В Україні від 11 травня відкривають салони краси, кафе та магазини: за якими правилами вони можуть працювати
Associated Press

Які правила роботи закладів, яких торкнеться послаблення коронавірусного карантину.

Головний санітарний лікар України Віктор Ляшко опублікував розпорядження для роботи деяких закладів, яким дозволять працювати після пом’якшення карантину від 11 травня. Нові правила стосуються: закладів громадського харчування, салонів краси та перукарень, пралень та хімчисток, торгівлі непродовольчими товарами, нотаріусів та адвокатів і парків та скверів.

Як мають працювати заклади громадського харчування

Міністерство охорони здоров'я надає такі рекомендації:

1. Проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з подальшим недопусканням до виконання обов'язків працівників, в яких під час його проведення виявлено температуру тіла понад 37,2 С або в яких було виявлено ознаки респіраторних захворювань.

Під час проведення вимірювань температури тіла контактними засобами вимірювання необхідно забезпечити обов'язкову дезінфекцію засобу для контактного вимірювання після кожного його використання.

карантин, кафе, меню
Associated Press

2. Обслуговування в закладах громадського харчування дозволяється винятково на винесення за попереднім замовленням та/або на літніх майданчиках просто неба за умови забезпечення дотримання відстані не менше 1,5 метра стіл від стола та одно-двомісного розміщення клієнтів за одним столом.

3. На вході до закладу необхідно організувати місця для оброблення рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

4. Вхід відвідувачів до приміщень закладів громадського харчування забороняється.

5. Замовлення здійснюється дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій) або через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері). Видавання замовлень та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу.

6. Miсце видавання замовлень та розрахунку повинно:

  • унеможливлювати вхід відвідувачів до приміщень закладу:
  • мати можливості безготівкового (безконтактного) розрахунку,
  • бути обладнане столиком/ поличкою для передавання замовлення без особистого контакту з клієнтом.

7. Адміністрація самостійно забезпечує персонал та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень навколо місць видавання замовлень. Біля місць потенційного скупчення людей повинно бути нанесено відповідне тимчасове маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.

8. Працівники, що видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичні маски або респіратор та одноразові рукавички.

9. Меню повинно бути розміщене для ознайомлення поруч з місцем видавання замовлень. Видавання клієнтам меню заборонене.

10. Видавання замовлень здійснюється винятково в одноразовому посуді та в закритій тарі.

11. Суб' єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їх використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

12. Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Які умови для відкриття салонів краси та перукарень встановив МОЗ

1. Проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з подальшим недопусканням до виконання обов'язків працівників, в яких під час його проведення виявлено температуру тіла понад 37,2 С або в яких було виявлено ознаки респіраторних захворювань.

Під час проведення вимірювань температури тіла контактними засобами вимірювання, необхідно забезпечити обов'язкову дезінфекцію засобу для контактного вимірювання після кожного його використання.

2. Приймання клієнтів здійснюється винятково за попереднім записом з дотримання часового інтервалу не менше 15 хвилин між відвідувачами для виключення контакту між ними. Очікування черги повинно здійснюватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).

3. Перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують малолітніх дітей та або осiб, що супроводжують осіб з інвалідністю.

карантин, салон краси, перукар
Associated Press

4. Організація на вході до закладу місць для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

5. Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування. Допуск клієнтів у заклад та перебування у заклад до початку надання послуги дозволяється лише у засобах індивідуального захисту, зокрема респіраторі або захисній масці (зокрема саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот.

6. Між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше двох метрів.

7. Працівники, що надають послуги, та інший персонал повинен обов'язково використовувати медичні маски або респіратор (без клапана) та одноразові рукавички.

8. Після кожного клієнта проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, яких торкаються клієнти та дезінфекції інструментів багаторазового використання.

9. Суб'єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їхнім використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

10. Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як можуть працювати заклади індивідуального побутового обслуговування населення - пральні, хімчистки, ремонт взуття та одягу

1. Проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з подальшим недопусканням до виконання обов'язків працівників, в яких під час його проведення виявлено температуру тіла понад 37,2 С або в яких було виявлено ознаки респіраторних захворювань.

Під час проведення вимірювань температури тіла контактними засобами вимірювання необхідно забезпечити обов'язкову дезінфекцію засобу для контактного вимірювання після кожного його використання.

карантин, температура
Associated Press

2. Приймання клієнтів потрібно організувати таким чином, щоб забезпечити очікування черги зовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).

3. Перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється.

4. На вході до примішення потрібно обладнати місце для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

5. Допуск клієнтів у заклад та перебування у приміщенні дозволяється лише у засобах індивідуального захисту, зокрема респіраторі або захисній масці, так, щоб були покриті ніс та рот.

6. Працівники, що надають послуги, та інший персонал повинен обов’язково використовувати медичні маски або респіратор (без клапана) та одноразові рукавички.

7.Після кожного клієнта проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, яких торкаються клієнти та дезінфекції інструментів багаторазового використання.

