій.
Система освіти Фінляндії займає перше місце за показником рівня знань, кількістю дітей, які віддають перевагу читанню, друге місце – у сфері природничих наук, п'яте - у галузі математики. За словами засновника школи “Ранок” і генерального директора видавництва “Ранок” Віктора Круглова, фінські принципи є нормою для харківського навчального закладу.
“Ми активно впроваджуємо в школі систему освіти Фінляндії, і це не тільки впровадження уроку на вибір. Основне завдання нашої школи, як і у фінських шкіл, – навчити дитину самостійності й виховати особистість. Педагоги викладають не предмет, а демонструють модель життя та стосунків у світі. Змалку учні повинні знати, як орієнтуватися на місцевості, як порахувати вартість товару з кількома знижками, створити резюме в Інтернеті, визначити кількість рулонів шпалер для кімнати. Предмет за вибором - це теж крок до самостійності. Діти мають не пасивно отримувати знання, а активно їх здобувати”, - зазначає Віктор Круглов.
Директорка школи Ганна Якубчак розповіла про те, що батьки не відразу прийняли такий підхід до навчання, адже для них найважливіше, щоб дитина успішно закінчила школу й здала ЗНО. Але у школі запевнили: урок на вибір, навіть якщо це тільки фізкультура, ніяк не вплине на успіхи в навчанні.
“Вибір предмета учнями не впливає на освітню програму. Ми будуємо навчальний план таким чином, що останній урок за вибором не стає додатковим навантаженням для дитини й не сильно відбирає час на опанування інших предметів. До кожного учня ми знаходимо індивідуальний підхід. Крім того, у нас вчитель не займає чільну роль. Ми переходимо до моделі, коли головний у класі - це учень. Його питання мають значення. Чим більше пізнавальний інтерес учня, тим краще. У цьому допомагають інтегровані уроки”, - запевняє директорка.
У майбутньому, в школі планують збільшувати кількість предметів на вибір. Діти зможуть обирати останнім уроком спорт, музику або математику за методикою ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких задач). Таким чином навчання у школі стане ще більш практичним, допоможе відійти від викладання й зосередитися на навчанні.