Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Винними у смерті 14 туристів на морі на Одещині можуть виявитися і залізничники

Трагедію на морі в Україні називають наймасштабнішою за останнє десятиріччя.

У суботу, 17 жовтня, поблизу курортного селища Затока на Одещині в Чорному морі затонув прогулянковий теплохід "Іволга", яким приватник возив туристів на риболовлю. На борту судна, розрахованого на 12 пасажирів, було утричі більше людей. Саме перевантаження, та ще й у негоду, і призвело до стількох жертв. Рибалки тонули всього за 300 метрів від берега. А рятувальне судно, якому було лише п'ять хвилин ходу до місця аварії, не пропустили залізничники.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.Тиждень.

Учора близько сьомої ранку у свій останній рейс теплохід "Іволга" вийшов з одного причалу. Тут на його облавок піднялась перша група рибалок. На наступному причалі – ще одна, і судно попрямувало у відкрите море. І це попри шквальний вітер і штормові хвилі. На борту замість 12 людей – 36. Рятувальних жилетів ніхто навіть не приміряв.

"Жилети на кораблі були, проте їх ніхто не одягав. Вони в нижньому задньому трюмі були. Жодної людини не було в жилеті", – згадує постраждалий Дмитро Мартинов.

Відео Наймасштабніша за останні 10 років морська трагедія в Україні забрала 14 життів

"Іволга" вже верталась до берега, фатальна хвиля наздогнала теплохід на мілині.

"На мілководді хвиля збільшилася. Бічний удар хвилі – і перевернуло все, вона пузом угору спливла. Як могли, дерлися нагору. Потім з неї з корпусу почало змивати, хвилі посилилися, кого куди розкидало", – розповідає постраждалий Володимир Туриця.

Теплохід пішов на дно за лічені хвилини. Безпорадні люди хапалися за дерев'яні уламки судна. Рятувальний пліт на "Іволзі" був лише один.

"Нас 30 осіб було на плоту, хто встиг. Ми його ледве розкрили і залізли в нього. Важко, але залізли", – згадує постраждалий Дмитро Мартинов.

Пліт на берег викинули хвилі. Сюди вже збіглися місцеві, вони дзвонили в усі екстрені служби і підтримували рибалок та їхніх родичів.

"Відігрівали чим могли, допомагали, знімали з них мокрий одяг, у гарячий душ, ковдрами вкутували. Були налякані, були розгублені, бо дівчина не знала, де чоловік її. Вона його не бачила. Він не був у цій шлюпці. Також ще один хлопець не знав, де перебуває його тато", – зазначає очевидець катастрофи Валентина Ластавецька.

"Були в жахливому стані: холодно, голі-мокрі, змерзлі, всі тряслися від холоду. Ми їх закутали в ковдри. Хтось приніс півтора літрову пляшку теплої води – по ковтку давали, як під час війни", – каже водій швидкої Олександр Сапожник.

Швидкі доправили до Білгород-Дністровської лікарні 19 потерпілих. Один з них важкий — гвинтом йому пошматувало обидві ноги. Уночі чоловіка прооперували. Решту лікують від переохолодження.

"У них з'являється потихеньку температура – вже в дев'ятьох людей пішла реакція організму. Ми зараз робимо рентгенограми грудної клітки – видно, що є аспіраційна пневмонія. Тут у нас і психологи, і психіатри працюють і з родичами, і з хворими, з усіма", – запевняє завідувач травматології Білгород-Дністровського міської лікарні Семен Карауш.

14 людей врятувати не вдалося. 12 тіл підняли напередодні. Два – сьогодні вранці.

"У п'ятницю йому було тільки 56. Він хотів сьогодні сестру з родиною зібрати, брата з сім'єю. Зібрав тільки не з цього приводу. Брат вижив, а він ні, замерз, поки приплив", – говорить дружина загиблого Наталія Каманчук.

Ці люди могли б жити. Поруч із місцем катастрофи стояло рятувальне судно. Рушити на допомогу йому завадив міст через протоку. Точніше, відмова залізничників його розвести.

"За отриманою інформацією від моряків вони вимагали, щоб підняли міст залізничники. Проте їм було відмовлено. Судно досі стоїть на тому місці, де стояло. Від місця, де стоїть судно, до місця події, де затонув катер, десь п'ять хвилин ходу", – розповідає виконувач обов'язків міжрайонного прокурара Білгород-Дністровська Олександр Захар'єв.

Чому рятувальному судну не дали зелене світло, з'ясовуватимуть слідчі. У них чимало запитань і до контрольних служб, які дозволили перевантаженій "Іволзі" вийти в штормове море. Але найбільше – до 26-річного капітана. Він уже під вартою.

"Ось, будь ласка, хочемо продемонструвати як дико відбувалася так звана реєстрація всіх пасажирів – тільки мобільні номери телефонів, ні кількість, ні імена, ні будь-які дані", – уточнює заступник генерального прокурора Давид Сакварелідзе.

Зате є суми. Кожен з туристів-рибалок заплатив приватнику по 350 грн. Цієї бухгалтерії та слів капітана, який порушив усі можливі норми і правила, не достатньо, щоб припинити пошукову операцію, вважають в урядовій комісії, яку одразу створив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк.

"Прийнято рішення, не очікуючи дозволу власника, підняти судно. І пересвідчитися ще раз, що дійсно та кількість людей зі слів капітана є такою. Бо ми не впевнені, що там ніхто не залишився додатково. Операція ще продовжується і буде завершена тоді, коли судно піднімуть і доставлять до берега", – говорить віце-прем'єр-міністр – міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.

Це необхідно і щоб звільнити фарватер – затонулий теплохід перекриває шлях до Білгород-Дністровського порту. Натомість усім маломірним суднам віднині у море виходити заборонили. Їх чекає перевірка.

"Там таких плавучих засобів величезна кількість. Вони дуже застарілі, не відповідають жодним вимогам. Але це – великий бізнес. Реально ось ця жадібність власників плюс те, що на це закривали очі всі відповідні служби, яких це стосувалося, до цього і призвело", – нарікає голова Одеської облдержадміністрації Михеїл Саакашвілі.

На причалі, звідки виходив теплохід "Іволга", досі стоять автівки загиблих – не лише з одеськими, а й з київськими та кіровоградськими номерами. Їхні уже колишні власники – бізнесмени, лікарі та навіть моряки. Наймолодшому з них не було й 40, найстаршому – 56.

Кореспондент ТСН Сергій Осадчук

Залиште свій коментар

Вибір редакції