Після понад двох місяців карантину метро в Україні почало курсувати, але з певними обмеженнями.
Метро вже їздить не лише в Києві, а й в Дніпрі та Харкові. Хоча в Дніпрі до останнього вагалися.
Про те, як це - жити з підземним сполучення в Харкові, Дніпрі та Києві – в сюжеті ТСН.19:30.
Дніпро
Без натовпів, але зі скандалами та бюрократичною тяганиною – рух метро у Дніпрі врешті запустили. Але не зранку, а лише о третій годині дня.
Усередині - не лише працівники метрополітену, а й поліція. Пускають лише у масках та рукавичках. Проконтролювати це нескладно, бо пасажирів не надто багато. Варто сказати, що у Дніпрі метро – не головний вид громадського транспорту. Лише шість станцій – від спальних районів до вокзалу. Загалом до карантину за добу метрополітен перевозив близько двадцяти тисяч пасажирів. Майже дві третини з них – пільговики.
"Поліція стоїть. Сказали: без рукавичок не можна, на жаль. Сказали, де хочте, там і беріть. Поїдемо на таксі", – жаліються пасажири.
Метрополітен був готовий відкритися ще зранку. І власне уся затримка сталася через бюрократичну тяганину. Чекали рішення обласної надзвичайної комісії. І лише після оприлюднення протоколу вже міська комісія дала офіційний дозвіл на запуск. Плутанина виникла через непорозуміння із послабленням карантину. У п'ятницю МОЗ спочатку не дозволив Дніпропетровщині пом'якшення, і лише надвечір перед вихідними таки дав добро. Тож посадовці не встигли вчасно оформити документи.
"Ми були готові їздити з 5:30, як потрібно, з сьогоднішнього дня. Насправді ми готові були їздити і в карантин. У нас не такий перевізний процес, як в інших метрополітенах", – зазначив в.о. директора метрополітену Сергій Яриновський.
І справді у підземці, на відміну від маршруток – порожньо і легко дотримуватися дистанції.
Харків
На харківських дорогах стало набагато вільніше. Адже рано вранці в місті таки запустили підземку. Протягом карантину мерія кілька разів просила уряд дозволити відкрити метро, бо без нього був транспортний колапс. Дозвіл отримали, але все одно підземка – напівпорожня.
Якщо до карантину в годину-пік вагони були забиті під зав'язку, то зараз у метро ажіотажу немає. Потік людей зменшився втричі. Проїзд дозволений лише за певних обмежень. Без маски на платформу – зась. Людей, у яких немає захисту, копи не пропускають. Але є і такі, хто проходить турнікети і маску знімає.
На стійці у чергового – антисептик. Але ним користуються одиниці. Працівники метро мають безконтактний термометр, один – на всю станцію. Температуру міряють лише тим, хто про це попросить. До слова, за новими правилами пасажири мають тримати відстань, коли заходять у підземку. Але якою має бути ця дистанція – жодних розміток тут немає.
Керівництво метрополітену каже: через 2-місячну перерву мають 180 мільйонів гривень збитку. Працівники не отримали зарплат за останні два місяці. Тож тепер підприємство вимушене брати кредит. Але обіцяють, що проїзд не подорожчає.
Київ
Усі сподівалися, що тільки-но вона запрацює, це допоможе розвантажити дороги. Але цього не сталось.
Попри час-пік в столичному метро людей не дуже багато. Здебільшого це через те, що вони не знають або поки не виникало необхідності - багато працівників все ще працюють з дому. Тому вагони залишаються напівпорожніми.
Всі по можливості намагаються дотримуватись дистанції. Принаймні сьогодні кияни могли спокійно, без тисняви хто куди - хто на роботу, хто за цікавістю - але всі поки приємно здивовані - воно дійсно працює.
В метро завітав Кличко, він особисто перевірив - і справді вагони та станції дезінфікують. Оновився і інтер'єр метрополітену. Тепер на підлозі спеціальні наліпки - нагадування про дотримання дистанції, а на вході виміряють температуру, але лише людям, у яких запідозрили недугу. Ну і зрештою, карантин пришвидшив перехід метро на безконтактну оплату - метро тепер без жетонів. Відповідно черг біля кас теж багато. Увійти до підземки можна із електронним квитком або через картки. А от скористатись раніше придбаними жетонами зеленого кольору можна лише місяць. За 68 днів карантину збитки – шалені, але усе це компенсувала держава.
"На сьогоднішній день це близько 600 мільйонів гривень. 80% це зарплата працівників. Місто пішло на зустріч і кошти на сесії передбачили", – коментує заступниця начальника КП "Київський метрополітен" Наталка Макагон.
Нині курсують в інтенсивному режимі - з нормальним графіком. І очікують, що вже від завтра людей справді буде більше. Щоправда, повернутись до звичного трафіку, а це півтора мільйона людей, зможе столична підземка лише після повного закінчення карантину.