У Смілі з давнім паротягом реконструювали переможний для козаків бій проти російської армії

Подивитися на патріотичне дійство зібралися сотні людей.

У Смілі Черкаської області на честь 100-річчя бою за місто провели історичну реконструкцію, в якій задіяли раритетний паротяг. Ентузіасти відтворили події лютого 1918 року, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Тоді прибічники російських більшовиків з числа 8-ї російської армії, котрі поверталися з фронту Першої світової війни, вирішили з наскоку захопити Смілу. Потягом вони в’їхали в місто, однак на оборону стали місцеві козаки, котрі після кількагодинного бою відтіснили загарбників і захопили їх паротяг. Після реконструкції бою над вокзалом знову, як і сто років тому, піднеслися синьо-жовті прапори, але цього разу вбитих не було, а учасники дійства разом фотографувалися на пам’ять. "Показати нашим дітям, як козаки воювали за свою вільну Україну", - пояснила мету акції організатор Оксана Гончарук.

ВідеоУ Смілі показали реконструкцію історичного бою отамана Водяного із більшовицькими військами

Рівно сто років тому у Смілі, що на Черкащині, відбувся масштабний бій між восьмою російською армією та вільним козацтвом. Сьогодні у Смілі показали реконструкцію того самого бою, в якому задіяли справжній паровоз, відновлений ентузіастами.

У Смілі показали реконструкцію історичного бою отамана Водяного із більшовицькими військами

Центральним об’єктом реконструкції став справжній паротяг у робочому стані, який відновили ентузіасти на сусідній станції Цвіткове. Вони з’їжджаються з усієї України, роками крутять гайки, латають топку, чистять, фарбують, аби давні машини знову могли працювати. "Правда, руки болять трошки, втомлюєшся, б’єш руки. У нас колектив невеликий, але ми працюємо добре. Воно свистить, парує, дихає – людям подобається", - каже машиніст паровоза Антон Максим’ян. Головне завдання для ентузіастів – створити не музей, в якому будуть мертво стояти паровози-пам’ятники, а справжнє депо, локомотиви з котрого ганятимуть по всій країні, та ще й тягатимуть старовинні вагони.

Фахівці зітхають, що зо 20 років тому в кожній області стояли на зберіганні десятки паротягів, але ледь не все порізали на брухт. Зараз на всю країну їх усього 20 і ще з десяток-другий можна відновити, але в "Укрзалізниці", планують закрити одне з двох паровозних депо – і саме у Цвітковому. "За останніх десять років тут відремонтовано десять паровозів, а в тому ж таки Щорсі тільки три. І чому "Укразалізниця" лобіює інтереси Щорса, який знаходиться під білоруським кордоном, незрозуміло", - зізнається член асоціації збереження історії залізниці України Володимир Бердніков.

Кореспондент ТСН Олександр Загородний

Залиште свій коментар