8. Суб' єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їхнім використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку. особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

9. Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як можна торгувати непродовольчими товарами після 11 травня

1. Проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з подальшим недопусканням до виконання обов'язків працівників, в яких під час його проведення виявлено температуру тіла понад 37,2 С або в яких було виявлено ознаки респіраторних захворювань.

Під час проведення вимірювань температури тіла контактними засобами вимірювання, необхідно забезпечити обов'язкову дезінфекцію засобу для контактного вимірювання після кожного його використання.

2. Організація на вході до місць торгівлі непродовольчими товарами місць для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентраціею активно дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

3. Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування.

Обмеження контакту між працівниками та відвідувачами повинно здійснюватися шляхом організації обслуговування з дотриманням принципу соціального дистанціювання.

карантин, магазин
Associated Press

Допуск відвідувачів у заклад та перебування у закладі дозволяється лише у засобах індивідуального захисту, зокрема респіраторі або захисній масці (зокрема саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот.

4. Працівники закладу повинні обов'язково використовувати медичні маски або респіратор та одноразові рукавички.

5.Суб' єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їх використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку. особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

6. Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа при кашлі та чханні зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як надаватимуть послуги нотаріуси, адвокати та аудитори

1. Проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з подальшим недопускання до виконання обов'язків працівників, в яких під час його проведення виявлено температуру тіла понад 37,2 С, або в яких було виявлено ознаки респіраторних захворювань.

Під час проведення вимірювань температури тіла контактними засобами вимірювання, необхідно забезпечити обов'язкову дезінфекцію засобу для контактного вимірювання після кожного його використання.

2. Приймання клієнтів здійснюється винятково за попереднім записом з дотримання часового інтервалу не менше 15 хвилин між відвідувачами для виключення контакту між ними. Очікування черги повинно здійснюватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).

карантин, черга
Associated Press

3. Двері закладу мають бути закриті для входу без запису. Біля дверей має бути можливість повідомити про прихід відвідувача (дзвінок, домофон, тощо) та розміщена інформація про способи запису.

4. Перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують малолітніх дітей та/або осіб, що супроводжують осіб з інвалідністю.

5. На вході до приміщення потрібно обладнати місце для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активної дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

6. Допуск клієнтів у заклад та перебування у приміщенні дозволяється лише у засобах індивідуального захисту, зокрема респіраторі або захисній масці, так, щоб були покриті ніс та рот.

7. Працівники, що надають послуги, та інший персонал повинен обов'язково використовувати медичні маски або респіратор (без клапана) та одноразові рукавички.

8. Після кожного клієнта проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, яких торкаються клієнти та дезінфекції інструментів багаторазового використання.

5.Суб' єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їхнім використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб із групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку. особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

6. Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як можна відвідувати зони відпочинку

1. Ці тимчасові рекомендації стосуються організації роботи:

  • парків,
  • скверів;
  • садів,
  • оранжерей під відкритим небом;
  • музеїв під відкритим небом;
  • лісопаркових та прибережних зон;
  • відкритих спортивних майданчиків.
карантин, парк
Associated Press

2. Адміністрація зон відпочинку повинна:

  • розмістити на території зон та при вході до них правила та обмеження щодо їх використання;
  • оцінити місця потенційного скупчення відвідувачів (пам'ятки, відпочинку тощо) та розмістити поруч із ними додаткову інформацію щодо індивідуальних заходів профілактики та важливості соціального дистанціювання;
  • забезпечити функціонування туалетів на території зон, наявність рідкого мила, антисептиків при вході до них та їх регулярне прибирання та дезінфекцію;
  • не допускати проведення організованих заходів та подій на територій зон відпочинку, функціонування атракціонів та розважальних заходів тощо;
  • не допускати функціонування окремих зон, користування якими на перiод карантину заборонено та обмежити доступ до них.

3. Відвідувачі мають право:

  • користуватись зонами відпочинку з дотриманням індивідуальних заходів профілактики та в групах не більше 3 осіб:
  • використовувати рекреаційні зони для індивідуальних пробіжок та занять спортом у разі дотримання належного соціального дистанціювання та правил, встановлених адміністрацією.

Нагадаємо, від 11 березня на всій теориторії України запроваджений карантин задля протидії новому коронавірусу. Обмежено проведення масових заходів, закриті кордони, роботу метро, а також автомобільне, залізничне та авіасполучення між містами й областями також обмежено, заклади громадського харчування не працюють.

Наразі карантин подовжено до 22 травня. Втім вже від 11 має відбутися низка послаблень: йдеться про відкриття парків, перукарень, літніх майданчиків кафе тощо.

За актуальними новинами щодо поширення коронавірусу в Україні, кількості хворих та летальних випадків, а також засобами боротьби про COVID-19 стежте на сайті ТСН.ua.

Приєднуйтеся до ТСН.ua у Telegram!

Залиште свій коментар