Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
В Тернопільській області запустили додаток, який допомагає людям з вадами слуху викликати екстрені служби

Він поки працює у тестовому режимі.

Десятки тисяч українців мають порушення слуху, але коли стається надзвичайна ситуація, мусять шукати допомоги від інших, адже сповістити про пожежу або викликати медиків нині можливо лише, якщо подзвонити їм. Розробники з Львівської області створили спеціальний додаток, який дозволяє сповістити про біду одним натисканням клавіші, але працює він у тестовому режимі і лише у Тернопільській області, про це у сюжеті ТСН.19:30.

19-річний Олексій через травму у дитинстві нині майже не чує. Дискомфорту в спілкуванні, зізнається юнак, не відчуває. Однак елементарну річ, яка рятує життя, він зробити не може. Без сторонньої допомоги юнак викликати екстрені служби не може, оскільки не розчує, що скаже диспетчер.

Нещодавно, пригадує хлопець, це стало однією із причин, через що його товариш, який теж мав порушення слуху, загинув під час пожежі.

Відео Розробники створили для людей із порушеннями слуху спеціальний додаток для виклику надзвичайників

Десятки тисяч українців мають порушення слуху, але коли стається надзвичайна ситуація, то мусять шукати допомоги від інших, адже сповістити про пожежу або викликати медиків нині можливо лише, якщо подзвонити їм. Розробники із Львівської області створили спеціальний додаток, який дозволяє сповістити про біду одним натисканням клавіші, але працює він у тестовому режимі і лише на Тернопільщині.  

Розробники створили для людей із порушеннями слуху спеціальний додаток для виклику надзвичайників

В інтерв'ю з Олексієм журналісту допомагає Тетяна Радченко, перекладачка жестової мови в ТСН, і викладачка у навчально-реабілітаційному центрі, де вчиться юнак. Сервіс, який допоміг би порозумітися людям із порушеннями слуху чи зору та диспетчерами екстрених служб Тетяна Радченко хоче створити останні кілька років. За цей час з'явився поліцейський додаток на смартфон, але там можна сповістити лише патрульних.

Фахівчиня каже, що після тієї пожежі і загибелі учня, до центру проводити лекцію приходили рятувальники, однак вони не змогли дати відповіді, як людям із порушенням слуху викликати екстрену службу.

"Пожежник запитує: "Ви знаєте на який номер телефонувати?". Діти ствердно кажуть: "Так, знаємо". І мої діти запитують інструктора: "А як я можу викликати собі службу? Я не чую. Як?", - зауважує Тетяна Радченко.

Допомогти створити сервіс для усіх служб Тетяні Радченко погодились ІТ-розробники зі Львівщини. Роман - керівник команди. Юнак каже, що витратили усього кілька місяців, щоби зробити додаток.

"Людина, яка не може розмовляти, не може передати інформацію, не бачить, розблоковує смартфон, затискає гарячу клавішу і через 4 секунди відходить сповіщення з інформацією де людина розташована, анкетні дані, які вона попередньо заповнила", - зауважує Роман Лев.

Перевірити програму у роботі погодились рятувальники Тернопільської області. Жодного серйозного виклику не прийняли, а от тестові вони отримують, адже вже додаток завантажили півтисячі людей.

Роман розповідає, що наразі почали пропонувати сервіс державі: в області і напряму в уряд. Мовляв, розробку готові продати або навіть подарувати. Потрібно лише здійснювати технічний супровід. Але поки що дістають відмови.

"Те що сьогодні є, я б сказав громадською ініціативою, чув про неї. Я, власне, казав про це шановним колегам. Поки що це не зроблено, так само як не зроблено державні сайти", - каже уповноважений президент з прав людей з інвалідністю Валерій Сукевич.

Подібний додаток міг би працювати як з екстреними службами, так із лінією "112", яку обіцяють запустити в Україні вже вісім років. Це єдиний номер для виклику усіх екстрених служб, який діє в Європі. Згідно із зобов'язаннями перед ЄС, запрацювати система "112" в нашій країні має до наступного року.

Антон Страшко

Залиште свій коментар

Вибір редакції