У Табачника пояснили Могилянці: із філолога не зробиш магістра з атомної енергетики
Міносвіти відреагувало на судовий позов Могилянки щодо захисту принципу "перехресного вступу" у магістратуру.

Міністерство освіти і науки пояснило принцип ступеневої вищої освіти у відповідь на заяву президента Національного університету "Києво-Могилянська академія" Сергія Квіта про подачу до суду на відомство для захисту університетської автономії та сучасних стандартів вищої освіти.
В Україні вступ на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня магіcтpa осіб, які попередньо здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або спеціаліста будь-якого напряму чи спеціальності, не має під собою жодної нормативно-правової основи, йдеться у заяві відомства.
"Іншими словами, неможливо підготувати з бакалавра філології магістра з атомної енергетики", - зазначають у Міносвіти.
У відомстві нагадали, що згідно зі ч. 2 ст. 6 закону України "Про вищу освіту", підготовка фахівців з вищою освітою молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра здійснюється ступенево за відповідними освітніми програмами.
Так, законом України "Про вищу освіту" передбачено, що вища освіта може отримуватися безперервно, зокрема, щодо медичного, ветеринарно-медичного, художнього, а також юридичного (у разі цільової підготовки за замовленням правоохоронних органів) напрямах.
Зокрема, присвоєння особі кваліфікації спеціаліста (магістра) відбувається лише на базі відповідної освітньо-професійної програми підготовки бакалавра або спеціаліста.
"Це є складовою галузевого стандарту вищої освіти для цього напряму підготовки (спеціальності)", - зазначили в Міносвіти.
Як повідомлялося раніше, Національний університет "Києво-Могилянська академія" подав позов до Окружного адміністративного суду Києва на Міністерство освіти і науки у справі про заборону перехресного вступу на магістратуру.
У Могилянці принцип перехресного вступу практикується з 1996 року, однак тепер, отримавши нові вимоги від міністерства, академія розглядає це як посягання на Могилянську систему Liberal Arts Education (вільного творчого навчання).