Робота цих літаків розписана на півроку вперед
Саме цього дня у 1982 році знаменитий Ан-124 вперше піднявся у повітря. Досі цей літак залишається найпотужнішим серійним у світі.
З однією заправкою літак може облетіти півсвіту. І досі жодна країна не спромоглася створити щось подібне. Льотчик-випробовувач Олександр Галуненко пригадує, як у 82 році заходив у цех і повірити не міг, що такий велетень може піднятися у повітря.
Рівно 30 років тому на аеродромі він сів за штурвал і вперше підняв Ан-124 у повітря, разом зі своїм колегою Володимиром Терським. Пілоти не могли надивуватися, як легко керувати цим 400тонним велетнем.
Над створенням "Руслана" працювала промисловість усього Радянського Союзу, десятки заводів. Але не все йшло ідеально. Опоненти авіаконструктора Олега Антонова запевняли, що "Руслан" не полетить, або ж він буде небезпечним зі своїм заднім центруванням.
"Навіть скаргу в ЦК писали, бо по деяким нормам він не відповідав, а вони являлися догмою", - розповідає генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа.
Робота "Русланів" нині розписана на півроку вперед. Надважкі, великогабаритні вантажі, навіть частини літаків інших авіавиробників зі світовим ім 'ям - усе транспортують ці машини. Не забувають про Ан-124 і військові. "Руслани" вже не перший рік виграють тендер на перевезення вояків НАТО.
"В наступному році ми будемо офіційними перевізниками НАТО", - розповів Ківа.
Зараз керівники авіапромисловості України та Росії приймають рішення відновити випуск цих літаків. За попередніми підрахунками, їх треба набудувати принаймні сотню, щоб вистачило усім.