"Укравтодор" готує низку антикорупційних реформ для реалізації "Великого будівництва"

"Укравтодор" готує низку антикорупційних реформ для реалізації "Великого будівництва"

Фото: УНІАН

Фіналізація та затвердження Плану антикорупційних заходів заплановані на липень цього року, імплементація - на 2021-2023 роки.

Обсяги дорожніх робіт, які Укравтодор виконує за президентською програмою "Велике будівництво", викликають необхідність оптимізувати процеси, системно знижувати корупційні ризики та впроваджувати кращі світові стандарти.

Про план реформ "Укравтодору" пише Центр транспортних стратегій. 

"Фундаментальні зміни в галузі впроваджуватимуться за принципами країн ЄС на основі успішних кейсів західних партнерів. Зокрема, ключові реформи будуть реалізовуватися за підтримки ЄБРР", - розповів голова Укравтодору Олександр Кубраков.

В "Укравтодорі" виділяють 5 основних новацій, які почалися ще у 2020-му і будуть продовжені у найближчі роки. Ключовий – великий антикорупційний проєкт за підтримки ЄБРР. Фіналізація та затвердження Плану антикорупційних заходів заплановані на липень цього року, імплементація - на 2021-2023 роки.

Серед інших антикорупційних новацій - переведення всієї документації в електронний формат, створення відкритих реєстрів АБЗ, калькулятор розрахунку досвіду підрядника, а також лібералізація ціноутворення.

Також "Укравтодор" впроваджує нову методологію закупівель, представлену торік. Нові правила покликані попереджати ризики в роботі з підрядниками і перешкоджати "тендерним тролям", які навмисне блокують проведення держзакупівель. 

Ще одна з цілей "Укравтодору" - створити рівні умови для бізнесу. За словами Кубракова, для іноземних компаній основним бар'єром сьогодні є радянські кошториси. Планується, що індивідуальні кошторисні норми, як і форми КБ-2в, КБ-3, повинні піти в минуле, відкривши двері для нових технологій та прозорості галузі.

Одна з внутрішніх реформ "Укравтодору" - запуск системи E-Road, в якій обласні служби автодоріг щодня звітують про виконану роботу. Як наголошується у статті, завдання на найближчий час - зробити цю платформу публічною. 
Особливу роль в "Укравтодорі" також відводять держпідприємству "ДерждорНДІ", головне завдання якого - нормативно-методичний супровід ключових реформ галузі та імплементація європейських норм і стандартів.

Як повідомляв координатор програми "Велике будівництво", заступник голови Офісу президента Кирило Тимошенко, у 2021 році Укравтодор поб’є минулорічний рекорд і відновить 6 500 км доріг та 245 штучних споруд.

Наступна публікація