Україна переходить на електронні трудові книжки: що зміниться та чим ризикують працівники

Україна переходить на електронні трудові книжки: що зміниться та чим ризикують працівники

Фото: УНІАН

Закон передбачає п'ятирічний період, коли використовуватимуть і паперові книжки, і електронні.

Уже незабаром Україна почне перехід на цифровий варіант трудових книжок. Таке рішення підтримала Верховна Рада, а згодом і президент. Напередодні закон опублікували в парламенській газеті.

Коли зникне паперовий документ і чим ризикують працівники, розповіли у сюжеті Сніданку з 1+1.

Закон про таку діджиталізацію вже підписав президент. Проте перед тим як повністю позбутися паперового варіанта діятиме перехідний період. Протягом п'яти років роботодавці заповнюватимуть дві форми. "У перехідний період роботодавець зобов’язаний паралельно вести і електронну і паперову. Це вже не право, а обов’язок", - каже експерт із соціально-трудових відносин Сергій Кондрюк.

Подібний процес дублювання триває від 2004 року. Усе, що записують у ваших трудових книжках, одразу вносять і в електронний реєстр. Утім, записи до 2004 року необхідно відсканувати і внести до нього як копії. Цим займатиметься роботодавець і Пенсійний фонд. Експерти ж радять поки не поспішати переходити винятково на електронний формат. "Ми живемо в дещо нестабільному політично-економічному суспільстві, де можуть бути всіляки катаклізми: від вєєрних відключень серверів до їх хакерських атак. Ядумаю, що цей перехідний період необхідний", - наголосив Кондрюк. 

Після внесенння даних до електронного реєстру, роботодавець зобов’язаний віддати працівнику оригінал паперової трудової книжки. Саме вона може допомогти в разі непорозумінь із Пенсійним фондом під час нарахування виплат. Однак на вимогу працівника роботодавець має вести дві книжки навіть після перехідного періоду.  

Україна готується до переходу на цифровий варіант трудової книжки

Україна готується до переходу на цифровий варіант трудової книжки

Адвокат Лаврентій Царук говорить, що електронні трудові книжки – данина часу. Проте паперова версія може стати в пригоді. "Я би радив залишити паперовий документ. Він буде завжди доказом в суді, доказом в будь-якій інстанції про те, що ви маєте відповідні права. Навіть за законом термін зберігання документів кадрового обліку максимальний. Максимально передбачений в нашому законодавстві – це 50 років", - повідомив він.

Закон про електронні трудові книжки запроваджує можливість автоматичного призначення пенсій. Процес допоможе уникнути черг у Пенсійних фондах. Звертатися туди необхідно буде лише для уточнень і вирішення проблемних питань.

Повʼязані теми:

Наступна публікація