Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
В Україні кожен шостий міст аварійний – термінового ремонту потребує тисяча конструкцій

"Укравтодор" обіцяє масові ремонти протягом наступних чотирьох років.

Кожен шостий міст чи шляхопровід в Україні – аварійний. Про це заявляють в "Укравтодорі". Тому в найближчі чотири роки на ремонт 17 тисяч мостів та шляхопроводів обіцяють витратити 1 млрд доларів. Цьогоріч в Україні капітально відремонтують усього 45 мостів, проте ще тисяча потребують термінової реконструкції. Дорожники заспокоюють, мостотрощі на кшталт генуейської не буде, проте зарікатися не варто.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.19:30.

КИЇВ. Нині у столиці 150 мостів та шляхопроводів. За останній рік найвідомішим із них став Шулявський. З легкої руки мера Києва його тепер називають "втомленим". "Втомився" не тільки він. За даними асоціації "Мости України", 80% споруд потребують ремонту.

Найбільші столичні мости через Дніпро постійно ремонтують, проте капітального ремонту, зокрема опор, ніколи не робили. Найстарший у Києві міст імені Патона лякає киян опорою, що руйнується вже кілька років. У "Київавтодорі" замовили комплексне обстеження об’єкту. За інформацією столичної влади, 75 мостів нині в передаварійному стані, три - в аварійному. Причина зношеності у більшості випадків однакова.

"Проектувальники не могли передбачити стрімкий розвиток і кількість автомобілів у місті, навантаження значно збільшується", - пояснює президент асоціації "Мости України" Михайло Опанащенко.

ЗАПОРІЖЖЯ. У місті правий та лівий береги з'єднують мости – Преображенського, Арковий, а також гребля "Дніпрогесу". Цього дуже мало. Величезні надії покладали на будівництво нової переправи. Але конструкції іржавіють, подекуди на "будівництві століття" навіть дерева поросли.

Будівництво цієї автомагістралі в Запоріжжі з величезною помпою стартувало ще 14 років тому. Відтоді сюди зарили більше 2,5 млрд грн. Жодних робіт тут нині не проводять, на завершення об’єкту необхідно знайти ще більше 5,5 млрд грн.

Кілька років тому прокуратура області провела перевірку цього об'єкту. З'ясувалося – одразу кілька ключових опор звели з бетону вкрай низької якості.

"На низці опор є тріщини. У кримінальній справі є знімки цих тріщин. Тріщини були десь в палець завтовшки на той період часу. Використовувався бетон більш нижчого класу. Тобто різниця грошей – викрадали", - зазначив прокурор Запорізької області у 2014-16 роках Олександр Шацький.

Кримінальне провадження в місцевих одразу забрали до центрального слідчого апарату СБУ. А наступного року на ці мости знову мають виділити бюджетні кошти.

ВідеоВ Україні кожен шостий міст потребує термінового ремонту

У найближчі чотири роки на ремонт шляхопроводів обіцяють витратити 1 млрд доларів. Цьогоріч в Україні капітально відремонтують 45 мостів, проте ще тисяча потребують термінової реконструкції. 

В Україні кожен шостий міст потребує термінового ремонту

ДНІПРО. Транспортний колапс та скандали з підрядниками – у Дніпрі центральний міст ремонтують вже другий рік поспіль. Перевірка показала: не лише покриття, а й опори головної переправи міста перебувають у жахливому стані.

Половина мосту перекрита. Тут тривають ремонтні роботи. На іншій половині - лише три смуги для вкрай жвавого руху транспорту. Це основна переправа між середмістям та лівим берегом. Тут діє реверсний рух. Але щодня великі затори.

Небезпека переправи видна неозброєним оком. За всіма показниками, центральний міст був непридатним до експлуатації, кажуть у мерії.

"Це вже була арматура, всередині якої вже не було ні бетону. І всі жителі міста були під величезним ризиком. Причому найнеприємніше, що ця проблема була відома ще 12 років тому. Він був визнаний аварійним", - зазначив заступник міського голови Дніпра Михайло Лисенко.

До кінця цього року переправу відкриють і вона буде безпечною, кажуть у мерії. Всього у місті чотири мости через Дніпро - усі потребують ремонту. На такий необхідний новий п'ятий - грошей немає.

МИКОЛАЇВЩИНА. Міст через річку Громоклія розташований у селі Возсіятське на 162-му кілометрі сумновідомої траси Кропивницький – Миколаїв, яка з'єднує Центр із Півднем України. Місцеві кажуть, він тримається лише на доброму слові. У воду вже впала пішохідна частина – добре, що без людей. Опори – тріщать і розвалюються.

Ще 2014 року мали замінити всі конструкції аварійного шляхопроводу. Але з невідомих причин ані міст, ані трасу національного значення, яка ним проходить, ремонтувати так і не почали.

Олена Шворак, Ігор Бондаренко, Ольга Павловська, Яків Носков

Вибір редакції