Війна перевізників в Броварах: щодня на транспортуванні заробляють понад чверть мільйона гривень

Війна перевізників в Броварах: щодня на транспортуванні заробляють понад чверть мільйона гривень

Архівне фото / Фото: УНІАН

Під час карантину велику частину прибутку перебрали на себе нелегальні перевізники, які не захотіли повертати прибуткове місце.

Ранок п’ятниці, 29 травня, у Броварах перетворився в суцільну бойову канонаду. Фактичний бій тривав під стінами житлових будинків, а кулі залітали у вікна.

Одне угруповання приїхало вирішувати проблему аж з Вінницької області. За що ж билися озброєні тітушки, з’ясовував ТСН.Тиждень.

Сергію кулі поцілили у вікна. Він перестрілку не фільмував, можливо, це врятувало йому життя. 

"Повністю пробила стойку вікна і пробила тришарове скло. Дуже пощастило те, що було саме три, а не два, якщо було б два, думаю, воно б потім зрикошетило в мене", - каже чоловік.

Причина війни - боями намагаються ділити пасажирські перевезення.

"Почалось протистояння, умовно кажучи, броварських перевізників, які перед цим контролювали перевезення між Броварами та Києвом, і зовнішніми перевізниками, яким віддали значну частину цих маршрутів", - коментує міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

Місцеві кажуть, що це "конкурентне змагання" триває давно. 

"Декілька років ведеться війна між легальними і нелегальними перевізниками. Декілька разів вже підпалювали маршрутники один одного. Була ситуація, коли били вікна. Була ситуація, коли навіть били вікна попуткам, які на Лісовій підбирали людей", - розповідає депутат міської ради Броварів Андрій Саук.

Все загострилося кілька днів тому, коли вийшли з карантину офіційні перевізники. Свідки кажуть - тітушки не давали пасажирам заходити в автобуси, фактично змушуючи користуватися послугами одного перевізника.

Бровари - місто-сателіт Києва з населенням в 125 тисяч. Його давно сприймають, як один зі столичних районів. Бо фактична відстань між містами  лише 7,4 кілометри.

Більшість населення Броварів працює та вчиться  в Києві. І більшість цих працівників та студентів їздять в столицю на маршрутних автобусах. 40 тисяч пасажирів щодня помножити на ціну квитка для одного пасажира у 14 гривень - виходить 560 тисяч гривень в день. За мінусом пального, амортизації та зарплат водіїв - це виходить не менше 250 тисяч на день. І це здебільшого готівка. Це лише один напрямок. За право забирати пасажирів біля метро Лісова кожен перевізник платить 100 000 гривень на місяць.

"Не пам’ятаю чи офіційно чи не офіційно сплачувати 100 000 гривень на місяць, щоб користуватися Лісовою. Щоб ви розуміли, який обсяг там грошей, якщо вони можуть спокійно 100 тисяч  сплачувати", - додає Андрій Саук.

Хто і навіщо влаштував масову стрілянину у Броварах - розбирався ТСН.Тиждень

Хто і навіщо влаштував масову стрілянину у Броварах - розбирався ТСН.Тиждень

Представники самих перевізників кажуть - карантин зменшив пасажиропотік і загострив взаємини між легальними перевізниками та нелегалами.

Маршрутки в Україні - це вічна війна між легальними підприємствами, в яких близько 50 тисяч автобусів, і чорними та сірими перевізниками.  Якщо легальний перевізник виграє тендер, сплачує податки, користується автостанціями і  та возить пасажирів здебільшого новими автобусами, витрачаючи на це левову частку зароблених грошей. То нелегал досі переробляє вантажні буси на пасажирські, не платить податків і не перевіряє своїх співробітників перед виходом на рейс.

Але золотий маршрут та війна на ньому - це вже не лише про легалів та нелегалів, каже броварський депутат. Бо чиста готівка корумпує всіх, хто пов’язаний із перевезеннями в передмістях столиці.

"Сьогодні влада міста виділяє мільйонні дотації перевізникам на перевезення начебто пільговиків, а точної кількості пасажирів і пільговиків ніхто не знає. Свого часу ми запускали проєкт "громадський автобус", коли намагалися зробити альтернативний вид перевезень, це фінансували самі люди. Нам дали поїздити один день. А потім просто забрали автобус, бо погрожували підприємству, що дали нам автобус, що його спалять, і його забрали", - скаржиться депутат.

Міністр Аваков написав у фейсбуці, що в Броварах прогнило. Проте найбільше куль в цій перестрілці потрапили саме в репутацію місцевих поліцейських, які, за словами свідків, прибули на місце бою, коли вже все закінчилося. І з незрозумілих досі причин затримували лише воїнів-гастролерів. Другий день в суді їм обирають запобіжні заходи, відправляючи під арешт. Та біда в тому, кажуть транспортники, що така війна за маршрути може запалати на будь-якому напрямку і будь-якої миті.

Повʼязані теми:

Наступна публікація