Українці стали частіше сплачувати онлайн: директор ProZorro розповів про безпеку покупок в мережі

Українці стали частіше сплачувати онлайн: директор ProZorro розповів про безпеку покупок в мережі

УНІАН

Фахівець радить користуватися офіційними платформами для закупівель.

Українці стали на чверть більше сплачувати онлайн за товари та послуги під час карантину. Разом з тим зросла кількість шахраїв.

Як розпізнати шахрая під час інтернет-шопінгу, в ефірі Сніданку з 1+1 розповів директор державного підприємства  ProZorro Василь Задворний.

"Аби убезпечити себе, варто звертати увагу на кілька ознак. Якщо продавець зареєстрований на сайті нещодавно, ціна на 30-50% менша від ринкової, обов’язкова передоплата за товар, а також відмовляється особисто зустрітися і продемонструвати товар, то це, ймовірно шахрай. Часта історія також, коли він просить надати дані платіжних карток або поповнити йому мобільний телефон", - розповідає експерт.

Фахівець також радить користуватися офіційними платформами для закупівель. "Деякі платформи працюють як гарантія угоди між продавцем та покупцем. Тобто гроші сплачуються не людині напряму на картку, а платформа, яка потім переводить кошти. Свідченням безпечності може бути функціонал платформи, через яку сплачуються кошти, - електронний магазин. Якщо ж гроші переводити відразу на картку, то є небезпека ", - каже директор ProZorro.

Всі дані, що є в інтернеті, вони апріорі доступні всім і назавжди, наголошує Василь Задворний. "Найпростіше правило: все те, щоб ви не хотіли, аби знали всі люди на планеті, варто не лишати. Звичайно, персоналі дані такі як номер паспорта, ідентифікаційний номер, інформацію про близьких я б не радив викладати в інтернеті", - наголошує Василь Задворний.

Директор ProZorro Василь Задворний - про правила безпечних покупок онлайн

Директор ProZorro Василь Задворний - про правила безпечних покупок онлайн

Як повідомлялося, за минулий рік українці зробили покупок в мережі на 76 мільярдів гривень. Найчастіше 2019 року онлайн українці купували одяг та взуття, техніку та електроніку, товари повсякденного вжитку, косметику та парфумерію. А найшвидше зростає попит на товари для дому, автомобілів та книжки.

Наступна публікація