Українці голодують заради елітного одягу та роками збирають на авто дорожче за квартиру

Дата публікації
Перегляди
6103
Українці голодують заради елітного одягу та роками збирають на авто дорожче за квартиру

Українці заради "статусу" готові купити авто дорожче за квартиру / youtube

Людей в Україні охоплює масове прагнення здаватися багатшими, ніж вони є, стверджують соціологи.

Пересічні українці, щоб продемонструвати оточуючим свій матеріальний достаток, купують елітні автомобілі, новітні гаджети та брендовий одяг. Іноземці дивуються такій особливості українського менталітету, а психологи називають це комплексом неповноцінності, пише "Корреспондент".

Соціологи зазначають, що схильність до життя не за коштами і переживання з приводу власного невисокого матеріального статусу прийшли в Україну після розпаду СРСР.

Відтоді українці стали болючіше ставитися до свого невисокого матеріального достатку і відмовляти собі в товарах першої необхідності заради купівлі дорогих брендових товарів.

Іноземці часто не розуміють цієї особливості менталітету українців.

"Таке враження, що від жінки тут потрібно виглядати сексуально і дорого, а від чоловіка - показувати, що він при грошах", - дивується редактор журналу Національної федерації професійних музикантів Швеції Йонас Найберг, який бував в Україні неодноразово.


Експерти зазначають, що відчувати себе комфортно середньостатистичним українцям дозволяє володіння дорогим авто. Так, у 2011 році Україна разом з Німеччиною та Росією, увійшла до трійки лідерів за кількістю проданих машин класу люкс. А у 2012-му продажі в Україні сегмента luxury, наприклад марки Rolls-Royce, Maybach і Bentley, вартість одного примірника яких в середньому сягає $ 500 тис., зросли на 50%.

Прагнення українців бути ближче до "еліти" виражається й у покупці дорогого брендового одягу.

"У нас в офісі дівчина зомліла через тижневе голодування, оскільки витратила всю свою зарплату на туфлі. Туфлі були гарні, але навряд чи варті того, щоб за них померти", - розповів британець Мартін Нанн, гендиректор міжнародної піар-компанії Whites Communication з офісом в Україні.

Як підкреслюють експерти, для більшості покупців дорогих речей не стільки важливий предмет покупки, як долучання до більш високого статусу. Життя в країні, яка протягом багатьох років не може вийти з фази бідності, розвиває у людей комплекс неповноцінності, стверджують експерти.


"Люди притягли з радянського минулого навички бідняків. А як може продемонструвати свій соціальний статус бідна людина? Тим, що він добре поїв і гарно одягнувся", - додає російський соціолог Марина Красильникова.

Фахівці вважають, що українці подолають цей комплекс, коли більшість співгромадян досягнуть хоча б середнього рівня забезпеченості.

Як повідомлялося раніше, українці готові масово переплачувати за "елітну" косметику.